Pdt. Larena
Sinuhadji (Nd. ReyRapha Tarigan)
Okultisme
Si
Man Ogen : Esekiel 13:17-21
Tema
: KUASA DIBATA ERDOLAT
Tujun
: Gelah Moria :
-
Nggargari perbahanen-perbahanen si ciga ate Dibata
-
Mbiasaken nggeluh i teruh kuasa Dibata
Metode
: Kesaksian
Penaruh
PA-ta
sendah ikaitken ras okultisme. Lit denga kin jaman gundari enda kalak Kristen
Karo si ipakena denga kuasa-kuasa kegelapen? Adi rikutken penjelasen i bas Buku
PA Moria ikataken lit denga kalak Kristen si makeken kuasa-kuasa kegelapen. I
bas kesempaten enda mulihi kita erlajar kerna okultisme. Mbera kenca dung PA
enda enterem kita si bertobat ras nadingken kuasa-kuasa kegelapen i bas
geluhna, janah Tuhan Dibata i bas Yesus Kristus ngenca si isembahna.
Mpebagesi
Si Man Ogen
Ogenta
sendah nuriken kerna nubuaten si isehken Nabi Esekiel. Ise Nabi Esekiel enda? “Esekiel”
ertina “Dibata mpegegehi” (Allah menguatkan). Ia tubuh ras mbelin i bas
lingkungen keluarga imam si tading i Jerusalem (Ese. 1:3). Sanga i bas
pendidiken denga guna jadi imam reh me bangsa Babil menjajah bangsa Israel,
ibaba bangsa Babil Esekiel ras melala kalak Israel si deban ku tanah Babil. I
bas usiana si pe-30-ken ialokenna pendilo guna jadi nabi (Ese. 1:2-3). Amin pe
ertugas sebage sekalak nabi, Esekiel nggeluh bagi masyarakat biasa si tading i
tengah-tengah kalak buangen i tepi lau Kebar (Esek. 1:1; 3:15,24) janah lit
jabuna (Esek. 24:18). Esekiel melayani ras meritaken Kata Dibata alu tutus ras
setia, kurang lebih 22 tahun ndekahna ia melayani i tengah-tengah bangsa
Israel.
Perikopta
ibere judul “Nubuat kerna cilaka si nandangi reh man nabi-nabi perguak diberu”
(TB-LAI Ed. 2 “Hukuman terhadap nabiah-nabiah palsu). Esekiel sebage nabi Tuhan
isuruh Tuhan guna mperdiateken (nina Tuhan, “genduari, o manusia si ermasap-masap,”
terj. TB-LAI Ed. 2 “tunjukkanlah mukamu”) diberu-diberu si lit i tengah-tengah
bangsa Israel. Labo hanya mperdiateken, tapi pe Esekiel arus ernubuat kerna
ukumen. Maka cilaka me diberu tukang nubuat, sabab kata guak si ikatakenna (ay.
19c). Sabab ipakena ajimat i bas pergelangen tan kalak kerina bage pe tudung penangkal i bas
kalak enda gelah banci ikuasaina geluh kalak si deban. Sabab sura-surana engkuasai
pate geluh kalak Isarel ras kuasana e ipakena guna kepentingenna jine. E me
guna sengkerauk gandum ras piga-piga ncepik roti. Nabi-nabi palsu enda pe
ngelakoken kekerasen, alu ngelakoken pembunuhen. Kalak si la ersalah ibunuh,
tapi kalak si patut mate ipelepasana nggeluh. Tuhu-tuhu macik kel perbahanen
diberu-diberu e. Nabiah-nabiah palsu ini berani melakukan kejahatan hanya untuk
materi yang tidak seberapa.
Arah
kai si enggo ibahan nabiah-nabiah palsu e maka Tuhan-lah si jadi imbangna,
sabab ciga ate Tuhan kai si enggo ibahan nabiah enda. Janah Tuhan sendiri nge
si bakal mbebasken bangsaNa si enggo mengalami kinisuin. Nina Tuhan, maka
isintapken ras ibebasken Tuhan kalak si enggo ikuasai nabiah enda. Isintapken
Tuhan me tudung penangkal nabiah e ras ibere Tuhan bangsa e pulah i bas kuasa
nabiah palsu e seh rasa lalap. Alu bage, maka ieteh nabiah-nabiah palsu enda
maka Tuhan e Dibata si erdolat.
Pengkenaina
Okultisme,
kata dasarna e me occult si ertina:
gaib, gelap, tersembunyi, tidak tampak oleh mata, misterius. Okultisme e me ajaren
si tek nandangi kekuaten gaib si tersembunyi i bas benda-benda entah roh
(arwah) tendi kalak si mate.
I
bas Pustaka si Badia, jelas maka kuasa kegelapen enggo italuken Yesus asum
Yesus keke i bas si mate nari. KekekenNa berarti enggo italukenNa kuasa jahat,
dosa ras kegelapen. Asum Yesus icubai setan pe, maka Yesus menang naluken kuasa
setan e alu Firman Tuhan. Engkai maka Gereja perlu meteh kerna pelayanen
pelepasen okultisme enda?
- Yesus ngelakoken pelayanen pelepasen
okultisme enda i bas pelayanenNa (Mat. 4:1-10, Mat. 12:22, Mrk. 3:15).
- Yesus sendiri mereken kuasa
(otoritas) man kalak si tek (Mrk. 16:17, Luk. 9:1, Perb. 16:16-23, Ep. 6:10-20,
Jak. 4:7).
- Pelayanen enda ilakoken i sepanjang
sejarah Gereja.
- Konteks Indonesia, khususna i bas
suku Batak termasuk Karo kental denga ras kuasa kegelapen.
Praktek
okultisme si banci siidah kita i bas kegeluhenta :
- Meminta kesembuhan man dukun entah
kuasa kegelapen.
- Meminta kekebalan tubuh: meminta jimat
pada dukun dan biasanya dipakaikan pada tubuh. Misalnya dililitkan pada ikat
pinggang, pada gigi yang dilobangi sangat kecil, pada batu cincin, pada
pergelangan tangan, pada leher seperti kalung (anak kecil), ditanam pada bagian
tubuh manusia (susuk).
- Meminta penjaga rumah: agar menjaga
rumah dari penjahat, pencuri, perampok dan anggota rumah dari ancaman penyakit
menular dan roh-roh jahat. Biasanya diletakkan di pintu masuk rumah, pekarangan
rumah, di sumur, di pekarangan, dan pondasi rumah.
- Penglaris, pemanis.
- Penggunaan pijat kiriman: apabila ada
orang sakit, tidak perlu dibawa ke dukunnya, cukup memberi informasi tentang
yang sakit itu, selanjutnya dukun akan melakukan terapi jarak jauh. Orang Karo
biasanya ketika ada orang yang patah tulang, dukunnya akan memijat pohon
pisang, tetapi yang sakit akan mengalami kesakitan di rumahnya.
Tingkat
keterikatan pada kuasa kegelapan :
- Kelas sangat berat: dukun.
- Kelas berat: memiliki ilmu (penjaga)
dan aktif berkonsultasi kepada dukun (setiap ada persoalan berkonsultasi ke
dukun).
- Kelas menengah: memiliki penjaga dan
sesekali konsultasi ke dukun.
- Kelas menengah ringan: sering
konsultasi ke dukun tapi tidak memiliki penjaga.
- Kelas ringan: ketika sakit pernah
berobat ke dukun.
Gejala-gejala
adanya hubungan dengan kuasa gelap :
Malas
ke gereja, malas baca Alkitab, keras kepala (tidak mau mengakui kebenaran
Firman Tuhan), ragu-ragu, gampang emosi, sulit mengakui kesalahannya, sulit
mengampuni, gelisah, tidak tenang, takut, selalu berpikir negatif, perilaku
seks menyimpang (selingkuh).
Adi
lit temanta entah keluarganta enggo terlibat kuasa kegelapan, maka kita kalak
si tek, si enggo ibereken Dibata kuasa nampati ia guna melepasken ia i bas
kuasa e. Cara si banci itempuh kita:
- Pembongkaran dosa okult (Ul. 18:9-13,
Ul. 28:15).
- Pengakuan dosa (Mas. 32:1-4, Yes.
43:25, 1 Yoh. 1:9).
- Pemutusan hubungan dengan kuasa
kegelapan dan garis kutuk (Kel. 20:2-4, Mat. 12:43-, Luk. 10:19 - benda okult
harus dimusnahkan).
- Memberikan pengampunan (Mat. 6:12, Mar.
11:25).
- Mengundang Tuhan Yesus secara pribadi
(Mat. 12:43-45, Ef. 2:2, Why. 3:30, 1 Yoh. 4;4, Mar. 16:17).
- Hidup dalam ketaatan dalam persekutuan,
doa, mendengar dan melakukan Firman Tuhan
(Kis. 2:42-47).
Kita
sebage kalak si enggo ibebasken Tuhan i bas kuasa dosa nari, i bas kuasa Iblis
nari, arus tetap membangun kerembakenta ras Tuhan. Sabab megegeh kita erkiteken
persadanta ras Tuhan. Persadan ras Tuhan dingen Kata Dibata si nerangi
kegeluhenta merupaken penjaga perukuren ras pusuhta gelah tetap si ngena ate
Dibata silakoken. La lit kuasa si
terbelinen selain kuasa Tuhan i bas Yesus Kristus si banci nalukenca. Janah
kita selaku anak-anakNa enggo ibereken Dibata kuasa guna nalukenca, asal kuasa
Yesus si jadi palas kinitekenta. Kuasa Iblis hanya banci ilawan adi tetap kita
erpengendes man Tuhan ras tetap sijaga geluhta bersih i lebe-lebeNa.
Rikutken bahanta i bas
PA Moria sekali enda, maka adi tetap kita tek nandangi dunia okultisme, Tuhan
nge imbangta, cilaka me kita, la lit damena i bas geluh enda, subuk i doni bage
pe kenca kita enggo lawes nadingken doni enda. Emaka, ambil keputusen guna
tetap kita ernalem saja man Tuhan.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar