Jumat, 02 Juni 2023

SUPLEMEN PA MAMRE GBKP TGL. 4 - 10 JUNI 2023

Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. ReyRapha Tarigan)
 
Teks : Markus 1:40-45
Tema : ERGIAH-GIAH ERDIAKONIA
Tujun : Gelah Mamre :
- Meteh maka Yesus me si pepalem pinakit
- Ngelakoken perkunjungen diakonia ras mpetetap ukur
 
Penaruh
 
Sekalak teolog pernah ngatakenca bagenda nina, “The church can live without buildings. Without diakonia the church dies.” Terjemahenna kurang lebih, gereja adi la lit gedungna banci denga ia nggeluh, tapi adi la lit diakoniana mate me gereja ndai. Ertina, pelayanan kasih merupaken jiwa entah pe nyawa gereja. I bas piga-piga gereja si deban marturia ras diakonia ipersada, jadi kesaksian dan pelayanan, isingkat “kespel”. Sebab memang pelayanan kasih labo terbatas guna anggota gereja saja tapi pe man kerina kalak si membutuhken. I bas si e kita melayani sekaligus bersaksi kerna keleng ate Kristus. I bas PA-ta sendah mulihi kita isingetken kerna Diakonia.
 
Mpebagesi Kata Dibata
 
Teksta entah ogenta sendah ibuat i bas Injil Markus i teruh judul perikop “Ipepalem Yesus sekalak si gadamen”. Turi-turin enda lit paralelna i bas Injil Sinoptik si deban e me Matius 8:1-4 ras Lukas 5:12-16. Banci kari iogenndu i bas inganndu masing-masing guna memperkaya pengangkanta kerna ogenta sendah.
 
I bas ogenta sendah ituriken maka sanga Yesus nyiari kerina kuta-kuta i Galilea guna meritaken Berita Si Meriah, reh me sekalak gadamen ndahi Yesus. Gadamen (kusta) i bas bahasa Yunanina lepros, merujuk ku piga-piga jenis pinakit kulit si parah ras menyebar ku kerina anggota badan, jadi labo terjeng kusta saja. I bas si e tek kalak Jahudi maka pinakit enda e me ukumen i bas Dibata nari (bdk. Ul. 28:27). E maka i bas Im. 13, kalak si kena pinakit kulit e ndai harus ikucilken erkiteken ianggap najis, la ia banci bersentuhan ras kalak si deban. Ertina kalak si gadamen mengalami penderitaan baik secara fisik bage pe psikis erkiteken ikucilken i bas masyarakat nari.
 
Nembah erjimpuh sekalak si gadamen ndai i lebe-lebe Yesus mindo perkuah ateNa, nina, “Bicara nggit Kam, ngasup kap Kam pepalem aku.” Mekuah ate Yesus, idudurkenNa tanNa janah ijemakNa kalak si gadamen ndai, je nari nina Yesus man bana, “Nggit Aku, malemlah kam.” I jenda teridah maka Yesus nggit njemak kalak si gadamen ndai padahal rikutken aturen Undang-undang, la banci bersentuhan ras kalak si lit i bas ia pinakit kulitna. Enda akap kami simbol penerimaan si tulus nandangi kalak si mengalami penderitaan ganda, baik fisik ras psikis, erkiteken ikucilken i bas masyarakat nari.
 
Kenca enggo ijemak Yesus, mis malem gadamenna janah mejelis pe dagingna. I bas Alkitab terj. TB-LAI nina, “Seketika itu juga lenyaplah penyakit kusta orang itu, dan ia menjadi tahir.” Tahir i jenda maksudna malem i bas sudut pandang agama Yahudi nari. I bas si e, si banci menyataken sekalak si gadamen e enggo tahir entah lenga e me Imam-imam agama Yahudi (bdk. Im. 14:2; dst.). Emaka i bas ay. 44 isuruh Yesus kalak si gadamen ndai ncidahken dirina man Imam maksudna gelah dat legalisasi maka kalak si sakit ndai enggo tahir ras enggo banci bergabung mulihken ku tengah-tengah masyarakat. Rikutken Im. 14:1-32 lit upacara khusus i bas prosesi pentahiran, emaka lit piga-piga rubia si harus ibaba ras ipersembahken guna prosesi pentahiran enda.
 
Lit si menarik akap kami i bas ay. 44-45. Ikataken Yesus man kalak si enggo malem ndai, “Jaga, ola turiken man ise pe kerna si enda.” Kai enda maksudna? Enda maksudna gelah kalak si enggo malem i bas gadamen ndai fokus ku bas Berita Si Meriah. Sebab tujun si utama i bas pelayanen Yesus e me guna meritaken Berita Si Meriah (Mehuli) kerna kerehen Kinirajan Dibata (bdk. Mrk. 1:14; 15; 38), i bas terj. TB-LAI, “memberitakan Injil Allah”. Tanda-tanda sengget e me hanya salah sada media si igunaken i bas erberita erpalasken perkuah ate Dibata. Janah hal enda memang teridah i bas ay. 45, si iberitaken kalak si enggo malem ndai labo Berita Si Meriah tapi berita maka ia enggo malem i bas pinakitna nari. Adi sibandingken ras turi-turin i bas Luk. 17:11-19, i bas 10 kalak si enggo ipepalem Yesus, sekalak ngenca si reh mulihken guna muji Dibata janah erjimpuh i lebe-lebe Yesus guna ngataken bujur. Ertina, kalak si ndarami Yesus hanya untuk datken mujizat ngenca, labo lit i bas ia perobahen geluh si tuhu-tuhu erpalasken kiniteken man Dibata.
 
Pengkenaina
 
Tema ras tujun PA-ta sendah ngingetken kita mulihi maka salah sada tugas tanggung jawab kalak si tek si penting e me ncidahken keleng ate Kristus alu nampati kalak si deban entah pe erdiakonia. GBKP secara kelembagaan enggo erpala-pala ndalanken diakonia alu mehuli. I bas buku Garis Besar Pelayanan (GBP) GBKP Tahun Pelayanan 2021-2025 hlm. 29-30 ikataken, “GBKP pada dasarnya telah cukup banyak berkiprah dalam kehidupan bergereja, bermasyarakat, berbangsa, dan bernegara, khususnya dalam bidang Diakonia.” Ertina diakonia si ilakoken GBKP secara kelembagaan enggo seh ku tingkat nasional. Janah rikutken cakupen diakonia secara holistik pe melala si enggo iupayaken GBKP labo terjeng diakonia secara karitatif saja. Tapi amin bage gia tentuna melala denga si harus ipesikap GBKP i bas ndalanken Diakonia.


 
Lit piga-piga hal si banci sirenungken arah ogenta sendah. Si pemena e me kerna palas i bas kita erdiakonia. Palasta tentuna keleng ate, ras kepedulian entah pe keberpihakkan Dibata nandangi kalak si lemah, menderita, entah pe kaum marginal. Palas enda akap kami sangat menentukan i bas praktekna. Rikutken ogenta sendah, mekuah ate Yesus emaka nggit IA mpepalem kalak si gadamen. Adi enggo tuhu-tuhu sigejapken keleng ate Dibata secara pribadi, tentu i bas kita erdiakonia pe proses bage pe hasilna mehuli ras maksimal guna kemulian gelar Tuhan Yesus. I bas si e tentuna harus leben sigejapken keleng ate Dibata man banta secara pribadi.
 
Si peduaken, kenca enggo ipindo kalak si gadamen perkuah ate Yesus guna mpepalemsa, mis ipepalem Yesus kalak si gadamen ndai. Salah sada pengertin i bas kata “diakonos” (dilaki) entah pe “diakonissa” (diberu) e me, kalak si selalu
siap sedia hadir pada saat dibutuhkan, proaktif melihat kebutuhan orang yang dilayani. Emaka mari siusih kai si ilakoken Tuhan Yesus si cepat tanggap i bas nampati kalak si membutuhken penampat. Jalur birokrasi biasana jadi penghambat i bas kita cepat tanggap nampati kalak si membutuhken penampat.
 
Si peteluken, i bas kita erdiakonia sekaligus lit je proses saling menguatkan kiniteken kerina pihak si terlibat, khususna i bas perpulungen kalak si tek. Ula sempat terjadi bagi ogenta sendah i ja enterem kalak si hanya mengharapkan mujizat i bas Yesus nari tapi la beritakenna Berita Si Meriah. Ertina erdiakonia labo terjeng nehken entah pe ngaloken tanda keleng ate si berbentuk materi saja, lit je proses saling menguatkan kiniteken. I bas pihak si ngaloken penampat, tek ia maka penampat si tuhu-tuhu rehna i bas Dibata nari, Gereja hanyalah saluran berkat Tuhan. Man pihak si nehken pe iingetna maka tugas tanggung jawab si utama i bas ia nehken penampat e me keleng ate Dibata guna kemulian gelar Dibata.
 
Si peempatken, mari radu ras sitingkatken kualitas ras kuantitas Diakonia i bas Runggunta masing-masing. Diakonia labo terjeng i bas bentuk karitatif saja tapi harus meningkat ku reformatif ras transformatif rikutken prioritas kebutuhen i bas Runggun masing-masing. Umpamana adi lit perpulungen si sakit labo terjeng perkunjungen, nehken tanda kekelengen, ras mpetetap ukur. Lit upaya-upaya si deban gelah perpulungenta pe reh sehatna ras terhindar i bas pinakit nari. Emaka ilitken klinik si rutin buka setiap wari Minggu i bas Runggunta, gelah perpulungen pe banci sedini mungkin mendeteksi pinakit. Ilitken seminar-seminar kesehatan secara rutin gelah lit perobahen ku bas gaya hidup si lebih sehat. Pangan-pangan i bas PJJ ras PA Kategorial tuhu-tuhu mperdiateken kesehaten, labo terjeng ntabehna saja. Ilitken grup entah pe tim jalan sehat, bersepeda, ras olah raga si deban secara rutin. Rsd.-na. Enda akap kami diakonia si mencakup teluna, karitatif, reformatif ras transformatif. Dibata si mpegegehi kita i bas kita erdiakonia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar