PA MAMRE GBKP TGL. 23 - 29 OKTOBER 2016
Nrs. Pdt. Larena br. Sinuhadji (Bp.
Rey Tarigan)
Ogen : Ende-enden Salomo
4:1-4
Tema : GUNA ISE KINIJILEN
NDEHARA?
Tujun : Gelah Mamre
1) Nuriken
kuga Salomo ngidah kinijilen ndeharana
2) Ndaftarken
(menginventarisasi) kinijilen ndehara
Penjelasen Bahan Ogen
Bahan
ogenta termasuk si jarang iogeken entah pe ijadiken bahan-bahan PA entah pe
PJJ, mungkin i bas sada tahun enda, sekali enda ngenca iogeken sada bagin i bas
kitab Ende-enden Salomo nari (Kidung Agung entah pe i bas terjemahen si deban
“Kidung yang terindah”). Alkitab Edisi Studi ngatakenca kitab Ende-enden Salomo
enda banci masuk ku bas Pustaka si Badia erkiteken ngelambangken keleng ate
Tuhan nandangi bangsa Israel. Banci jadi perbandingen Hos. 1-3 ras Jer.
2:20-3:5 si nggambarkenca hubungen antara Dibata ras Israel bagi perbulangen
ras ndeharana. Lit ka penafsiren si ngatakenca kitab enda ngelambangken
hubungen si harmonis antara Yesus Kristus (mempelai dilaki) ras Gereja
(mempelai diberu).
Ogenta
sendah i bas Pustaka si Badia masuk ku bas perikop si ibere judul “Ende-enden
si peteluken” i bas Alkitab TB-LAI nina “Mempelai laki-laki memuji mempelai
perempuan”. Ogenta ncidahkenca ekspresi kekagumen Salomo nandangi ndeharana si
luar biasa jilenna. Ekspresi kekagumen enda ibahasaken alu bahasa si romantis
erpalasken keleng ate Salomo nandangi ndeharana. Akap kami ogenta sendah si
payona ioge secara lengkap ay. 1-16. Gelah teridah maka kinijilen sekalak
ndehara labo terjeng tampak luar saja secara fisik (eksotis), tapi pe teridah
kinijilen arah bas nari. Kinijilen ndehara arah bas nari banci inanami Salomo
arah : keleng atena si tuhu-tuhu (ay. 10), pengeranana si mehuli (ay. 11), kai
pe si ilakokenna mpeturah kemalemen ate ras pasu-pasu (ay. 12-15).
Aplikasi
Tema
si seh man banta e me sada penungkunen “Guna ise kinijilen ndehara?” Jawabenna,
si pemena lebe tentuna guna kemulian gelar Dibata, si peduaken guna
perbulangen, anak-anak, keluarga si deban, bage pe si peteluken guna
sekelewetna. Kinijilen i jenda tentuna ula iertiken secara fisik eksotis
ngenca, sebab adi e si jadi ukuren melala ndehara si la masuk i bas kriteria
fisik si eksotis ndai. Kinijilen i jenda si utamana perlu iertiken kinijilen i
bas cara rukur, pengerana, bage pe kinijilen i bas tingkah laku. Intina arah
kinijilen si lit i bas ndeharanta tuhu-tuhu banci mabai kemalemen ate ras
pasu-pasu man banta bage pe sekelewetta. Penungkunenna, uga carana maka
kinijilen ndeharanta e tuhu-tuhu banci ikembangken alu mehuli arah kehadirenta
sebage perbulangen gelah kinijilen e banci maba kiniulin ras pasu-pasu? Peranta
i jenda tentuna mendukung kai pe si mehuli si lit i bas ndeharanta gelah kerina
si mehuli si lit i bas kepribadian ndeharanta banci berkembang guna kemulian
gelar Dibata bage pe banci jadi pasu-pasu man sekelewettna, terutama man banta
sebage perbulangen ras anak-anak.
Tujun
i bas PA-nta sendah, gelah Mamre nuriken kuga Salomo ngidah kinijilen
ndeharana, ras ndaftarken (menginventarisasi) kinijilen ndehara. Selain
dukungen man ndeharanta, keleng ate (cinta kasih) man ndehara pe perlu
iekspresiken bagi Salomo nandangi ndeharana. Enda merupaken salah sada
kelemahen Mamre secara umum. Ekspresi keleng ate si romantis biasana ngasup
icidahken kita sanga mbaru denga erjabu. Kenca enggo puluhen tahun erjabu,
ekspresi si romantis e enggo la nai lit. Si e tentuna perlu siperobahi gelah
reh harmonisna hubungenta ras ndeharanta. E maka sada aksi si banci silakoken
kita i bas PA-nta sendah e me mendaftarken kinijilen ndeharanta i bas sada
tulisen si banci isehken kita man ndeharanta.
PA MORIA GBKP TGL. 23 - 29 OKTOBER
2016
Vic. Rinaldy Girsang
Gelah reh
teremna Moria si tutus muat bagin i bas pelayanen
Si Man Ogen :
Perbahanen Rasul 16:11-15
Tema : ULIH
KETUTUSEN I BAS PELAYANEN
Tujun : Gelah
Moria :
1) Makeken
pengalamen Lidia jadi penjemba i bas encidahken ketutusen
2) Ngarihken
cara gelah reh teremna Moria ikut muat bagin i bas pelayanen
Metode :
Diskusi ras aksi : Iendesken man Moria guna erbagi tugas erbahan PRT
(Perkunjungen Rumah Tangga)
Penjelasen Bahan Ogen & Aplikasi
Pelayanan
nandangi Gereja e me bagin tanggung jawab selaku kalak si tek man Tuhanta. Saja
lit pengangkan maka pelayanen nandangi Gereja entah perpulungen e tugas Pandita,
Pertua bage pe Diaken entah pe tanggung jawab Serayan saja. Sehingga lit sikap
seolah-olah pelayanen e siserahken saja man Serayan erkiteken ia enggo ipilih
janah iangkat i tengah-itengah Gereja. Si enda erbahanca kita kurang muat bagin
i bas pelayanen. Erbahanca kita la tutus bahkan kita menuntut pelayanen yang
lebih nandangi Serayan Tuhan i tengah-tengah Gerejanta. Si enda tentu erbahan
kita la terlibat i bas pelayanen padahal adi sinen Tuhanta reh guna ngelai labo
ielai (Mat. 20:28). Jadi uga dage ninta kerna ayat enda kai dage si banci
ilakoken i bas pelayanen i tengah-tengah Gerejanta gelah kerina kita banci muat
bagin i bas pelayanen?
I bas
Perbahanen Rasul 16:11-15 enda sekalak diberu si enggo mbalu gelarna Lidia.
Lidia enda labo sekalak Yahudi ia e me sekalak Yunani dahinna e me erbinaga
uis. Lidia tading i Tiatira, i Tiatira nari Lidia pindah ku Pilipi, i je me ia
jumpa ras Paulus (i bas 16:14b itulisken Paulus maka italangi Tuhan ukurna e maka
tutus atena megiken kai si kataken Paulus). E maka iperidiken Paulus ia (ayat
15) janah menurut cataten ia me diberu si pemena si tek nandangi Yesus arah
negeri Yunani nari. Kenca iperidiken Lidia ncidahken ungkapen riah ukurna alu
ndilo Paulus kesilang ku rumahna.
Perjumpan
Lidia ras Paulus janah i bas kuasa Tuhan erbahanca Lidia jadi kalak si tek
nandangi Tuhan janah ngaloken Berita si Meriah (Injil) janah Injil e erbuah i bas
geluh Lidia. Buahna banci idah piga-piga i bas perjumpaan e, e me : Ngaloken
Paulus reh ku rumah Lidia, Lidia nampati Paulus ras teman-temanna i bas
nikapken ingan bage pe keperlun geluh tep-tep wari. Janah pe perjumpaan Paulus
ras Lidia e jadi cataten tersendiri man Paulus seh tersurat gelar Lidia i bas
Pustaka si Badia, sekali ngenca gelar Lidia tercatat i bas Padan si Mbaru.
Kisah
Lidia enda banci jadi inspirasi bage pe jadi penjemba khususna man Moria guna
pelayanen i tengah-tengah Gereja. Moria selaku kategorial i tengah-tengah Gerejanta
ikut lebih erdiate i bas pelayanen, Moria iajuk gelah terus terlibat i bas
pelayanen-pelayanen si lit i tengah-tengah Gerejanta. Labo terjeng menuntut
pelayanen ngenca nandangi Serayan subuk Pertua, Diaken ras Pandita. Tapi merubah
paradigma berpikir jadi sekalak pelayan maka kerina kita idilo guna ngelai alu
nehken pelayanen i tengah-tengah Gerejanta. Adi banci paradigmata seh ku bas
paradigma pelayanan si proaktif (labo terjeng aktif saja tapi ikut pe
bergumul/ngukuri pelayanen si lit i bas tengah-tengah Gerejanta) subuk i bas PA
Moria, dahin-dahin Gereja bage pe jadi perberita si nehken Berita si Meriah i
tengah-tengah Gerejanta. Tentu Berita si Meriah e e me berita kerna kebaikan
Tuhan labo keburuken kalak situriken.
E maka
arah PA Moria enda iarapken khususna man Moria i tengah-tengah Gereja gelah
nggejapken maka keterlibatan i bas pelayanen e me sada bentuk buah kiniteken
man Tuhan. Bagi buah kiniteken Lidia, kai dage si banci sibahan nandangi Gerejanta
sebage tanda buah kinitekenta man Tuhan. Tentu melala, alu mendukung pelayanen,
terlibat i bas pelayanen, terlibat kemajuan program pelayanen Gereja. Tentu adi
alu tutus ateta ngelai Tuhan i tengah-tengah gereja maka lit nge kerina upah
kalak si tutus ngelai sebab kai si isuan e ka nge siperani (Gal. 6 : 7) sisuan
si mehuli tentu e ka nge pagi ialoken sebab bage me arusna. Melala hal dengan
si banci ilakokeken i tengah-tengah Gerejanta. Adi radu ras kerina kita nehken
pelayanen tentu enda erbahanca kita ersada, adi kita ersada tentu dahin-dahin
si man dahinken e menahang siakap ndahikennca erkiteken lit kiniersadaan ras
kerja sama kita kerina.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar