PJJ GBKP TGL. 17 - 23 SEPTEMBER 2017
Pdt. L. br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Tema : PENGERAKUT KINIERSADAAN (Pilemon 1:8-20)
Penjelasen
Bahan Ogen & Renungen
Keleng ate
Kristus si mpersadaken kita sada ras si debanna, subuk beda sukuta, bahasa,
bangsa, jenis kelamin, tingkat sosial, tingkat pendidiken, rsd., (Epesus 2:13).
Kekelengen Kristus si enggo sialoken e erbahanca la lit nari belat-belat
(tembok pemisah) i bas kita berelasi ras kalak si deban, ngasup kita ngaloken
keberadaan temanta bahkan adi lit pe terjadi konflik, la sicocoken, banci kita
saling simaaf-maafen sada ras si debanna.
Enda me si
terjadi antara Pilemon ras Onesimus entah Erguna. Pilemon e me sekalak ngawan
perpulungen Kolose si ipake Tuhan ka melayani bali ras Paulus, bahkan rumahna rusur
ipake guna perpulungen (bindu 1:2). Onesimus e me budak si Pilemon, tapi lawes
ia nadingken tuanna alu dalen si la mehuli (banci jadi lit utangna si la
tergalarina). Kedungenna jumpa ia ras Paulus i bas penjara. Rancangen Tuhan
tetap rancangen si mehuli. I penjara
Onesimus bertobat; Paulus sendiri ngatakenca maka Erguna enggo jadi anakna
erkiteken kiniteken. Nai memang labo ia erguna man Pilemon erkiteken
kesalahenna, tapi genduari labo saja ia banci erguna man Pilemon tapi pe man
Paulus.
Ipindoken Paulus
gelah Onesimus mulihken man Pilemon. Situhuna, banci nge tetap ia ras Paulus i
penjara guna nampati dahin Paulus i bas meritaken Berita si Meriah, tapi ulin
iakap Paulus, Onesimus mulihken man Pilemon. Lit kata-kata si menarik ikataken
Paulus, maka Erguna (Onesimus) sirang kentisik ras Pilemon (lit kesempaten
introspeksi diri) gelah banci rasa lalap ras Pilemon. Genduari Onesimus la nari
jadi budak Pilemon, tapi senina si meherga i bas Kristus. Keleng ate Paulus man
Onesimus, bage ka pe ndauh beliden kekelengen Pilemon man Onesimus (sada
keyakinen ras pengarapen). Pemindon Paulus gelah banci Pilemon mulihi ngaloken
Onesimus ras memaafkan adi salahna ndube. Bahkan nggit Paulus njaminisa, adi
kin memang lit utang Onesimus gelah Paulus si nggalarisa. Alu meseksek hal enda
ipindoken Paulus, sabab ia enggo tuhu-tuhu nggejapken maka Pilemon seninana i
bas Tuhan, emaka la ia mbiar-mbiaren ngerana bage man Pilemon.
Selain Kristus
enggo mpersadaken kita, selaku kita kalak Karo ope bengket Berita si Meriah ku
kalak Karo lit si mpersadaken kita e me : merga si lima, rakut si telu, tutur
si waluh, perkade-kaden 12+1 (penjelasen e enggo panjang lebar lit bas bahan
PJJ-ta). Orat nggeluh Karo, si mabai kalak Karo nggeluh sisampat-sampaten,
sikeleng-kelengen aminna pe la sada kuta, la sada dareh tapi banci ndeher
erkiteken orat nggeluh, kerina enggo banci erkade-kade. Bahkan si la pe kalak
Karo, adi enggo bengket ia ku bas kalak Karo erkiteken perjabun, minter ban
Mergana, ras enggo lit sangkep geluhna. Teman meriah pe, banci lebih dekat
asangken kade-kade sendiri, erkiteken relasi si mehuli.
Berita si Meriah
si bengket ku kalak Karo menaken 1890, labo meneken budayanta, malah arah
kerina unsur budaya, bahasa, merga si lima, rakut si telu, tutur si waluh,
perkade-kaden 12+1, erbahanca persadanta reh teguhna. Arah kekelengen Kristus
si enggo sialoken, erbahanca reh teguhna kiniersadan selaku kalak Karo. Sistem
runggu si arus terus ipake i bas kita arih-arih muat si mehuli. Bahkan ‘di
kenca lit konflik (persoalen) pe situhuna la banci lit nari istilah “tek-tek
ketang ntah sada matawari pe ateku lang”, sebab lit wadah pupur sage si banci
sipakeken guna saling memaafkan sada ras si debanna. Ertina, kekelengen i bas
Kristus nge si erbahanca reh teguhna persadanta selaku kita kalak Karo.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar