PJJ GBKP TGL. 2 - 8 OKTOBER 2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Tema : BUJUR MAKEKEN SUKAT-SUKAT (Lukas 3:7-14)
Penjelasen
Bahan Ogen & Renungen
Pengogenta ngerana kerna Khotbah Johanes Peridiken ras respon kalak si nterem si megi-megi khotbahna guna iperidiken. Asum enterem kalak reh ndahi
Johanes maka iperseri Johanes kalak si nterem ndai ras
kalak jahat (TB-LAI,
“Keturunan Ular Beludak” adalah ular gurun pasir yang sangat berbisa. Ular
tersebut sering tidak dapat dibedakan dengan
sepotong ranting yang kering, sehingga ketika didekati tiba-tiba ular
itu menyerang dan menggigit dan dapat mematikan.) Begem kira-kira biak kalak si
reh ndahi Jesus darat nari idah mehuli tapi situhuna jahat. Si iarapken labo
hanya tampilan luar iperidiken, bahkan lit pengakap maka kalak enda enggo pasti
selamat sabab kesusuren Abraham. E maka nina
Johanes, “Cidahken arah perbahanen tandana enggo jera i bas dosa-dosa nari,
sabab adi la lit pertobaten enggo pasti iukum” (kerina batang kayu si la mehuli buahna, itabah janah
iambeken ku bas api).
Kalak si enggo ertobat
arus teridah i bas perbahanenna, i ja lit perobahen ku arah si mehuli. Ras enda ibuktiken arah
respon kalak si nterem. Kai dage si arus ibahan
kami? Ise lit dua bajuna, arus iberekenna sada man kalak si la lit bajuna, bage pe ise si lit nakanna arus ibagikenna. Ertina, soal kebutuhen entah hal si penting, si kin
arus lit bas sesekalak jelma : uis, pangan.
Enggo pasti lebih dua bajuta, janah arus nggit kita erbagi (mediate) man kalak si
sama sekali la lit uisna. Bage pe pangan, sabab terkadang riba-iba paganta
sedangken i bas dampar si deban, lit deba kalak kelihen si kin arus iperdiateken (bdk. Pertoton Tuhan, “bereken man kami nakan cukup i bas
wari si sendah enda”). Jadi si pemenana, lit kesediaan guna berbagi.
Reh ka pengalo cuke si atena
iperidiken, janah nungkun, “kai arus
ilakoken kami? Ola pindo buen asa si enggo itentuken.” Kalak enda situhuna kaki
tangan pemerentah Romawi si paksa si e berkuasa nandangi
kalak Jahudi. Si biasana nembeh ate masyarakat si nterem bahkan ikataken kalak perdosa (bdk. Sakeus pengalo cuke si minter
lit aksina asum ia ertobat, “Setengah i bas
erta-ertangku ku bere man kalak musil; janah adi lit kalak enggo kutipu,
kuulihken man bana empat kali lipat”).
Berarti hal si biasa man pengalo cuke guna muat cuke (pajak) lebih asa si
enggo itentuken.
Je nari reh ka tentera si mindo gelah iperidiken, “kai dage arus ibahan kami?” Ola merampas entah ngataken salah man si la ersalah. Janah pebias-biaslah
gaji siibereken man bandu.” Lit sada kebiasaan si ilakoken
tentera paksa si e, erkiteken gaji si sitik iakapna, maka ilakokenna merampas,
memeras, ras erbahan laporen palsu : si benar jadi salah bage pe
sebalikna ras tujunna guna nambahi uang masuk. Ertina, soal cukup entah lang tergantung i bas kita mampu menatalayanken
kai si enggo ibereken Tuhan banta. Sabab sitik pe banci bias, mbue pe banci nge
kurang adi la beluh kita mengkelolasa alu bijaksana. E maka nina Johanes, “Pebias-biaslah gaji si ibereken
man bandu”.
Tema i bas PJJ nta sendah, “Bujur makeken sukat-sukat”. Penungkunenna, sukat-sukat
ise? Ise tolok ukurna i bas kita nehken
kebujuren? Enggo pasti Firman Tuhan, palas kebujurenta Kata Dibata, labo manusia. Adi manusia enggo pasti berbeda-beda,
seh makana melala kalak membenarken kajahaten erkiteken palasna ipakena
sukat-sukat manusia. “Aku korupsi,
nangko, ndayaken narkoba erkiteken musil aku, asangken la man anak-anak e, maka
aku ngelakoken si
bage”. Jujur, bujur, nggeluh berintegritas (utuh, kai
sibelasken e kang silakoken), la
tergantung kondisi ras situasi, tapi i japa
pe, katawari paksa pe, uga pe keadaanta tetap arus kita nggeluh berintegritas.
Sabab melala siidah praktek kinilabujuren i sekelewetta alu erbage-bage alasen : korupsi, pungli, sogok, markup harga, rsd.
Firman Tuhan sendah mpersingeti kita, maka kalak si enggo iselamatken Tuhan arus teridah buah kinitekenna
i bas kegeluhen si
tep-tep wari. Kalimat, “Kai si arus kuban?”, merupaken
kalimat evaluasi diri, introspeksi diri,
respon nandangi Firman Tuhan si ibegiken kita, maka Dibata e la
terjeng berlalu bage saja, tapi mpelimbarui geluhta wari lepas wari, mpesikap
geluhta maka perukuren, pengerana ras perbahanenta sentudu bagi si ngena ate Dibata.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar