Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. ReyRapha Tarigan)
MINGGU SEXAGESIMA
Invocatio : “O Tuhan, nderkuh aku mindo penampat, Kam Tuhan Kam kap inganku cicio. Kam ngenca sura-surangku i bas kegeluhen enda (Masmur 142:6)
Ogen : Masmur 69:5-9 (Tunggal)
Khotbah : Johanes 10:22-42 (Tunggal)
Tema : JESUS PAGUH NGALAKEN KINISERAN
Senina ras Turang, melihat dan mengalami mujizat labo sada jaminen dalanna manusia percaya maka Yesus Kristus e me Tuhan. Ras enda teridah i bas dua kelompok kalak i bas perikopta. Kelompok si pemena e me kelompok kalak Jahudi si lit bas Rumah Pertoton i Jerusalem, i bas pesta peringeten Rumah Pertoton Tuhan. Kalak enda ragu denga kerna kemesiasan Yesus. Ras situhuna persoalenna bas diri kalak enda. Ay. 24, “Asakai nari dekahna kami kemamangen ibahanndu, katakenlah man kami terus terang tuhu kin kam Mesias si ipadanken Dibata e?” Sebenarnya ragu (bimbang) adalah bagian proses i bas erkiniteken. Sama halnya dengan jatuh bangun i bas dinaminka kegeluhenta, ndabuh kita, sidalanken si la ngena ate Dibata. Tapi kedungenna kita sedar, bertobat, bangkit kembali. Jadi tidak stagnan berada dalam keraguan entah pe kejatuhen.
Tapi si terjadi bas perikopta, terus ragu enggo pe ibukaken Tuhan Yesus, bereken Tuhan Yesus pengertin, tetap la tek, keraskenna ukurna. Ay. 25, “Enggo Ku kataken man bandu tapi la kam tek. Perbahanen si Ku lakoken i bas kuasa BapangKu, naksiken kerna Aku kap”. Jadi ketidakpercayaan mereka bukan karena ketidakmampuan Yesus menyatakan identitasnya yang nyata melalui karya-karyaNya yang sudah dilihat dan dialami banyak orang. Ketidakpercayaan mereka juga diakibatkan karena tidak termasuk domba-domba yang diberikan Bapa kepadaNya. “Kam la tek erkiteken kam labo biri-biringku. Bapa ras Aku sada kap. Ibuat kalak enda batu, ibenterina atena Yesus. Nina Yesus, “Enggo melala perbahanen si mehuli kucidahken man bandu i bas gelar Bapa. Dahin si apai kin erbahanca maka ibenterindu atendu Aku? Labo erkiteken perbahanen si mehuli e, tapi erkiteken ipekitik kam Dibata e”. Man kalak Jahudi perkataan Yesus jelas menghujat Dibata erkiteken enggo perserina DiriNa ras Dibata.
I bas ay. 34-39 bagian enda Yesus mereken dua argumentasi guna membela klaim keilahianNa.
- Si pemena, Yesus mengutip Mazmur 82:2, Kamu adalah anak allah, dan anak-anak yang Maha Tinggi kamu sekalian (kam me dibata dibata). Rikutken Pemasmur, Dibata sendiri menyapa umat Tuhan si ngaloken kataNa alu sebuten anak-anak Dibata. Kalau penerima Firman Allah dilayakkan untuk disapa sebagai anak Allah, betapa lebih lagi Dia yang diutus Allah ke dunia, yaitu Anak Allah.
- Si peduaken, Yesus membuktiken diriNa sebage Anak Allah alu pendahinNa si ikerjakenNa. Karya Kristus adalah melakukan pekerjaan BapaNya yang mengutus Dibata. Perbahan Yesus si mengandung sifat ajaib dan moral terpuji selama hidup dan pelayanen. Nuduhken kesatuan kehendak antara Yesus ras Bapa si mengutus IA. Ay. 38, “Tapi adi dahin Dibata nge Ku dalanken, la gia kam tek man bangKu, si langlangna teklah kam nandangi kai si Kuban e gelah ietehndu dingen ngaku kam maka Bapa e i bas Aku janah Aku i bas Bapa e”. Sekali nari icubaken kalak ndai nangkap Yesus, tapi pulah Yesus i bas ia nari.
Kelompok si peduaken, e me kalak si tading i kepar Lau Jordan, ingan i ja Johanes mperidiken nai berkhotbah “jeralah, kinirajan surga enggo ndeher”. I je me Johanes peridiken menyerukan maka Yesus e me Mesias, Anak Dibata si menghapus dosa manusia. Tapi asum Yesus mulihken ku Betania, ku ingan asum Johanes mengajar, enterem kalak si i je tek man Yesus. “Johanes la erbahan tanda tanda sengget, tapi tuhu kerina si ikatakenna man kalak enda”. Apa yang diberitakan Johanes menghasilkan buah pada waktunya.
Jelas perbedaan dua kelompok enda, kelompok si sada tidak mau percaya amina pe enggo melala idahna mujizat Yesus, sebab lit keraguan bas dirina si la iselesaikan. Sementara kelompok si deban mau percaya, aminna pe hanya mendengar pengajaren i bas Johanes nari, ras kai si ikataken Johenes kerna Mesias e payo.
Mungkin kita bertanya, i ja letak kiniseran Tuhan Yesus? Lenga bo teridah kel bas teks enda via dolorosa e. Tapi paling tidak asum keberadaanta, iraguken, tidak dianggap, bahkan ditolak ras ibenterken atena alu batu me e pe bentuk kiniseran. Bahkan tantangan itu datang dari orang-orang yang tahu undang-undang (Firman Tuhan). Maun tangtangen e rehna i bas kalak si enggo tehna Kata Dibata, sesama serayan, umpamana.
Kai pesan Firman Tuhan banta?
- Ragu (keraguan). Payo nge Dibata e keleng ateNa aku, tuhu nge kuasa Tuhan e lit mbue nari kiniseranku. E me bagian i bas proses beriman. Si paling penting, ula ngadi bas keraguan tapi terbuka nandangi kuasa Tuhan si erdahin alu erbage cara guna meyakinkan kita. Sada persada isampati Tuhan kita ndungi persoalenta, megegeh kita ngalaken tantangen. Kalak Jahudi tetap i bas kebimbangen, keraguan enggo idahna tanda-tanda sengget si ibahan Yesus, enggo pe turiken Tuhan Yesus kerna diriNa, enggo pe melala perbahanen si mehuli sicidahken man kalak Jahudi i bas gelar Bapa, tetap tertutup pusuh ukurna, tetap la ia tek.
- Tapi banci siidah, kalak si nterem, si Betani, begina pengajaren Johanes, meteruk ukurna ngaloken pengajaren e, Johanes la erbahan tanda-tanda sengget, tapi tuhu kerina si ikataken Johanes kerna Yesus e, Ia Anak Dibata, beliden Ia asang Johanes, ngosari tinali sepatuna pe la aku metunggung, Ia me si mengangkut dosa-dosa doni. Penting i jenda soal kerendahan hati, kiniteruken ukur, la sikerasken ukurta, tapi nggit kita ipelimbarui Kesah Si Badia, ijamah Roh Kudus. Penting man banta selaku kalak si tek, soal percaya labo urusenta, la banci sipaksa-paksa kalak untuk percaya. Waktu Tuhan waktu yang terbaik. Tugasta hanya memberitakan kabar baik subuk alu kata ras perbahanen bagi si ilakoken Johanes.
- Tema, “Jesus paguh ngalaken kiniseran”. Walaupe keberadaannya ditolak, diragukan, bahkan ibenteri atena alu batu, Yesus tidak emosi, Yesus tidak membalas. Yesus tetap membangun dialog. Senina ras turang, kita labo ka kalak si sempurna, paguh katawari paksa ngalaken erbage kiniseran banta. Kadang kita rapuh, kadang kote kita, perlu ka kita meratap. Bagi Invocatio, “nderkuh aku mindo penampat”. Sadar dengan ketebatasan kita maka tetap kita butuh Tuhan, mindo penampat man Tuhan. Ertoto kita man Tuhan tupung kesusahen e nderpa bagi silakoken Pemasmur i bas ogenta. Kai pe perbebenta, kiniseranta, sakit-penyakit, ekonomi sangana kurang sikap, bas dahinta, bas keluarga, ernalem tetap man Tuhan, pindo penampatNa, maka tetap megegeh kita, paguh kita ngalaken kiniseran. Menang kita.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar