PA MORIA GBKP
TGL. 12 - 18 MARET 2017
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Ogen : Daniel 3:16-18
Tema : PAGUH I BAS KINITEKEN
Tujun : Gelah Moria :
1) Erlajar arah perjuangen kiniteken Sadrah, Mesah, ras Abednego
2) Ngasamken kinitekenna i bas ngalaken kai-kai pe
Metode : Sharing Kesaksin Iman
Penjelasen Bahan Ogen & Relevansi
1. Perikop enda ibere Judul “Iperentahken Nebukadnesar
maka kerina kalak nembah man gana-gana emas” (terj. TB-LAI : “Perapian yang
menyala-nyala”), si intina ngerana kerna kesetian Sadrah, Mesah ras Abednego
teluna teman-teman Daniel, anak muda Yahudi si iambeken ku Babel ras jadi
pegawai i istana raja. Kenca enggo ipajekken raja Nebukadnesar gana-gana emas
si gedangna dua puluh pitu meter maka perentahna man kerina pegawai-pegawaina,
subuk raja-raja, gubernur, wakil gubernur, wakil raja, bendahara, hakim-hakim, kepala
daerah ras kerina pegawai-pegawai si deban si lit bas propinsi Babilon rikut
ras kerina jelma i bas kerina bangsa, suku ras cakap, arus nembah mungkuk man
gana-gana e. Ise si la nembah mungkuk, minter iambekken ku bas api ginuhur si
gurlah.
2. Sadrah, Mesah ras Abednego la sembahna gana-gana
ndai, maka enggo pasti lit ukumen bas raja nari. Tapi raja mereken denga
kesempaten man teluna kalak enda guna nembah man dibatana ras gana-gana emas
buaten raja. Lit langsung laporen man raja. Merawa raja ras iperentahkenna maka
teluna kalak enda ngadap man raja. Sekali nari isungkun raja teluna kalak enda,
bahkan iberekenna kesempaten guna nembah man dibatana ras gana-gana emas buaten
raja. Bahkan raja sepintas melecehken kuasa Dibata si isembah Sadrah, Mesah ras
Abednego alu perkataan, “Akapndu kin lit dibata si ngasup ngkelini kam?” Alu
tegas ijawab Sadrah, Mesah, ras Abednego maka labo lit sura-surana guna
mperdiateken diri sendiri, “Adi kin ngasup Dibata si isembah kami mulahi kami i
bas api ginuhur si gurlah ras i bas kuasandu nari, tentu ipulahiNa kami. Tapi
adi lang pe, gelah ietehndu min Raja, maka la kami nggit nembah dibatandu,
janah la kami nggit nembah mungkuk man gana-gana emas si enggo ipajekkenndu e”.
3. Iman si berkualitas, si tahan uji dingen la
tergantung ku bas tanda-tanda sengget (mujizat). Sabab jelas ikataken teluna
kalak enda, la pe ipulahi Tuhan, tetap kalak enda setia erkemalangen man Tuhan,
la nggit “ilacurkenna” sitik pe kinitekenna. Sabab mbue gundari kesetianta er-Dibata
tergantung mujizat, pertolongen bas Dibata nari. ‘Di kenca kurang siakap
penampat Dibata e, mulai kendur kinitekenta.
4. Kineteken enggo ibereken Tuhan banta (Sola Fide)
arah anugerah keselamaten bas Yesus Kristus nari (Sola Gratia). Kinitekenta
arus tetap sijaga ras sipelihara gelah tetap berkualitas entah pe paguh i bas
kerina keadaan. Gelah tetap paguh kinitekenta arus tetap siisi alu tetap rembak
ras Dibata, subuk arah saat teduh secara pribadi, Kebaktin Minggu, kegiaten si deban
si ifasilitasi Gereja. Janah kinitekenta teruji paguh, berkualitas asum reh
erbage-bage tantangen, godaan si merupaken pengujian nandangi kinitekenna (bdk.
1 Pet. 1:6-7, “Bergembiralah akan hal itu, sekalipun sekarang ini kamu seketika
harus berdukacita oleh berbagai-bagai pencobaan. Maksud semuanya itu ialah
untuk membuktikan kemurnian imanmu -- yang jauh lebih tinggi nilainya dari pada
emas yang fana, yang diuji kemurniannya dengan api”).
5. Moria GBKP arus berani tampil beda, ertina la banci
seri ras doni enda. Hal si biasa gundari ndarami duit alu cara si la mehuli :
nipui, korupsi, ndayaken barang-barang si haram, bahkan lit ka deba kalak
Kristen “ndayaken” kinitekenna erkiteken persoalen jodoh entah pe pendahin.
Moria GBKP arus tetap nggeluh berintegritas i tengah-tengah doni si dem alu
kejahaten.
PA MAMRE GBKP
TGL. 12 - 18 MARET 2017
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Pemimpin
Keluarga Si Jadi Usihen & Engkelengi
Ogen : Perbahanen Rasul-rasul 10:1-2, 22-25
Tema : TANGGUNG JABAB MAMRE I BAS KELUARGA
Tujun : Gelah Mamre ertanggung jabab mabai keluarga ras sangkep geluhna nandai
Dibata
Metode : Sharing/Diskusi
Penjelasen Bahan Ogen & Relevansi
1. Judul bas perikop ogenta sendah e me “Petrus ras
Kornelius”, i ja ituriken kerna tokoh Kornelius si tading i Kasarea. Ia sekalak
komandan pasukan Romawi si igelari “pasukan Italy” (anggotana pasukanna lit 100
kalak). Enggo pasti ia kalak si terpandang ras terhormat. Ia kalak non-Jahudi
tapi kinitekenna ras keluargana itujukenna man Dibata si mada kuasa si isembah
kalak Israel. Ia tetap kalak Romawi (la ia isunat bagi persyaraten kalak non-Yahudi
si i-Yahudi-ken tapi ketutusenna jauh melebihi kalak Yahudi sendiri). I bas ay.
2 ikataken, maka ia kalak si tutus i bas agama, ia ras isi jabuna nembah man
Dibata. Isampatina kalak Yahudi si musil janah la erngadi-ngadi ertoto ia man
Dibata. Perbahanen Kornelius erbahanca senang kalak Yahudi (ay. 22, “Kerina
kalak Yahudi ngatakenca maka ia mehuli”) bagepe Dibata (ay. 4b, “Enggo idahNa
kai si enggo ibahanndu man kalak si musil, janah enggo iingetNa pe kam”).
2. Adi siterusken ogenta enda, maka situhuna Dibata
labo menjadiken kesalehan Kornelius sebage dasar pertobatenna. Kesalehan saja
labo banci mabai jelma ku bas keselamaten, tapi kesalehan pe la ka banci
ilepasken sebage tandana kalak enggo nggeluh i bas erkiniteken man Tuhan. Iman
tanpa ketutusen e me kap iman si palsu, ketutusen/kesalehan pe tanpa
erkiniteken man Dibata i bas Yesus Kristus labo banci erbahanca kalak
iselamatken Dibata. Erkiteken si e me ipake Dibata Simon Petrus guna mpeseh
berita kerna Yesus Kristus Juruselamat manusia man Kornelius, jabuna ras
kade-kadena bage pe temanna meriah.
3. Asum reh Simon Petrus ku rumah Kornelius i je pe
teridah kiniteruken ukur Kornelius sang Komandan Pasukan. I ja ialo-alona
Petrus alu erjimpuh ras isembahna Petrus. I rumah Kornelius idah Petrus enggo
enterem kalak pulung bekas penenahken Kornelius guna banci megiken Berita si Meriah
kerna keselamaten i bas Yesus Kristus. Adi siterusken kisah enda, Petrus
sendiri terbuka pemahamenna maka seri kerina manusia i lebe-lebe Dibata
(sedekah enda kalak Yahudi sangat eksklusif), la erdobahen iakap Dibata manusia
e. Janah ibereken kesempaten man Petrus guna nehken Berita si Meriah man kerina
kalak si pulung. Bahkan kedungenna, kerina kalak enda idemi Kesah si Badia ras
iperidiken i bas gelar Yesus Kristus (Perb. 10:44-48).
4. Rikutken tema-nta sendah : “Tanggung jabab Mamre i
bas keluarga”. Ras tujun Mamre ertanggung jabab mabai keluarga ras sangkep
geluhna nandai Dibata. Rikutken pengogenta, maka Kornelius banci jadi usihen
man Mamre GBKP, sebage bapa, imam i tengah-tengah keluarga. Amina meganjang berkeduduken
sosialna tapi tetap ia nggeluh setia erkemalangen man Dibata. Bahkan ibabaina
jabuna rikut ras kade-kadena ernalem man Tuhan. Engkai maka seisi jabuna ras
kade-kadena bahkan teman meriahna, nggit ngikutken kai si ikataken Kornelius?
Enggo pasti sedekah enda pe Kornelius geluhna banci iandalken, jadi teladan,
mehuli man ise pe alu la erdobahen. Pendek kata, hubungenna secara vertikal man
Dibata mejile bagepe hubungen horisontal ras sesama manusia pe teridah kekelengenna. Enggo pasti ia menjadi pemimpin
si mpengaruhi subuk jabuna ras kalak si deban. Emaka la akapna mesera mpepulung
enterem kalak i rumah asum Petrus reh. Ertina, labo hanya pangkat ras jabaten
ianggarkenna, tapi kinitekenna, kekelengenna, kepedulianna erbahanca senang
kalak bana. Kornelius pemimpin keluarga si jadi usihen. Rikutken catatan i bas
Perb. Rasul, Kornelius merupaken kalak non-Yahudi pertama si menjadi kalak
Kristen. Ras menurut tradisi, kedungenna Kornelius menjadi uskup i Kaisarea ras
uskup i Scepsis, Mysi.
5. Tokoh Kornelius menjadi inspirasi man Mamre GBKP
gelah tuhu-tuhu menjadi pemimpin keluarga si jadi usihen ras ngasup mabai jabu
ras sangkep geluhna nandai Dibata. Bapa si lit waktuna guna mabai jabuna er-saat
teduh, berdoa bersama. Bapa si ieteh ras itandai jabuna berintegritas, la nggit
“ndayaken” kinitekenna, ertina prinsipna paguh adi soal beriman (la nggit nyogok,
isogok, korupsi, nebu-nebu, rsd.). Mulai hal si kitik iajarina anakna untuk
jujur, “Lebih baik nilai rendah karena usaha sendiri, daripada nilai tinggi
tapi hasil menyontek”. Iajarkenna man anak-anakna labo saja soal prestasi
secara intelektual, tapi pe arus cerdas secara emosional ras spiritual. Isingetkenna
anak-anakna gelah ikut muat bagin i bas PA Remaja entah PERMATA ras nggit
naruhkenca. Mehuli ras dem kekelengen man kalak si deban, secara khusus si kurang
megegeh ekonomina. Rutang pusuh Mamre asum lit kade-kadena si lenga nandai
Dibata entah pe ersung-sung denga i bas erkiniteken, paling lang itotokenna ras
ipersingeti guna tutus er-Dibata. Mulihi bahan PA Mamre sekali enda menjadi
evaluasi ras mpelimbarui tekad guna reh ulina i bas wari-wari si reh enda.
Tuhan si masu-masu Mamre GBKP.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar