KHOTBAH GBKP
MINGGU TGL. 2 APRIL 2017
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
MINGGU PASSION 6
(Judika : “Cidahkenlah
Kerajangku Bujur O Jahwe”)
(Warna Stola : Ungu)
Invocatio : “Adi kalak si
pusuhna ikuasai sura-sura ukurna mate kap; tapi adi kalak si pusuhna ikuasai
Kesah Dibata nggeluh me ia dingen malem atena” (Roma 8:6)
Ogen : Esekiel 37:1-14 (Tunggal)
Khotbah : Roma 8:6-11 (Tunggal)
Tema : NGGELUH I BAS SURA-SURA KESAH SI BADIA
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
Ogenta nuriken kerna pengenehenen nabi Esekiel si igejapkenna
kuasa Tuhan arah KesahNa nusur ku sada baluren si dem alu tulan-tulan si kerah
kal. Sue ras si iperentahken Tuhan man bana, maka ernubuat nabi Esekiel, janah
terjadi peristiwa si luar biasa. Tulan-tulan e kerina ersada, itutupi urat ras
daging, jenari kuling. Tapi kula si nterem e lenga erkesah. Kenca enggo
ilakokenna kai si iperentahken Tuhan man nabi Esekiel, bengket me kesah ku kula
ndai, e maka nggeluh dingen tedis ia kerina, janah perban teremna, bias jadi
sada bala serdadu si mbelin. Ay. 11-14 e me antusen kerna pengenehenen si
nialami nabi Esekiel. Tulan-tulan si kerah e ngelambangken bangsa Israel si
enggo kerah (bene, peltep) pengarapenna erkiteken lit i bas kiniseran si
mesangat i bas pembuangen. Italangi Dibata i bas kuburen nari tulan-tulan e,
ertina ipulahi Dibata bangsaNa e i bas kiniseran nari i taneh pembuangen.
Itamaken Dibata KesahNa i bas bangsaNa e, maka nggeluh bangsaNa e mulihken.
Ertina ipekeke Dibata pengarapen, semangat, optimisme si sempat bene ku bas bangsaNa,
e maka erpengarapen, ersemangat, ras optimis mulihken bangsaNa e. Iulihken
Dibata bangsaNa e ku negerina. Kerinana ilakoken Dibata gelah iteh bangsaNa e
maka Dibata e me TUHAN si mada kuasa si ngasup mpekeke semangat, pengarapen,
optimisme si mbaru, Dibata si ngasup mulahi bangsaNa i bas perbeben si mberat
ras si la banci lang isehkenNa kataNa e.
Bahan khotbahta e me surat i bas rasul Paulus nari man
perpulungen i Roma. Khususna i bas bindu 8 enda, ngerana rasul Paulus kerna kegeluhen
si mbaru rikutken Kesah Dibata. I bas bindu 7, rasul Paulus enggo nerangken
kerna Undang-undang (Hukum Taurat) si situhuna badia i bas Dibata nari. Tapi
erkiteken biak dosa si lit i bas manusia, maka la lit ise pe si ngasup
ngelakoken kerina si lit i bas Undang-undang e gelah terkelin, sebab biak dosa
e erbahanca pusuh manusia ikuasai sura-sura ukur manusia si la ngasup patuh
nandangi Undang-undang e. Emaka si perlu leben imasapken e me biak dosa i bas
diri manusia gelah Undang-undang si badia e ngasup idalanken manusia i bas
sikap entah pe cara pandang si mbaru. I bas bindu 8:1-5 iterangken rasul Paulus
maka Dibata enggo ngutus AnakNa si tonggal guna naluken dosa i tengah-tengah
doni enda. Erkiteken dosa enggo italuken Dibata i bas Yesus Kristus maka kerina
kalak si tek enggo ersada ras Kristus janah enggo lit bas ia Kesah si biakna
mereken kegeluhen. Kesah Dibata si lit i bas kalak si tek mpengasup ia
ndalanken perentah si mehuli si lit i bas Undang-undang e. Asumsina tentuna
kalak si enggo ersada ras Kristus e me kalak si geluhna ikuasai sura-sura Kesah
Dibata.
Ay. 6-11 si jadi bahan khotbahta sendah bagi persinget
man perpulungen Roma. Penekanen lit i bas ay. 9-11 : 1) Perpulungen kalak si
tek i Roma searusna nggeluh rikutken sura-sura Kesah adi tuhu kin Kesah Dibata ringan
i bas kam (ay. 9). Engkai maka ikataken “adi tuhu kin Kesah Dibata ringan i bas
kam?” Mungkin erkiteken melala perpulungen Roma paksa si e si geluhna la
ikuasai Kesah Dibata amin pe ngaku sebage kalak Kristen. E maka nina rasul
Paulus, “Kalak si la lit Kesah Kristus i bas ia, la ia sikerajangen Kristus”.
2) I bas ay. 10 rasul Paulus ngingetken maka kalak si tek man Yesus Kristus
searusna pertendinna nggeluh kap erkiteken Dibata enggo ngerembakken kalak si
tek kempak diriNa. Ertina amin pe arus berjuang ngelawan kuasa dosa, labo jadi
kebiaren erkiteken lit Kristus si enggo leben naluken kuasa dosa. 3)
Perpulungen kalak si tek i Roma searusna geluh i bas kegeluhen si mbaru
rikutken KesahNa si ringan i bas kalak si tek (ay. 11). E maka i bas
invocationta enggo itegasken rasul Paulus maka kalak si pusuhna ikuasai Kesah
Dibata nggeluh me ia dingen malem atena.
Aplikasi
Tema i bas kebaktinta sendah, i bas Minggu Passion si
pe-6-ken enda ngingetken kita mulihi kerna Kesah si Badia si ringan i bas kita
kalak si tek man Yesus Kristus. Kesah si Badia, Kesah Dibata, entah Kesah saja,
e me terjemahen i bas bahasa Ibrani nari ruakh,
si iterjemahken ku bas bahasa Yunani pneuma.
I bas ijadikenna doni enda nari seh asa gundari pendahin Kesah Dibata enda la
erngadi-ngadi. Janah i bas pengakun kiniteken si usur ibelasken kita i bas
kebaktin-kebaktin lit je pengakun kerna Kesah si Badia si jadi sada bagin si la
terpisahken i bas Dibata Bapa ras Yesus Kristus. Benaken i bas peristiwa
pentakosta nari, Kesah si Badia semakin dominan peranna i bas Gereja ras kerina
kalak si tek man Yesus Kristus, seh kari ku maranatha, kerehen Yesus si
peduakaliken.
I bas Pustaka si Badianta melala je ituriken kerna
pendahin Kesah Dibata enda. I bas ogenta, Kesah Dibata tuhu-tuhu erdahin i bas
mpekeke semangat ras pengarapen bangsa Israel si enggo bene erkiteken kiniseran
si mesangat i bas pembuangen. Labo terjeng je saja, Kesah Dibata mpengasup
bangsa Israel mbangun mulihken Yerusalem kenca enggo mulih i bas pembuangen
nari. Enda kerina isaksiken nabi-nabi i bas paksa pembuangen ras kenca
pembuangen termasuk je nabi Esekiel. I bas paksa Gereja Perdana i ja
rasul-rasul erdahin guna majekken kula ni Kristus, je pe Kesah si Badia erdahin
mpegegehi perpulungen kalak si tek. I bas dirinta paksa gundari, sebage kalak si
tek man Yesus Kristus, Kesah si Badia pe tuhu-tuhu erdahin i bas kegeluhenta.
Saja ngenca bagi perpulungen kalak si tek i Roma, melala denga kalak si tek si
ikuasai sura-sura daging entah pe sura-sura ukur manusia amin pe enggo ngakuken
Yesus Kristus sebage Tuhan ras Juruselamatna. Engkai maka hal enda banci
terjadi?
Rasul Paulus nasikennca maka ia pe lit i bas
perjuangen ngelawan kuasa sura-sura manusia ras kuasa dosa i bas dirina. Ertina,
nggeluh sebage kalak si enggo ngaloken keselamaten labo berarti bebas i bas
kuasa dosa bage pe kuasa sura-sura ukur manusia nari. Tapi erkiteken kuasa
Kristus si enggo naluken dosa, perjuangen rasul Paulus guna ngelawan kuasa
sura-sura ukur manusia bage pe kuasa dosa labo perjuangen si sia-sia. Ipengasup
Kesah Dibata ia i bas perjuangenna guna naluken kuasa dosa ras sura-sura
ukurna. Kita pe bage nge, tapi syaratna sedar maka kita enda kalak si tek si
enggo ersada ras Kristus, janah tuhu-tuhu lit Kesah si Badia i bas dirinta.
Kenca enggo isedari kita maka lit kuasa Kesah si Badia i bas dirinta,
berekenlah dirinta ikuasai Kesah si Badia gelah ipengasupNa kita ngelakoken
kerina si jadi peraten Dibata. Sebab maun si terjadi, la isedari kita maka lit
kuasa Kesah Dibata i bas dirinta, e maka usur siandalken gegeh pentarta i bas
kita ngalaken kerina perbeben i bas geluhta. Maun si terjadi, siandalken kita
denga gegeh pentarta amin pe enggo isedari kita lit kuasa Kesah Dibata i bas
dirinta. Ertina, sendah isingetken mulihi kita gelah tuhu-tuhu kita nggeluh
rikutken sura-sura Kesah si Badia, emaka serahkenlah dirinta man Kuasa si Badia
gelah ipengasupNa kita ngelakoken kerina si jadi peraten Dibata i bas
kegeluhenta.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar