Kamis, 28 Maret 2019

Khotbah GBKP Minggu Tgl. 31 Maret 2019

KHOTBAH GBKP MINGGU TGL. 31 MARET 2019
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Rapha Tarigan)

Pasion V : Letare (Teridahlah)

Invocatio : “Ermeriah ukurlah ras Yerusalem, ersuraklah, o kam kerina si ngkelengi kuta e, kam si mbaru enda erceda ate erkiteken ia, genduari ermeriah ukurlah ras ia” (Yesaya 66:10)
Ogen : Titus 2:11-14 (Tunggal)
Khotbah : Yesaya 65:17-25 (Tunggal)
Tema : ERSURAK RAS ERMERIAHLAH ERKITEKEN TINEPA SI MBARU

PENGANTAR

Lit sada percakapan guru anak kitik (KAKR) man anak-anak tupung kebaktin wari Minggu, “Di mana surga anak-anak?” Lit deba njawabsa, “i datas”, lit ka deba njawabsa “i telapak kaki ibu”. Adi kusungkun kam i ja kin surga e? Secara geografis (lokasi) payo maka surga i datas, sabab Yesus nangkih ku surga (Luk. 24:50). Tapi secara teologis surga e me kap sada suasana si erbahanca malem ateta sabab Dibata i bas Yesus hadir i je. Suasana surga banci sialami asum kita anak-anakNa ndalanken kai si ngena ateNa. Payo memang surga terwujud i bas kekekalan, i ja kitab Ketangkasen ngatakenca la lit nari ceda ate, tangis entah pe si mesui (Ket. 21:4). Tapi suasana surga banci banci sigejapken ras siciptaken i bas kegeluhen. Umpamana, i bas jabunta, kita sendiri si nentukenca, suasana surga entah neraka? Adi suasana neraka enggo, kerina anggota jabu tidak saling menghargai, rubat katawari paksa, bahasa kebun binatang ndarat i bas biberta nari. Tapi adi suasana surga sipilih, masing-masing anggota jabu ndatken kemalemen ate, sabab lit i je saling menghargai, empati, sepenggejapen, bahasa kekelengen si tetap imunculken.
Bage me siidah i bas bahan khotbahta i bas minggu terakhir bulan Maret enda, si ibere judul “Tinepa Si Mbaru” (Alkitab TB-LAI lebih pas, “Janji mengenai langit yang baru dan bumi yang baru”). E me nubuaten kerna suasana surga si ialami bangsa Israel kenca mulih i pembuangen nari.

KHOTBAH

Yesaya 65 bengket ku bas bagin Trito Yesaya i ja bangsa Israel enggo mulih i bas pembuangen Babil nari. Enggo pasti keadaan berubah. I pembuangen menderita subuk fisik ras psikis, bage pe mental. Tapi kenca bebas, labo hanya merdeka secara fisik tapi pe jiwa pe lebih tenang, turah semangat ras keriahen ukur. Adi siperdiateken i bas bindu 65:1-16 si ibere judul “Ukumen man kalak si ngelawan Dibata”, maka i je pe ituriken perbandingen kalak si ngelawan Tuhan dingen kalak si patuh. Kalak si patuh, ipasu-pasu Tuhan geluhna, cukup pangan ras inemenna, malem atena nggeluh, rende alu meriah ukur, ibereken Tuhan gelar si mbaru rsd. (ay. 13-16). Janah i bas bahan khotbahta mulihi itekanken Tuhan arah nabi Yesaya kerna perbahanen Tuhan man kalak si setia erdalan i bas dalan Tuhan, ialamina pembaruan i bas geluhna secara keseluruhen. Kai si itulisken Yesaya merupaken nubuaten kerna pembaharuan si ibahan Dibata e me langit ras doni si mbaru, si ibenai i bas mulihna bangsa Israel i bas pembuangen nari, iterusken i bas kerehen Yesus Kristus ku doni ras puncaNa i bas kerehenNa si peduakaliken arah gambaren langit ras doni si mbaru ka (Ket. 21).
Nabi Yesaya menubuatken kerna kegeluhen si tuhu-tuhu dame, antara Dibata ras manusia, sapih-sapih manusia ras tinepa Dibata si deban. Gambaren si lebih rinci banci siidah :
1. Asum itepa Dibata langit ras doni si mbaru, erbahanca turah keriahen ukur. Respon i bas manusia bersukacita. Subuk pendatang bage pe kalak si ringan i je malem atena nggeluh. Dukacita iubah jadi keriahen ukur. La lit nari si mate tupung danak-danak entah pe mate nguda. Paksa si e rusur lit kejadin si bage, i ja danak-danak mate tupung ia gara-gara denga.
2. Ay. 21-23, lit ulih kelatihenna si igambarken alu ipajekenna rumahna janah ia sendiri si ngiani rumahna labo kalak si deban. Bage pe isuanna batang anggur janah ia sendiri si ngenanami ulih latihna. Bdk. Mas. 128:1, “Ipanna me ulihna latih, sangap nggeluh mehuli sikerajangenna”. Kebaliken si terjadi asum perang ras iambeken ku Babel maka kelatihen bangsa enda, labo ternikmatisa, tapi kalak si deban si nikmatisa. Kasa kai ulihna latih, tuhu-tuhu kel inanamina.
3. Ay. 24, pulihna hubungen ras Dibata. La lit nari jarak antara Dibata ras manusia, secara khusus i bas erkomunikasi ras Dibata. La lit nari kelang-kelang. Manusia banci berkomunikasi ras Dibata secara langsung.
4. Ay. 25, tinepa Dibata si deban pe nggeluh alu dame. Tuhu-tuhu la nari lit kebiaren sebab la lit nari si ncedai entah pe si jahat.

PENGKENAINA

Tema i bas Minggu Letare (Teridah) “Ersurak ras ermeriahlah erkiteken tinepa si mbaru”. Tuhan enggo berinisiatif nepa doni ras langit si mbaru termasuk si ibassa. Situhuna, awal doni enda itepa Dibata pe mehuli (Kej. 31). La lit si la mehuli. Tapi erkiteken dosa manusia, si mehuli ndube jadi ceda bahkan mekelek cedana (KEE 260 “Oh andiko jilena” ay. 2, dingen banci bereken contoh-contoh : banjir bandang akibat penebangan hutan liar, tanah longsor, pencemaran, kebakaran hutan, global warming, si mengakibatkan efek rumah kaca si erbanca es i kutub utara semakin mencair, musim pe sulit mprediksisa).
Tuhan sudah berinisiatif dan manusia selaku mandataris Tuhan harus bekerja sama ikut mewujudkan langit dan bumi yang baru. Kenapa manusia? Karena manusia yang hanya memiliki akal pikiran dan kita sudah ditebus oleh darahNya.
Emaka si arus lit ras idalanken kalak si tek i bas geluhna, setia, taat, dalanken si ngena ate Dibata. Karakter si mehuli si lit bas kita banci maba dampak si mehuli ka man sekelewetta. Ras enda terjadi i bas perpulungen i Kreta asum Titus melayani i je.
Ogenta ngerana kerna Paulus si mpersingeti Titus si melayani i Kreta gelah banci terjadi pembaharuan i bas diri perpulungen. Sabab arah lias ate Dibata manusia selamat. Dingen lias ateNa e ngajari kita nadingken kegeluhen si la ngena ate Dibata ras sura-sura doni, lit penguasan diri ras sisembah Dibata alu kegeluhenta i doni enda. Nina Paulus, genduari kita sangana nimai kerehen Yesus si peduakaliken. Emaka tetap silumbaken si mehuli, jadi bangsa si bersih, si mesikel erbahan si mehuli. Pakeken kuasa si lit i bas kita guna ngajuk dingen mandang kalak.
Sebage contoh, uga banci ngadi kegiaten judi i bas lingkungenta, adi Pertua Diakenna pe ikut i je. Khotbahta pe la jadi pasu-pasu, sebab perbahanenta la sedalanen ras Kata Dibata si ipesehken kita. Perkuah atena ngajari kita nadingken kegeluhen si la ngena ate Dibata, sura-sura doni dingen lit penguasan diri bas kita. Adi enggo bage, suasana langit ras doni si mbaru banci sinikmati, i bas jabu, gereja, sektor, lingkungen masyarakat (heterogen, si arus kita jadi contoh).
Dalam rangka peduli nandangi lingkungen (rikut ras tahun gereja) maka kita pe arus sadar lingkungen. GBKP Klasis Riau Sumbar enggo ngelumbaken mengurangi sampah plastik alu maba botol minumanna masing-masing, asa bancina pemaken minuman sekali pakai ikurangi. Sampah iambeken ku inganna. I bas kegitan gerejawi usahaken lit sumbangsih gereja guna penanaman pohon, rsd.
Dukacita enggo salih jadi sukacita, bahkan sorak-sorai erkiteken biak-biak si mbaru tetap silumbaken, sipakeken selaku kita tinepa si enggo ipelimbarui Dibata. Terpuji Tuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar