Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. ReyRapha
Tarigan)
Teks : Habakuk 3:17-19
Tema : MEGENGGENG I BAS RUSAHA
Tujun : Gelah Mamre
- Ngidah uga isi komitmen kiniteken
Habakuk kerna perbahanen Dibata mpekena-kena ia i bas usahana
- Megenggeng i bas rusaha sebab arah
usaha e Dibata mereken pasu-pasuNa
Penaruh
Mungkin labo nterem kita si nandai sekalak
si tergelar Stasion Tarigan, ia si nciptaken ende-enden judulna “Suan Kol”
tahun 1983. Mungkin erkiteken muatan teologis si mejile i bas lagu enda, makana
Tim arah Yayasan Musik Gereja (Yamuger) nari menterjemahken lagu enda ku bas
Bahasa Indonesia janah itamaken jadi salah sada lagu pujin i bas Kidung Jemaat
(KJ) benaken tahun 1986 (KJ 333). Lagu enda pe akhirna imasukken ku bas KEE No.
220. Si istimewa, lagu “Suan Kol” enda terinspirasi Habakuk 3:17-19 si jadi
ogenta sendah.
Mpebagesi
Kata Dibata
Kitab Habakuk itulis Nabi Habakuk kira-kira
tahun 605 SM sope bangsa Juda itaban bangsa Babilon. Habakuk ertina "rangkulan,
dekapan, genggaman". Mungkin erkiteken orang tua Habakuk enda tuhu-tuhu
nggejapken rangkulan Dibata i bas kegeluhenna. Nabi Habakuk asalna i Juda nari,
ia sekalak Lewi si ndahiken kerina dahin-dahin pelayanen i bas Rumah Pertoton
kalak Yahudi selain ndahiken jabaten kenabinanna tentuna. Amin pe Kitab Habakuk
enda gendek, hanya 3 pasal, tapi piga-piga ayatna jadi rujukken penting i bas
Padan Si Mbaru (Roma 1:17; Galati 3:11; Heber 10:38), janah ogenta sendah banci
ikataken enggo rusur sibegi ras terkenal.
Nabi Habakuk paksa si e sanga menghadapi
tantangen si luar biasa erkiteken kinilabujuren bangsana (Hab. 1:2-4). I bas
dampar si deban, ukumen Dibata erkiteken kinilabujuren ndai enggo nandangi reh.
Ukumen Tuhan reh arah bangsa Babilon si naluken kerina bangsa-bangsa si lit i
sekelewetna termasuk bangsa Israel (Hab. 1:5-11). Situasi si bagenda rupana
tentuna sangat mempengaruhi kualitas hidup bangsa Israel paksa si e. Banci
sibayangken, adi la bujur masyarakat sekelewet tentu kegeluhen si tep-tep wari
pe la sikap, tingkat kriminalitas sangat tinggi, mbiar kalak untuk ndalanken
dahinna entah pe usahana, rsd. Sada hal si penting si banci iteladani arah Nabi
Habakuk, e me, i bas perbeben si nihadapina, reh ia ertoto ku Dibata. Pertoton
Habakuk enda tertulis i bas bindu 3.
Secara khusus i bas ogenta sendah,
teridah pengakun kiniteken Habakuk i bas pertotonna, nina, “Aminna pe batang
ara la erbunga batang anggur la lit buahna, aminna pe batang saitun la lit
asilna, perjuma la rulih gia, aminna pe biri-biri mate kerina, dingen enggo
keri lembu i bas karangna, tetap nge aku ermeriah ukur i bas TUHAN erkiteken
Dibata kap si ngkelini aku. TUHAN kap si mereken gegeh man bangku desken nahe
belkih, paguh ibahanNa perdalanku; e maka la celus nahengku aminna erdalan pe
aku i deleng-deleng si meganjang”.
Lit dua hal si banci siorati i bas
ogenta. Si pemena, bagin pertoton Habakuk enda ncidahken latar belakang
kegeluhen penduduk Juda si ratana perjuma ras peternak. Dua profesi enda si
paksa si e mengalami kiniseran erkiteken kondisi masyarakat si erbahanca la
aman ras nyaman i bas erusaha. Jadi pertoton Habakuk enda mewakili perbeben
perjuma ras peternak paksa si e.
Si peduaken. Pertoton Habakuk enda
ncidahkenca kiniteken si tanpa syarat. Iman tanpa syarat enda banci isejajarken
ras kai si nialami Sadrah, Mesah, ras Abednego i bas Daniel 3:16-18, sanga
kalak enda teluna iambekken ku bas api ginuhur si gurlah, ikatakenna nina, “Adi
ngasup kin Dibata si isembah kami e mulahi kami i bas api ginuhur si gurlah e
nari ras i bas kuasandu nari, tentu ipulahiNa kami. Tapi adi lang pe, ietehndu
min o Raja, maka la kami nggit nembah dibatandu, janah la kami nggit nembah
mungkuk kempak gana-gana emas si enggo ipajekkenndu”.
Iman tanpa syarat ertina, kiniteken si
lit i bas kita labo tergantung situasi kondisi doni enda, umpamana, adi situasi
aman nyaman, je me kita erkiniteken, adi la aman la kita erkiteken. Labo erkiteken
erta kebayaken doni, umpamana, adi melala senta je me kita erkiniteken, adi la
lit sen la kita erkiniteken. Kiniteken si tanpa syarat e me kiniteken erpalasken
keleng ate ras perkuah ate Dibata man banta. Nabi Habakuk mereken teladan man
banta, i bas keadaan si uga pa pe, tetap ia ermeriah ukur i bas Tuhan erkiteken
Dibata kap si ngkelini ia. Tuhan kap si mereken gegeh man bana, paguh ibahan
Dibata perdalanna. Yakin Habakuk maka rancangan Dibata nandangi kalak si
erkiniteken man baNa e me rancangan si mehuli (bdk. Jer. 29:11).
Pengkenaina
Tema si seh man banta e me “Megenggeng i
bas rusaha”, alu tujun gelah Mamre ngidah uga isi komitmen kiniteken Habakuk
kerna perbahanen Dibata mpekena-kena ia i bas usahana, ras megenggeng i bas
rusaha sebab arah usaha e Dibata mereken pasu-pasuNa. Ertina tema ras tujun i
bas PA-ta sendah erkaiten ras profesi entah pe pendahin si genduari sanga itekuni,
mungkin lit kaitenna ras etos kerja Kristen.
I bas si e, lit dua hal si banci
sirenungken. Si pemena, adi lit kaitenna ras etos kerja Kristen, enggo tangkas
man banta maka kerina profesi entah pe pendahin si mehuli si genduari sanga
radu ras sitekuni e me anugerah Dibata. Erkiteken si e, kerina si idahiken kita
tujunna guna kemulian gelar Dibata. E me pengakun kinitekenta i bas kita
erbintuas erdahin. E maka la terpisahken kita antara beribadah ras erdahin,
sebab erdahin e me bagin i bas kita beribadah man Dibata. Ertina kerina si
idahiken kita sikap bagi kita sikap i bas kita beribadah.
Si peduaken, erlajar kita arah Nabi
Habakuk. Amin pe ia sekalak Lewi si dahinna total i bas Rumah Pertoton, tapi
igejapkenna perbeben perjuma ras peternak paksa si e. Iajuk Nabi Habakuk,
erkinitekenlah alu tanpa syarat. Sebab Dibata itehna kai saja si mehuli i bas
geluhta, amin kai pe si terjadi. E maka rehlah ku Dibata, sehken pengataken
bujur man baNa i bas pertotonta, janah pindolah gelah ipegegehina kita i bas ngadapi
kerina perbeben i bas geluhta, khususna i bas pendahinta. Jadi salah sada hal
si penting i bas kita erusaha e me erpengendes man Dibata. Sebab e nge si
erbahanca kita megenggeng, tekun, i bas erusaha. Kenca enggo sukses usahata,
ula lupa kita man Dibata alu semakin totalitas i bas mendukung kerina bentuk
pelayanen i bas gerejanta masing-masing.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar