PA
MAMRE GBKP TGL. 17 - 23 SEPTEMBER 2017
Nrs.
Pdt. L. Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Kepemimpinan
Karo
Ogen : Roma 12:8
Tema : MAMRE RAS BUDAYA
Tujun Gelah Mamre : 1) Meteh maka arah budaya
kita er-Berita si Meriah (ersaksi); 2) Ertanggung jawab guna menggali ras
melestariken budaya Karo selaku kearifan lokal
Metode : Diskusi
Penjelasan Bahan Ogen & Aplikasi
Bahan ogenta lit i bas
perikop alu judul i bas Alkitab TB-LAI “Persembahan yang benar”, i bas Alkitab
BIMK-BIS alu judul “Hidup untuk Allah” i bas Pustaka si Badia alu judul “Lagu
langkah kalak Kristen”. Adi rikutken isi i bas bindu 12 enda akap kami judul
arah Alkitab BIMK ras Pustaka si Badia si lebih pas erkiteken rasul Paulus labo
ngerana kerna persembahen saja tapi hal-hal si deban si berkaiten ras pelayanen
i bas Gereja bagepe si berkaiten ras etika Kristen i bas kegeluhen si tep-tep
wari. Ay. 8 si jadi ogenta sendah nina, “Adi man banta ibereken Dibata
kengasupen petetap ukur kalak, silakokenlah e. Kalak si ngasup mere man kalak
si deban arus iberekenna e alu ukur menahang; kalak si lit kengasupenna jadi
peminpin, arus ia tutus erdahin; kalak si ngasup encidahken perkuah ate man
kalak si deban, arus ibahanna e alu ukur meriah”. Ayat enda erkaiten ras
ayat-ayat si deban khususna ay. 4-7 si ngerana kerna pemere-pemere Kesah
(karunia Roh Kudus) i bas rangka nggeluh sebage ring-ring si saling melengkapi
i bas sada kula ni Kristus e me GerejaNa.
Pemere-pemere Kesah si isebutken
rasul Paulus benaken ay. 6 nari nina : ernubuat, nampati kalak, ngajar, petetap
ukur kalak, mere man kalak, minpin, ras ncidahken perkuah ate man kalak si
deban. I bas bahasa Indonesia (BIMK-BIS nari) nina : karunia untuk mengabarkan berita dari
Allah, karunia untuk menolong orang lain, karunia untuk mengajar, karunia untuk
memberi semangat kepada orang lain, karunia untuk memberikan kepada orang lain
apa yang dipunyainya, karunia untuk memimpin, dan karunia untuk menunjukkan
belas kasihan kepada orang lain. Erkiteken PA-nta lit i teruh judul
“Kepemimpinan Karo” maka akap kami fokus kita ku bas pemere Kesah guna minpin.
Rasul Paulus ngatakenca “kalak si lit kengasupenna jadi peminpin, arus ia tutus
erdahin”. I bas bahasa Indonesia nina, “siapa yang memberi pimpinan, hendaklah
ia melakukannya dengan rajin” (BIMK-BIS : “Orang yang mempunyai karunia untuk
memimpin, harus sungguh-sungguh memimpin”). Antusenna akap kami maka sebage
sekalak peminpin arus ia minpin bagi Kristus e me peminpin si menghamba
(servant leader) : nggit ia erkorban, erpihak man si musil entah pe si
menderita, rendah hati, ngasup mereken teladan si mehuli nandangi kalak nterem
si ipinpinna, rsd. E me budaya kepeminpinen Kristen si ilumbaken rasul Paulus.
Rikutken tema PA-nta sendah, adi
sinen secara keseluruhan bindu 12 enda, situhuna kerina si iajarken rasul
Paulus i bas perikop enda e me budaya si mbaru, budaya kalak si tek entah pe
Kristen. Umpamana, budaya ngendesken kula man Dibata selaku persembahen si
nggeluh, e me budaya si mbaru si arus ilakoken i bas latar belakang budaya
ndekah kalak si tek si mpersembahken diri man dibata-dibata si deban i bas
budaya kalak Yunani. Saling melengkapi sada ras si debanna i bas Gereja e me budaya
si mbaru. Masu-pasu kalak si pesega-sega ras balas kejahaten alu perbahanen si
mehuli e pe termasuk budaya si mbaru. Ras melala denga budaya Kristen si deban
si ilumbaken rasul Paulus man perpulungen kalak si tek paksa si e. I bas 2 Kor.
5:17 ikataken Paulus nina, “Adi kalak ersada ras Kristus, ia me tinepa si
mbaru, si male enggo lepas janah nehenlah, si mbaru enggo reh”. Sada
konsekuensi si arus ilakoken kalak si tek e me jadi tinepa si mbaru, baik i bas
perukuren, pengerana, perbahanen, termasuk je gaya hidup si erkaiten ras
budaya.
Melala definisi kerna budaya, i bas
kesempaten enda ibahan kami definisi sederhana arah wikipedia nari nina, budaya
adalah suatu cara hidup yang berkembang, dimiliki bersama oleh sebuah kelompok
orang, dan diwariskan dari generasi ke generasi. I bas rangka Minggu Budaya i
bas Gerejanta, si pemena lebe sikataken bujur man Dibata erkiteken GBKP
termasuk salah sada Gereja si ikut melestarikan kearifan lokal budaya Karo.
Secara teologis palas si ipake nandangi budaya i bas Gerejanta e me sikap
transformatif, Kristus memperbaharui kebudayaan (Christ and Culture, H. Richard
Niebuhr). Secara praktis melala bentuk-bentuk budaya Karo si enggo melalui
“saringan teologis” Kristus memperbaharui budaya, ertina labo kerina
bentuk-bentuk budaya Karo ialoken i bas Gerejanta. I bas si e tentuna patut
kita ngataken bujur man Dibata erkiteken sedekah enda GBKP enggo berupaya
menerangi budaya Karo alu terang Kristus. Janah sada prinsip si pasti i bas
hubungen antara adat budaya ras kiniteken man Yesus Kristus, e me kiniteken man
Yesus Kristus si jadi patoken entah pe standar i bas menerangi entah pe
men-transformasi budaya. Konfesi GBKP kerna budaya (Bab VI) ngatakenca : “Kami percaya, bahwa : Budaya adalah keseluruhan cipta,
karya dan karsa manusia yang berakal budi. Oleh karena itu, dalam terang firman Allah, manusia
harus menggali, mengembangkan dan melestarikan budaya secara positif, kreatif,
kritis dan realistis untuk kesejahteraan manusia (1 Kor. 9:20-21; Yoh. 13:1-20)”.
Tapi penungkunenna uga selanjutna,
apakah kita sudah merasa cukup puas dengan yang kita lakukan selama ini
berkaitan dengan budaya Karo? Tentuna lang. Tujun i bas PA-nta nina budaya
banci jadi media i bas kita er-Berita si Meriah, janah iajuk kita gelah
menggali ras melestarikan budaya Karo. I bas si e tentuna si arus ilakoken e me
: 1) Mempelajari alu tutus budayanta khususna budaya Karo si enggo ialoken i
bas kiniteken man Yesus Kristus. 2) Merumusken nilai-nilai budaya Karo si enggo
iterangi alu terang firman Allah. 3) Ngelakoken ras menyebarken nilai-nilai
budaya ndai i bas kegeluhenta si tep-tep wari. Kalak Karo Kristen khususna
Mamre enggo sepatuna jadi agen-agen perobahen si banci mabai (minpin) kalak si
deban erbahan perobahen, er-budaya si mehuli, sue ras peraten Dibata.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar