PJJ GBKP TGL. 19 - 25 JUNI
2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji
(Nd. Rey Tarigan)
Tema
: MPELIMBARUI BUDAYA (Matius 12:1-8)
Penjelasen Bahan Ogen & Perenungen
Perikopta merupaken perdebaten antara kalak Farisi ras Tuhan Yesus
berkaiten ras pelanggaraan si iakap kalak Farisi enggo ibahan ajar-ajar Yesus.
Asum wari Sabat kalak Jahudi mentas Yesus ras ajar-ajarNa arah perjuman gandum ras
iputikken ajar-ajarNa gandum e je nari igugutna sabab melihe ia. Kai si ibahan
ajar-ajar Yesus minter iprotes kalak Farisi, sabab pengakap kalak Farisi adi
wari Sabat la banci erkai pe. Padahal jelas wari Sabat e me wari pekesahken i
bas kegiaten erdahin si enam wari guna banci muji Tuhan ras pekesahken i bas
erdahin. Tapi kalak Farisi sendiri enggo iubahna aturen wari Sabat e alu
ibahanna peraturen-peraturen si lebih rinci (lit kurang lebih 39 item larangen
si arus ilakoken asum wari Sabat).
Si ipandangi kalak Farisi labo erkiteken ibuat ajar-ajar e gandum kalak
(bdk. Ul. 23:25, “Adi kam mentas arah dalan i bas juma kalak, banci iputikindu
pagena man gugutenndu, tapi la banci sada ngkebena pe isabindu”), tapi
erkiteken si e ilakokenna i bas wari Sabat. Tuhan Yesus tidak tinggal diam.
Ijabab kritik kalak Farisi alu contoh nyata i bas Padan si Ndekah kerna kai si ilakoken
Daud ras teman-temanna si bengket ku Rumah Dibata ras ibuatna roti si enggo
ipersembahken man Dibata, je nari ipanna ras teman-temanna. Padahal rikutken undang-undang
agama, imam-imam ngenca banci man roti e (Im. 24:9, “Roti e jadi sikerajangen
Harun ras kesusurenna, janah arus ipanna i bas ingan si badia, erkiteken bagin
e badia kal sabap pangan e ibuat i bas bagin si ipersembahken man TUHAN guna
imam-imam”). Bdk. 1 Sam. 21:1-6, asum Daud njumpai imam Ahimelek i Nop ras
mindo gelah iberekenna roti man bana ras teman-temanna. Kepeken la lit roti si biasa,
roti si badia ngenca lit. E maka ibereken imam ndai roti si badia e man Daud
ras teman-temanna erkiteken situasi paksa si e la lit nari roti si biasa sedangken
Daud ras teman-temanna butuh. Bahkan situhuna pe nina Yesus imam-imam pe
nggelanggar undang-undang wari Sabat i bas Rumah Pertoton tapi la ia ersalah (bdk.
Bil 28:9-10).
E maka nina Yesus lit si lebihen asa Rumah Pertoton, e me kap ate
keleng. Ate keleng nge si Kuperluken labo asuh-asuhen si ipersembahkenndu.
Janah anak Manusia si isuruh Dibata IA kap Tuhan si ngkuasai wari Sabat. Arah
kai si itegasken Yesus maka jelas ukum si utama labo ukum tertulis tapi
kekelengen. I bas contoh si ibahan Yesus jelas, maka ajar-ajar i bas kondisi
kelaparen, bage pe Daud ras teman-temanna. Walaupe roti si badia rikutken undang-undang
hanya iperuntuken man imam-imam tapi banci paksa si e ibereken man Daud ras
teman-temanna, sabab ate keleng nge si iperluken Tuhan labo kai si enggo
ipersembahenken. Ertina, kekelengen man Dibata ras kekelengen man manusia si
menjadi inti Hukum Tuhan.
Temanta i bas PJJ sekali enda mpelimbarui budaya. Budaya luhur selaku
kita kalak Karo si tetap sipelihara khsususna kita jemaat GBKP (ertutur, make
uis adat, barang-barang tradisi luhur, dahin-dahin kerja kalak Karo mulai kin i
bas bertin nari seh mate tetap sipelihara), ras kerina budaya e tetap iterangi
alu Kata Dibata. Ertina, si enggo menyimpang la nari mpermuliaken Tuhan enggo
pasti situlak. Bage pe budaya modern (teknologi komunikasi, rsd.) si
mempengaruhi kegeluhenta i bas paksa gundari pe kerina arus iterangi alu Kata
Dibata. Artina, budaya kai pe sipake kita labo terjeng kebiasan entah pe
rutinitas, tapi silakoken alu dem kekelengen.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar