PA MAMRE GBKP TGL. 24 - 30 JULI 2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Ogen : 1 Raja-raja 3:9-14
Tema : KEPENTAREN MEREKEN
KINIULIN
Tujun : Mamre Ngasup :
1) Nuriken maka keputusen
Salomo mindo kepentaren man Tuhan maba kiniulin man bana bage pe man si deban
2) Nuratken piga-piga
kepentaren si lit i bas ia
Metode : Nandai Diri
Penjelasen
Bahan Ogen & Aplikasi
Ogenta sendah
nuriken kerna pemindon raja Salomo man Dibata kenca enggo isungkun Dibata i bas
ay. 5, “Kai atendu Kubereken man bandu?” Pemindon raja Salomo man Dibata e me ay.
9 nina : 1) Kepentaren ngerajai bangsaNdu alu kebujuren, i bas Alkitab
Bahasa Indonesia Sehari-hari (BIS) nina, “Kebijaksanaan yang kuperlukan untuk
memerintah umat-Mu ini dengan adil”, i bas Alkitab Terjemahan Baru (TB-LAI)
nina, “Hati yang faham menimbang perkara untuk menghakimi umat-Mu”; 2)
Kebeluhen mbedaken si bujur ras si jahat, i bas Alkitab BIS nina, “Dan untuk
dapat membedakan mana yang baik dan mana yang jahat, i bas Alkitab TB-LAI nina,
“Dapat membedakan antara yang baik dan yang jahat”. Kepentaren entah pe hikmat
merupaken kiniulin si meganjangna i bas tradisi kalak Yahudi, janah kepentaren
entah pe hikmat si nimaksudken i jenda e me kepentaren i bas Dibata nari. E
maka kepentaren e ipindoken Salomo arah Dibata nari.
Secara filosofis kepentaren
e me pengertin, pemahamen si mbages berkaiten ras kai pe si terjadi i bas
kegeluhen enda. Pengertin ras pemahamen si mbages e mpengasup sesekalak
menilai, erbahan keputusen ras erbahan tindaken si benar ras si tepat. I bas
definisi filosofis e kepentaren arus meliputi kecerdasen intelektual,
kecerdasen emosional, ras kecerdasen spiritual si seimbang. I bas pengertin
kerna kepentaren enda ndai pemindon raja Salomo kerna kebeluhen mbedaken si
bujur ras si jahat pe situhuna enggo termasuk i bas kepentaren entah pe hikmat.
E maka labo hal si berlebihen adi kalak Yahudi meyakini kepentaren entah hikmat
e rehna i bas Dibata nari, janah kalak si rembak ras Dibata nge si biasana
igelari kalak berhikmat entah pe kalak si pentar. I bas ay. 14 ikataken Dibata
secara tersirat bahwasana kalak berhikmat e me kalak si iikutkenna Kata Dibata,
ipakena Undang-undang ras pedah Dibata i bas kegeluhenna.
I bas ogenta
sendah, iteh raja Salomo apai hal si pentingna i bas geluhna, e me kepentaren i
bas Dibata nari, labo erta ras kebayaken. Erkiteken si pentingna kel si
ipindona i bas Dibata nari, e maka ibereken Dibata lebihen asangken si ipindo
raja Salomo, e me kepentaren ras pengertin si lebih (ay.12), kebayaken ras
kemulian (ay. 13), ras umur si gedang (ay. 14).
Tema PA-nta sendah
e me “Kepentaren mereken kiniulin” alu tujun gelah Mamre ngasup nuriken maka
keputusen Salomo mindo kepentaren man Tuhan maba kiniulin man bana bage pe man
si deban ras nuratken piga-piga kepentaren si lit i bas ia alu metode nandai
diri. I bas tema, tujun, ras metode PA-nta sendah, iajuk kita gelah ngusih raja
Salomo si mindo hal si pentingna kel i bas geluh enda, e me kepentaren arah
Dibata nari. Kepentaren e banci idatken kita arah : 1) Pemindonta i bas
pertotonta man Dibata alu tutus. 2) Erlajar kerna Kata Dibata la
erngadi-ngadi. 3) Ngelakoken kerina Kata Dibata e i bas geluhta si tep-tep
wari.
PA MORIA GBKP TGL. 24 - 30 JULI 2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Ogen : Pilipi 1:18-25
Tema : NGGELUH GUNA KRISTUS
Tujun : Gelah Moria :
1) Erlajar arah cikepen
nggeluh (falsafah) Rasul Paulus
2) Nuriken Pengalamen i bas
mpertahanken cikepen nggeluh
Metode PA : Sharing
Penjelasen
Bahan Ogen & Aplikasi
Perikop enda ibere
judul “Nggeluh e me guna Kristus” sedangken i bas Alkitab TB-LAI “Kesaksian
Paulus dalam Penjara”. Arah judul Alkitab bahasa Indonesia jelas ituriken man
banta kerna situasi Paulus si i bas penjara nari janah je nari me ia ngirimken
suratna man perpulungen Pilipi. Meriah ukurna amin sekali ia ipenjaraken sabab
arah si e me reh mbarna Berita si Meriah iberitaken. Piga-piga hal si banci
siidah arah suratna enda :
- La atena kai si enggo idalankenna sia-sia, e maka tetap ergiah-giah ukurna amin lit tantangen, kiniseran sialamina. La pernah ia mbiar i bas ndalani geluh enda. Sura-surana i bas kerina percibalna, subuk nggeluh entah mate gia tama pujin man Kristus.
- Man bana nggeluh e me Kristus dingen mate reh untungna. Duana ngerintak Paulus, dingen jujur la nari ietehna milihsa. Mesikel ia enggo nadingken kegeluhen enda gelah banci ras Kristus. Tapi adi banci geluhna enda erguna, ernanam man perpulungen Pilipi, man kalak si deban ulin akapna ia tetap nggeluh.
Nggeluh i doni enda
sada anugerah si luar biasa pemere Dibata, dingen la sieteh asa kai dekahna
kita nggeluh bas doni enda. Si paling penting rikutken cikepen nggeluh Rasul
Paulus, maka la atena nia-niaken geluh enda. Ketedehen atena, i bas kerina
kecibalna, subuk nggeluh entah mate gia Tuhan imuliaken. Lit deba kita nggeluh
ras permatenta pe ncurnaken gelar Tuhan. Banci jadi tupung ia nggeluh mbue
perbahanen si la mehuli idalankenna si ncurnaken gelar Tuhan, erbahan sakit ka
kalak si deban. Bage pe muatna mate pe, erkiteken sakit-pinakit si ialamina,
maka banci jadi curnakenna gelar Tuhan arah ia ertambar ku dukun.
Man banta Moria,
cikepen nggeluhta banci jadi berbeda ras Paulus, tapi rikutken tema-nta maka
kita nggeluh guna Kristus. Nggeluh si enggo ibereken Tuhan banta arah
pengorbanenNa i kayu persilang ula sisia-siaken, asa gegeh ukurta lit mari
tetap kita mpermuliaken gelar Kristus. Walau sekali mbue tantangen ras
kiniseran ula min sempat tercurna gelar Tuhan. Lit deba kalak erkiteken susahna
i bas geluhna enggo ka nipui dahinna, nangko, korupsi, jadi pengedar narkorba.
Lit ka deba labo erkiteken musilna, labo kurang duitna, tapi enggo menjadi
kebiasan (nagih) korupsi, pengedar narkoba, nungkuni guru si baso gelah
tambah-tambah kinibayakenna, rsd. Adi enggo jelas cikepen geluhta, maka nggeluh
man banta guna Kristus la nari erbera-bera ukurta asum reh perbeben e nderpa.
Kristus tetap simuliaken.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar