Pdt. Larena Sinuhadji (Nd. ReyRapha
Tarigan)
ERNANAM MAN KERINANA (1 Korinti 12:1-7)
Penaruh
Sura-suranta kita nggeluh bas doni enda
e me ernanam mehuli man sekelewetta, man persadanta selaku kalak si tek,
terlebih i bas lingkungen si terkitik e me jabunta. Adi banci ula kita jadi
benalu bahkan batu antuken. Perbahanen si sederhana sekali pe (sekecil apa pun
itu) seh kel berartina man kalak si deban. Sebage contoh, keramahenta arah kita
nggit perkuanken temanta lebe, mereken senyuman, tetap ngiyahken teman ku Gereja,
rsd.
Dibata enggo nepa kita sentudu ras
tempasNa. Bahkan setiap kita iberekenNa talenta (pemere Kesah) si pelain-lain
rikutken sura-sura Kesah, gelah kita banci saling melengkapi, bersinergi guna membangun
persadanta selaku kalak si tek. Persoalenna, terkadang, kita siakap si hebatna,
ter-aku-aku, sipekitik kalak si deban piah dungna la nari paguh kiniersadan e
bahkan turah perpecahen. Enda me si terjadi i bas Perpulungen Korinti
Mpebagesi Kata Dibata
Perpulungen Korinti e me perpulungen si
dem alu erbage karunia (pemere Kesah). Tapi kerina pemere si pelain-lain e labo
jadi kebayaken man Gereja guna reh sikapna pelayanen idahiken, tapi malah
terjadi perpecahen.
Piga-piga perpulungen si ngaloken pemere
si “special” si rehna i bas Kesah Si Badia nari, mabai ia meganjang ukur. Enggo
pasti sikap si bage mengganggu persekutuan jemaat. Sebage contoh, kengasupen
guna ngelakoken perbahanen si ngelebihi kuasa manusia, ngerana i bas
erbage-bage cakap, man kalak si deban ibereken kengasupen guna nuriken antusen
cakap Kesah e (ay. 10). Sikap meganjang ukur enda si erbahanca turah
penggejapen “hebaten aku asangken temanku”. Enggo pasti sikap si bagenda adi
ibepelin erbahanca terjadi perpecahen, kelompok-kelompok i bas perpulungen.
Teksta si ibere judul “Pemere Kesah Si
Badia” (bhs. Ind., “Rupa-rupa karunia tapi satu Roh”) e me pengajaren penting
si itulisken Paulus guna mpesikap perukuren si lepak si berkembang i bas
perpulungen. Sada lebe, kerina pemere e rehna i bas Kesah Si Badia nari. Bahkan
i bas ay. 4 ikataken, erbage-bage pemere tapi sada nge Kesah si merekenca.
Erabge-bage dahin guna mereken penampat, tapi sada nge Tuhan si mada dahin (ada
rupa-rupa pelayanan, tetapi satu Tuhan). Ras erbage-bage dahin si man dahin, e me
si mereken kengasupen man kerina kalak guna ndahiken dahinna si khusus (dan ada
perbagai-bagai perbuatan ajaib, tetapi Allah yang satu yang mengerjakan
semuanya dalam semua orang). Ijelasken Paulus, maka manusia e ibereken Tuhan
pemere (rupa-rupa karunia). Ras tujun Tuhan mereken pemere e me nampati
perpulungen guna erBerita Si Meriah (bdk. Perb. Rasul 16:16-18), mpegegehi ras
membangun kiniteken perpulungen (bdk. 1 Kor. 14:4), ras alat man banta guna
melawan kuasa-kuasa kegelapen (bdk. Ef. 6:11-12).
Selain erbage-bage pemere, Paulus pe
ngataken lit erbage-page penampat (ada rupa-rupa pelayanan). Kata dasar pelayanan
i bas bahasa Yunani e me “diakonia”
(hamba, “doulus”), si itonjolken e me sikap rendah hati ras sukaciata
melayani labo guna ilayani. Karunia pelayanan (karunia pelayan) enda ijelasken
Paulus i bas ay. 28, “Lit si jadi rasul, nabi, guru, ngelakoken perbahanen si ngelebihi
kuasa manusia, karunia pepalem kalak sakit, kengasupen nampati kalak si deban, entah
pe kengasupen jadi pemimin, entah kengasupen ngerana i bas cakap Kesah”.
Ertina, Tuhan mereken pemere si pelain-lain man banta guna kiniulinta ras-ras
(kepentingan bersama). Karunia Roh itu berbeda serta karunia pelayanen berbeda
tetapi sumbernya satu yaitu Tuhan. Berarti tujuannya juga hanya satu yaitu
memuliakan nama Tuhan (Gloria Dei), bukan untuk kemuliaan manusia atau pun
kepentingan pribadi.
Pengkenaina
Tema si seh man banta e me “Ernanam Man
Kerinana”. Perkuah ate Tuhan enggo nelamatken kita, la nari kita nggeluh i bas
dosa. Biak-biak dosa arus sitadingken, cian ate, meganjang ukur, merasa diri
paling hebat, mpekitik teman, geluh erkelompok-kelompok, turah perpercahen (perubaten)
si la erkedungen.
Ula sisia-siaken pemere Kesah si pelain-lain
si enggo ibereken Tuhan man banta, bagepe dahin si pelain-lain si man dahinken.
Ipakeken, ikembangken, bahkan banci sibere dirinta guna jadi fasilitator man
kalak si deban. Biak kiniganjangen ukur si erbahanca turah konflik erbahanca
energinta keri hanya untuk menyelesaikan masalah si la erkedungen, piah dung
dahin pelayanen terbengkalai. Bage pe ula nari belasken kata, “aku sekali
nari”, “ula aku”, i ja sipekitik dirinta, tapi ubah, “aku nggit”, “ajari aku”, “bimbing
aku”, rsd. Paling tidak enggo lit niat, kininggiten guna melayani.
Tim-tim si enggo lit (Singers, Tim Doa,
Multi Media) imaksimalken kualitas pelayanenna alu mereken pelatihan. Ras
terbuka man kalak si deban guna bengket ku bas tim enda ndai. Ula tertutup, alu
pernyataan, “enda kami tim singers enggo solid, la perlu nari itambahi”,
padahal lit denga anggotanta si banci terlibat rikutken talenta si lit i bas
ia. Je nari, tambahi ka alu tim-tim si deban si menjadi kebutuhen bas Gerejanta,
Tim PRT, Tim BGA, Tim Ekonomi Kreatif, Tim Musik rsd. Siarapken semakin
meningkat jemaatta si aktif i bas pelayanen, subuk i bas Sektor, Kategorial
bage pe bas kegiaten Runggun. Arus sitanamken pemahamen ras kesadaren i bas
diri jemaat ula hanya jadi objek (penonton) tapi jadi subjek, pelaku, si ndahiken
dahin pelayanen. Asum iaturken Gereja, kerina alu meriah ukur siap ndahiken
dahin pelayanen e. Ngalo-ngalo perpulungen, ngutip kolekte, mpesikap bunga
altar, jadi Panita-panitia Gerejawi, pengurus Gereja, dahi jemaat si sakit,
rsd. La lit si sia-sia dahin si idahinken kita bas Tuhan, sekali pe hal si
sederhana silakoken. Lit min igejapken perpulungen e nanamna kehadirenta.
Runggun Gereja ras Pengurus PJJ
arus meng-up date Data Perpulungen
rikutken talentana. Bahan kelompokna, ban program, tim enda pe arus
iperlengkapi alu erbage pembinaan gelah tuhu-tuhu maksimal ras si terbaik
iberekenna pelayanenna man Tuhan. Ula sempat bahanta enda meriah ngenca i bas
diskusi PJJ tapi la ipedarat i bas program si konkrit ras terukur i bas
pelayanen i Gerejanta.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar