PA MAMRE GBKP TGL. 7 - 13 AGUSTUS 2016
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Kurangna Dukungan Mamre Nandangi Ndehara
Ogen : Kejadin 12:10-20
Tema : NGERGAKEN RAS NGKAWALI NDEHARA
Tujun : Mamre ngasup :
1) Nuriken tanggung jawab perbulangen i bas ngergaken
ras ngkawali ndehara
2) Nuriken kai-kai saja si arus ilakoken guna
ngergaken ras ngkawali ndehara
Penjelasen Bahan Ogen
Abram entah pe Abraham umumna igelari
“bapa kalak si tek”, amin pe la lit gelar “bapa kalak si tek” i bas Pustaka si
Badia. Mungkin gelar e erpalasken surat Galati bindu 3 entah pe surat Roma
bindu 4. Tapi terlepas i bas si e, gelar “bapa kalak si tek” enggo semal
ibelasken janah memang payo bahwasana Abraham banci jadi usihen i bas kinitekenna
man Dibata (bdk. Heber 11:8). Tapi sebage bapa kalak si erkiniteken tentuna
Abram enda labo kalak si sempurna, lit sada-sada paksa si nuduhkenca bahwasana
Abram la erkiniteken man Dibata, bagi bahan ogenta sendah. Mbaru denga Abram
idilo Tuhan guna nadingken kutana berkat ku Kanaan. Kenca enggo seh Kanaan
kepeken lit kelihen si mesangat, e maka berkat ia kentisik ku Mesir. Kenca
enggo seh Mesir, mbiar Abram ibunuh kalak Mesir erkiteken seh kel jilena Sarai
ndeharana. E maka isuruhna Sarai ngatakenca sebage turangna labo ndeharana.
Labo sekali enda saja Abram erbahan bagi si isuruhna man ndeharana Sarai, i bas
bindu 20 pe ikatakenna ka Sara sebage turangna, alu alasen i bas bindu 20:11-12
nina, “Kuakap kin la lit sekalak pe i jenda kalak si mbiar man Dibata. E maka
mbiar aku ibunuh kalak guna ndatken ndeharangku. Tuhu nge ia turangku. Ia anak
bapangku tapi la kami sada nande, e maka kuempoi ia”. Memang payo si nikataken
Abraham, tapi kai si nilakokenna e seri ras erbual erkiteken mbiar ia ibunuh
ras gelah aman ia.
Tapi Dibata tetap nampati Abram i bas
kinilangasupenna e, iukum Tuhan raja Mesir erkiteken ibuatna Sarai, bage pe i
bas bindu 20 ndai, ipersingeti Tuhan Abimelek alu nipi erkiteken ibuatna Sara
ndehara Abraham, e maka iulihkenna Sara man Abraham. Kai si nilakoken Abram e
tentuna la banci jadi usihen, tapi adi sinen i bas konteks eproses denga Abram
i bas kinitekenna man Dibata, maka banci ikataken turi-turin i bas bahan ogenta
sendah merupaken pembelajaren man kita si ngogesa. I bas proses selanjutna
Abraham tetap berusaha setia nandangi Sara ndeharana seh kematenna, bage pe i
bas kinitekenna man Dibata seh Abraham ngaloken padan Dibata man bana jadi nini
melala bangsa.
Pengkenaina
Tema i bas PA-nta sendah e me “Ngergaken
Ras Ngkawali Ndehara”, alu tujun gelah Mamre ngasup nuriken tanggung jawab
perbulangen i bas ngergaken ras ngkawali ndehara, bage pe ngasup nuriken
kai-kai saja si arus ilakoken guna ngergaken ras ngkawali ndehara. I bas jaman
genduari tentuna enggo melala Mamre si lanai bagi perbapan kalak Karo si
ndekah. Enggo melala Mamre si ertanggung jawab i bas ngergaken ras ngkawali
ndeharana. Apai ka enggo melala pengajaren-pengajaren iman Kristen si ialoken
Mamre kerna geluh perjabun kalak Kristen. Umpamana pengajaren rasul Paulus
kerna nggeluh perjabun sebage perbulangen ras ndehara i bas 1 Kor. 7:1-40,
perbulangen nandangi ndeharana i bas Kol. 3:19, bage pe pengajaren rasul Petrus
man perbulangen i bas 1 Pet. 3:7.
Kai si enggo terjadi i bas kegeluhen
Abraham tentuna banci jadi pembelajaren man banta Mamre gelah reh ertanggung
jawabna kita i bas ngergaken ras ngkawali ndeharanta. Prinsip keseimbangen i
bas nggeluh perjabun banci siterapken alu saling mendukung sada ras si debanna,
i bas mpebelin anak, i bas pendahin masing-masing, bage pe i bas pelayanen i
Gereja. Dibata si mpengasup kita mpeteruk dirinta i lebe-lebe Dibata gelah
ipengasupna kita jadi Mamre si tuhu-tuhu ertanggung jawab ngergaken ras
ngkawali ndehara.
PA MORIA GBKP TGL. 7 - 13 AGUSTUS 2016
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Ogen : Kejadin 39:6-23
Tema : TETAP UKUR
Tujun : Gelah Moria :
1) Ngidah ketetapen ukur Jusuf i bas ngalaken godan
nandangi kinitkenna
2) Ngasup netapken ukur (konsisten) i bas ndalani
kegeluhenna
Metode PA : Sharing
Penjelasen Bahan Ogen
Jusuf banci ikataken sekalak tokoh
bas Pusata si Badia si tetap berintegritas amin mbue tantangen si man
hadapenna. Jusuf e me salah sada i bas 13 (ikut Dina) anak Jakub i bas dua
ndeharana ras dua gundikna. Jusuf merupaken anak kesayangen Jakub erkiteken ia
tubuh i bas ndehara si seh kel ikelengi Jakub e me Rahel ras Jusuf tubuh kenca
Jakub enggo metua (ps. 37:3). Erkiteken cian ate seninana man bana, maka Jusuf
idayaken man rombongen kalak Ismael ras kedungenna idayaken ka man Potifar,
sekalak pegawai istana Raja Mesir, Firaun (ps. 37:36; 39:1). Potifar e me
kepala pengawal istana. Amin bas negeri kalak pe, Jusuf tetap ikawali,
iarak-arak Tuhan, seh maka sangap ia i bas kerina pendahinna. La perlu
ikata-kataken Jusuf man Potifar, tapi banci ieteh Potifar sendiri maka Dibata
ngarak-ngarak Jusup (“Ieteh tuanna, maka Tuhan ngarak-ngarak Jusuf”; “Setelah
dilihat tuannya, bahwa Yusuf disertai Tuhan”). Ertina, arah kerina pengkebet
geluh Jusuf banci ieteh Potifar maka Jusup kalak si erkemalangen man Tuhan
(ketutusen, kinijingkatenna, kejujurenna, rsd). Meriah ukur Potifar ngidah lagu
langkah Jusuf, e maka ibahanna jadi suruh-suruhenna jine, e me ngurus rumahna
ras kerina ertana, bahkan iendesken Potifar kerinana man Jusuf. Kata kunci i jenda
Tuhan si ngarak-ngarak Jusuf (Tuhan menyertai Yusuf); Dibatalah kunci
kesuksekan Jusuf termasuk kai pe si idahikenna.
Jusuf paguh dagingna dingen rupana pe
mejile. Enggo pasti melala diberu si rate ngena, termasuk ndehara Potifar mulai
leket ukurna man Jusuf. Igodana Jusuf, ipindokenna gelah ras ia medem. Peluang
ras kesempaten guna ngelakoken si la mehuli lit i lebe matana, bahkan labo ia
si mindosa, tapi la pakena kesempaten e. La ipake Jusuf pemikiren si dangkal,
tapi gedang ia rukur, maka la atena mengkhianati tuanna si enggo mehuli man
bana ras mereken kepercayaan e man bana. Perban mehulina tuanna, nina Jusuf, “Seri
kuasangku ras ia i bas rumah enda, janah kerina enggo iendeskenna man bangku
seyakatan kam perban kam ndeharana”. Kesetianna man tuanna (tuanku
mempercayaiku) terlebih kesetianna man Tuhan erbahanca tetap paguh pendirian
ras kiniteken Jusuf (“Bagaimana aku bisa melakukan kejahatan besar ini, dan
berdosa terhadap Allah”). Sabab, aminna gia tep-tep wari iendik-endikna Jusuf,
lalap la nggit Jusuf medem ras ia. Pencobaan si ialami Jusuf labo murah, sabab
labo hanya sekali, dua kali irayuna Jusup tapi tep-tep wari iendikna Jusuf. Adi
kin labo kalak si erkemalangen man Tuhan enggo pasti roboh pertahanen e.
Sada wari (banci jadi enggo isusun
strategi ndehara Potifar) maka la lit sekalak pe suruh-suruhen Potifar i
rumahna, Jusuf bengket ku rumah bagi semalna ndahiken dahinna, itagangi ndehara
Potifar baju Jusup ras ipindokenna gelah ras ia medem. Tapi sekali nari menang
Jusup i bas pencobaan e. Ipulahi Jusuf banna, kiam ia ndarat, itadingkenna
bajuna bas tan diberu e. Je nari ibahan ndehara Potifar cerita palsu, maka
iperkosa Jusuf atena ia man suruh-suruhenna. Cerita si seri iturikenna man
perbulangenna. Situhuna, ieteh Potifar maka cerita ndeharana irekayasa.
Tandaina Potifar ndeharana, bage pe ietehna maka Jusuf kalak si erkemalangen
man Tuhan. Adi kin tuhu-tuhu enggo lit pelanggaran seksual “percobaan perkosaan”,
la mungkin itadingken Jusuf bajuna sebage barang bukti, bahkan hukumen si bakal
isehken labo hanya penjara tapi hukumen pancung (hukumen mati). Jusuf itamaken
man tutupen. Mulihi Tuhan tetap ngarak-ngarak dingen masu-masu Jusuf, e maka
ngena ate kepala penjaga rumah tutupen e man bana. Mulihi kepercayaan si mbelin
ibereken man Jusuf, isuruhna Jusuf ngurus kerina kalak tutupen si deban, janah
iendeskenna man bana kerina tanggung jawab kerna kai si ilakoken i bas rumah
tutupen e. Erkiteken Tuhan si ngarak-ngarak Jusuf, kai-kai si idahikenna jore
kerina.
Pengkenaina
Konsisten, tetap ukur, e me temanta i
bas minggu enda. Terkadang konsisten kita asum la lit tantangen, godaan,
sitandai banta kita kalak si taat, erkiniteken. Tapi konsisten e arus ka
ibuktiken asum lit erbage-bage tantangen. Apakah tetap kita seorang yang
berintegritas? 3(ta) umumna si erbahanca kadang kita goyah (Tahta, Harta dan
Wanita/Pria). Tapi rikutken bahanta sekali enda, erlajar kita arah intergritas
Jusup. E maka si arus silakoken kita gelah tetap ukurta (konsisten) e me :
- Ula sempat kita dilemahkan oleh erbage-bage situasi
- Ula kita tertipu oleh erbage-bage rayuan (godaan)
- Ula kita tergiur nandangi hasil (kesuksesan) si sekejap tapi banci mbeneken kita kedungenna
- Dibatalah tetap siban ingan penalementa, IA si ngarak-ngarak geluhta, gelah i ja pe kita sidatken kemalemen ate.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar