PJJ
GBKP TGL. 25 FEB. - 03 MAR. 2018
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Tema : PEMIMPIN
SI ERMETERUK UKUR (Johanes 12:12-16)
Model pelayanen si ermeteruk ukur (menghamba)
labo nari sesuatu si mbaru sabab si e pe enggo iterapken i bas dunia pendahin
sekuler labo hanya bas gereja. Benaken tahun 1970 model pelayanen menghamba
mulai ipetandaken Robert K. Greenleaf alu sada tulisenna si berjudul “The
Servant as Leader.” Ipetandakenna kerna istilah servant leader (pemimpin hamba) ras servant leadership (kepemimpinan yang menghamba). Konsep enda
kepeken mbue idukung tokoh manajemen bagi Stephen Covey, Kent Keith, rsd.
Konsep servent
leadearship kepeken enggo leben igemaken ras idalanken Yesus ribuan tahun
si lepas. I bas Mrk. 10:43-44 jelas kel nina Yesus, “Tapi i bas kam la banci
bage. Ise atena i bas kam jadi mehaga, ia arus jadi si ngelai nandangi kam. Ise
atena jadi si arah lebe, arus maka ia jadi suruh-suruhen temanna kerina”. Janah
labo hanya teori sibelaskenNa, tapi pe i bas kegeluhenNa i tengah-tengah doni
enda teridah kiniteruken ukurNa. I bas perikopta sekali enda jelas, kiniteruken
ukur Yesus teridah.
“Surak-surak si meriah i pintu gerbang Yerusalem”
e me sada perikop si empatna Injil ncatatsa. Janah bagi semalna, Injil Yohanes
berbeda sitik ras teluna Injil Sinoptik (Matius, Markus, Lukas). Sope perikop
enda, enggo lit sada kejadin si luar biasa kel, e me kap Yesus mpekeke Lasarus
turang Martha ras Maria si tading i Betani. Jarak Betani ku Yerusalem 3.2 Km.
Emaka la heran asum Yesus sangana i dalan nandangi seh ku Yerusalem, kalak si enggo
enterem pulung i Yerusalem guna ngerayaken Paskah sikap pengalo-ngalona
nandangi Yesus. Itek-tekna lambe je nari ialo-alona Yesus, ersurak-surak ia nina,
“Pujilah Dibata! Ipasu-pasu Kam si reh i bas gelar Tuhan, ipasu-pasu gelah raja
kalak Israel”. Janah paksa si e, iersak Yesus sada kelede si nguda denga.
Iersakna kelede nguda. Kelede si jadi kenderaan Yesus
asum bengket ku Yerusalem. Sada pemandangen si kontras. Sabab umumna sekalak
raja inangkihina kuda, labo kelede. Hal enda situhuna penggenapen nubuaten nabi
Sakaria (Sak. 9:9-10, “Ersuraklah, ersuraklah, o anak kuta Sion! Ersuraklah
meriah, o kalak Jerusalem! Nehenlah, rajandu reh ndahi kam! Ia dem kemulian,
dem kemenangen. Tapi meteruk ukurna, IA reh ngersak kelede; kelede si nguda
denga e me anak indung kelede. Nina TUHAN man bangsaNa, “Kusasapken me gereta
perang i Israel nari bage ka pe kerina kuda i Yerusalem nari; panah si ipake i
bas perang, Kukernepken seh keri. Rajandu e mperdameken bangsa-bangsa; i lawit
nari seh ku lawit iperentahna kerina, mulai i Lau Eprat nari, se ku tampuk doni
enda”). Ertina Yesus reh maba dame, maba perdamen man Yerusalem ras
bangsa-bangsa si deban.
Iersakna kelede, enda merupaken simbol kiniteruken
ukur. Sekalak Raja si erkuasa i doni ras i surga, Si ngasup erbahan tanda-tanda
sengget tapi kenderanNa labo kuda si ncidahken kehebaten tapi kelede si
merupaken rubia-rubia si ndauh lambanen asangken kuda. Kerendahan hati si tetap
icidahken Yesus i bas pelayanenNa seh ngayak IA ndungi karya keselamaten si ibabaNa.
Adi Yesus pe Raja segala raja enggo ncidahken
sosok pemimpin si meteruk ukur, bahkan dunia kerja sekuler pe i bas paksa
gundari ngelumbaken pola servent
leadership (kepemimpinan yang menghamba), me enggo sepatutna kita sebage
ajar-ajar Yesus i bas kegeluhenta tetap ncidahken kiniteruken ukur? Pemimpin si
meteruk ukur, si nggit merangkul ras mperdiateken kerina kalangen, si labo
hanya teori ietehna tapi pe ikut bas praktek, si labo hanya nggit mengkritik
tapi pe nggit ikritik, si tuhu-tuhu ncidahken kesederhanaan (ugaharian) labo
itonjolkenna kehebaten, amin sekali kai pe la kurang i bas ia. Pemimpin si tuhu-tuhu
nggit berkorban, labo hanya ngukurken dirina tapi lebih man kalak si nipimpinna
gelah banci maju, berkembang ras sejahtera. Pemimpin si ermeteruk ukur enda me
si perlu terus-menerus ilakoken i bas kegeluhenta selaku ajar-ajar Yesus, subuk
i bas keluarganta, i gerejanta, i bas pendahinta, bage pe i tengah-tengah
masyarakat.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar