MINGGU ESTOMIHI (Jadilah
Man Bangku Lingling Kecion)
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. ReyRapha Tarigan)
Invocatio
: “Tapi panah Jusuf tetap paguh, janah tanna tetap megegeh, erkiteken gegeh Permakan
si Mada Kuasa Dibata Jakub, Sekawal Israel” (Kejadin 49:24)
Ogen
: Matius 16:21-24 (Responsoria)
Khotbah
: Jesaya 50:4-6 (Tunggal)
Tema
: TUHAN MEREKEN PENGERTIAN I BAS KINISERAN
- Kata-kata si ndarat i bas biberna nari, kata-kata si memberkati, menguatkan, memotivasi, mpegegehi. Gelah banci kupegegehi kalak si latih alu kata-kata. Ras enda jelas, erkiteken Tuhan ngajari. Ay.4, “Tuhan si erdolat enggo ngajari aku ngerana”. Ada statement yang mengatakan demikian, “Perkataan yang mengandung kekuatan adalah sebanding dengan pagi hari yang selalu memberi pengharapan baru”. Ertina, suruh-suruhen Tuhan iarapken arah kata-katana banci mpekeke ukur kalak, mereken semangat man si kote, si latih, Itulah lidah seorang murid! Bukan kebalikannya, membully, menyakitkan, menjatuhkan, menghancurkan. Kadang tanpa kita sadari, mungkin bahasa kita, ungkapan kita sekedar basa-basi mengisi percakapan, rupanya bisa menghancurkan. Seorang teman jumpa ras teman SMA-na si erdahin i bas Supermarket. “Wah udah lama ya kita ga jumpa. Sudah merid, berapa anak, sudah berapa lama kerja di sini?” Dijawab, “Lima tahun”. “Berapa gaji kamu?” Dijawab, sekian”. “Wah terlalu kecil itu mah (ga bisa nabung, ga bisa jalan-jalan). Kalau aku jadi kamu, ngomong sama bos, minta naikkan gaji, kalau ga ngapain kamu pertahankan di sini, ga ada masa depan”. Rupanya si kawan terima bulat-bulat, padahal sedekah enda geluhna, geluh jabuna fine-fine saja. Akhirna, ngerana ia man bosna, tambahi gaji. Bosnya kasih argumen belum ini (bla bla bla begini situasi pekerjaan). Akhirna si kawan ndarat. Iakapna murah ndarami dahin. Si ndai keluargana baik-baik saja, anak-anak sekolah, kebutuhan keluargana cukup. Perban la nari ia erdahin, pikiran suntuk, uang masuk la lit, hanya mengandalkan ndeharana si buka warung kecil-kecilan, suami istri ndai pe kedungenna rusur rubat. Akhirna keluarga enda sirang. Bangsa Tuhan si iwakili alu Hamba Tuhan arus ngasup jadi terang man bangsa-bangsa, secara khusus pakaikan lidah sebagai lidah seorang murid.
- Selain Tuhan ngajari ngerana, Tuhan juga mempertajam pendengaran untuk mendengar seperti seorang murid (“Tep-tep erpagi-pagi ipekekeNa ukurku lako ndengkeh ken pengajarenNa man bangku”), kita mampu berkata kata dengan baik ketika diawali dengan mau mendengar suara Tuhan, mendengar pengajaran Tuhan, ras erkiteken pinggelta enggo terbiasa megiken sora Tuhan, pengajaren Tuhan, pinggelta e pe ngasup megiken isi pusuh teman (“Setiap pagi Ia mempertajam pendengaranku untuk mendengar seperti seorang murid”). Mendengar bukan hanya dengan telingga, tapi mendengar dengan hati. Sebab mekatep kita ateta lalap ibegiken, curhat temanta, lenga pe ia dung mpedarat isi pusuhna, enggo minter sipotong, “aku pe bage nge nak” rst.
- Suruh-suruhen Tuhan si taat, si taat, siap dibentuk melalui duka dan derita (“penderitaan membentuk kita menjadi tangguh”). Siap menghadapi penderitaan, tidak lari dari penderitaan, tapi dihadapi. Tuhan sendiri mereken pengertin, maka la ia surut i bas ngalaken kiniseran, la ngelawan. “Ku tareken gurungku man kalak si mekpek aku, bage pe isangku man kalak si ngeruah janggutku”. Kai si inubuatken i bas kitab Jesaya enda nyata terjadi i bas diri Yesus. I bas ogenta ndai jelas, “Aku la banci lang lawes ku Jerusalem, la banci lang Ku nanami erbage-bage kiniseran i bas pemimpin-pemimpin Jahudi, imam-imam si mbelin ras i bas guru-guru agama Jahudi nari”, la banci lang : harus. Walaupun dihambat oleh Petrus, itu tak akan terjadi, labo banci jadi e man bandu. Merawa Yesus, “Laweslah i bas aku nari o Iblis, perukurenndu perukuren manusia kap, labo perukkuren Dibata”.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar