Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. ReyRapha Tarigan)
Ogen : Jesaya 54:10
Tema : KELENG ATE TUHAN LA MUNDU-UNDU
Tujun : Gelah Mamre :
- Ngangkai kuga belinna kerna keleng ate Tuhan man bangsaNa gia melala kelemahenna ras kiniseran si nihadapina
- Ngasup erbahan komitmen mperdiateken ras ngkelengi Saitun bagi Dibata ngkelengi bangsaNa
Penaruh
Lit peribahasa ngatakenca “Kasih anak sepanjang galah, kasih ibu sepanjang jalan, kasih Tuhan sepanjang masa”. Arah peribahasa enda maka mulihi mpersingeti kita maka keleng ate Tuhan tetap rasa lalap la pernah berubah. Sebab keleng ate nande pe si igambarken sepanjang jalan, banci ka jalan buntu, maka lit kejadin orang tua si la ngkelengi anakna. Tapi keleng ate Tuhan seh kel luar biasana bas geluhta, berekenNa geluhNa guna nebusi dosa-dosanta. Bahkan sekali pe IA merawa, labo rasa lalap IA merawa. Tema enda mabai kita tetap erkeleng ate man Tuhan, jangan pernah meragukan kasih setia Tuhan. Si perlu siraguken, keleng ateta man Tuhan, si terkadang murah luntur.
Mpebagesi Kata Dibata
Walaupe bahan PA Mamre sekali enda sada ayat ngenca, tapi tetap arus sieteh latar belakang pasal 54 secara keseluruhan. Judul perikop “Kekelengen Tuhan man Israel” (Bhs. Ind. TB-LAI, “Perjanjian damai dengan Sion”). Arti nama Yesaya e me Tuhan menyelamatkan. Kitab Yesaya biasana ibagi menjadi telu bagian. Bagian pertama, bindu 1-39 e me kerna berita ukumen man bangsa Yehuda, Israel ras bangsa-bangsa i sekelewet bangsa enda. Bagian si peduaken bindu 40-55 e me kerna janji-janji Dibata nandangi bangsaNa maka bangsa enda mulihken i bas pembuangen Babil nari. Ras pe i bas bagian enda lit ka kecamen si keras nandangi bangsaNa si tek man berhala ras la tek man Dibata (44:12-20). Bagin si peteluken bindu 55-66 e me fokusna kerna pembangunen mulihi Bait Allah i Deleng Sion ras sada permulaan si mbaru guna Jerusalem ras rayatna. Ras bahan PA Mamre lit i bas Yesaya si peduaken (Deutero Yesaya).
Ogenta ngerana kerna keleng ate Tuhan si luar biasa. Kasih setiaNya dan JanjiNya yang tidak pernah berubah, kasih dan janjiNya kekal sampai selamanya. Dosa ras ukumen si enggo ibereken Tuhan man bangsaNa la membatalkan perjanjian keleng ate Dibata man umatNa. Bdk. ay. 7, “Kentisik ngenca kam Kutadingken, Kulegi kam mulihi”. Ay. 8, “Labo Aku lalap nembeh man bandu, rasa lalap Kucidahken kekelengenKu”. I bas pemulihan (pembebasen) si ibahan Tuhan man bangsaNa, maka Israel ndatken mulihi hak ras kewajibenna sebage bangsa Tuhan. Si sedekah enda taneh e enggo ikuasi ras ikunduli bangsa-bangsa si deban, mulai ka pagi jadi sikerajangen bangsa Israel. Israel berkembang jadi bangsa si mbelin ras la nari pagi mela iakapna. Bahkan bangga sebage bangsa Dibata, sebab Tuhan penebusna erkuasa nandangi bangsa-bangsa si deban si ndube megombang man bangsa Dibata. Keduduken bangsa Tuhan tidak akan goyah sebab Allah sendiri meneguhkannya. Bahkan Tuhan mulihi erpadan, bagi pernah Tuhan erpadan asum kelenglengen ibahan Tuhan jaman Nuah, maka asa ndigan pe lanai ibahan Tuhan kelenglengen ndemi doni. Genduari erpadan Tuhan, ndigan pe la nari bangsaNa itembehi, iukum ras irawai.
Versi audio klik https://www.youtube.com/watch?v=Bv-ZT-dZvT8
Natsta mereken ketetapen ukur man banta kerna keleng ate Tuhan si seh kel belinna man manusia. Keadaan doni si igambarken i bas situasi bencana besar, deleng-deleng miser ras uruk pe mundu-undu, tapi Tuhan alu keleng ateNa ras padanNa tetap la miser i bas bangsaNa nari. Banci jadi kita ngatakenca, mustahil deleng-deleng miser ras uruk-uruk mundu-undu, kecuali lit gempa tektonik (vulkanik), janah walau pe banci miser ntah mundu-undu e pe erkiteken kuasa Tuhan, sebab Tuhan ngenca si mada kuasa, IA me si nepa doni enda ras kerina isina, termasuk kerna bencana alam si terjadi. Sekali nari, teks mereken sada keyakinen man banta kerna keleng ate Tuhan si luar biasa man bangsaNa ras padanNa si tetap paguh icikepNa. Kai pe la ngasup nirangken keleng ate Tuhan ras bangsa pilihenNa, bage pe la ngasup ngobah kekelengen Tuhan man doni enda. Tentuna, kalimat enda mereken sada pengarapen ras pergegeh man bangsa Tuhan si enggo ndekah iambekken ku Babil. Gelah tetap pengharapenna man Tuhan saja, gelah banci ialamiNa pembebasen bas Tuhan nari.
Pengkenaina
Tema “Keleng ate Tuhan la mundu-undu” (kasih setia Tuhan tidak akan beranjak). Dalam rangka HUT Saitun GBKP. Alu tujun gelah Mamre ngakai kuga belinna kerna keleng ate Tuhan man bangsaNa gia melala kelemahenna ras kiniseran si ni hadapina. Janah gelah Mamre erbahan komitmen mperdiateken ras ngkelengi Saitun bagi Dibata ngkelengi bangsaNa. Lit lagu rohani si menggambarken temata enda:
Apa yang dapat memisahkanku?
Dari kasih-Mu, Tuhan, sahabatku
Kelaparankah? Ketelanjangankah?
Tak satupun, tak satupun
Apa yang dapat memisahkanku?
Dari kasih-Mu, Tuhan, sahabatku
Aniayakah? Penderitaankah?
Tak satupun, tak satupun
Tiada satupun seperti kau, Yesus
Kau sahabat yang sejati
Dalam bahaya Kau menggendongku
Engkau Yesus, sahabatku
Terima kasih untuk kasih-Mu, Tuhan
Kasih-Mu yang melebihi penderitaan kami
Bahkan melebihi setiap pergumulan kami yang begitu berat
Tak satupun yang dapat memisahkan kami dari kasih-Mu
Apa yang dapat memisahkanku?
Dari kasih-Mu, Tuhan, sahabatku
Sakit, penyakit, pencobaankah?
Tak satupun, tak satupun
Dari kasih-Mu, Tuhan, sahabatku
Kelaparankah? Ketelanjangankah?
Tak satupun, tak satupun
Apa yang dapat memisahkanku?
Dari kasih-Mu, Tuhan, sahabatku
Aniayakah? Penderitaankah?
Tak satupun, tak satupun
Tiada satupun seperti kau, Yesus
Kau sahabat yang sejati
Dalam bahaya Kau menggendongku
Engkau Yesus, sahabatku
Terima kasih untuk kasih-Mu, Tuhan
Kasih-Mu yang melebihi penderitaan kami
Bahkan melebihi setiap pergumulan kami yang begitu berat
Tak satupun yang dapat memisahkan kami dari kasih-Mu
Apa yang dapat memisahkanku?
Dari kasih-Mu, Tuhan, sahabatku
Sakit, penyakit, pencobaankah?
Tak satupun, tak satupun
Tidak ada yang dapat memisahkan kita dengan kasih Tuhan yang besar, baik itu sakit penyakit, kelaparan, pencobaan, penderitaan, bahkan hukuman Tuhan sekalipun ada batasnya. Terkadang kita nge si erbahan kesimpulen sendiri maka la nari keleng ate Dibata man banta erkiteken buena perbeben si ialami kita. “Ja kin Dibata e … ?” ninta bas ukurta. Padahal je nge Dibata, Dibata ras kita seh kedungen jaman, bagi padanNa. Emaka labo mesunah nggejapken keleng ate Dibata i bas paksa si la bagi ukurta. Tapi arus siyakinken i bas dirinta, Tuhan tetap ras kita, keleng ateNa la pernah mobah nai, genduari ras seh rasa lalap. Emaka i bas kerina kecibal geluhta, tetaplah kita ernalem man baNa, ula sitadingken Tuhan. Gelah i bas masa sulit sekali pe, ngasup ka kita bersaksi kerna keleng ate Tuhan si njayam geluhta ras ngataken bujur man Tuhan bas kerina dampar geluhta.
Adi ngerana kita kerna kategorial Saitun i bas GBKP memang mbaru dengan ibentuk. Lembaga enda ilitken tentuna guna semakin meningkatken kuantitas ras kualitas pelayanen man perpulungenta si enggo metua entah pe lansia. I bas dampar si deban, memang gereja harus ngasup ncidahken keleng ate Dibata man kerina ketegori usia. I bas sada artiken ikataken maka jumlah penduduk lansia enggo mencapai 10% dari total penduduk Indonesia. Ertina, pelayanen man Saitun enggo penting ras mendesak. Emaka bujur ninta man Dibata sabab enggo lit lembaga kategorial guna pelayanen ras pembinaan man jemaat si enggo lansia.
I bas tujun sipeduaken, maka Mamre ngasup erbahan komitmen mperdiateken ras ngkelengi Saitun bagi Dibata ngekelengi bangsaNa. Mamre iajuk guna mewujudken keleng ate Dibata si luar biasa ndai alu meperdiateken ras ngkelengi Saitun. Problematika si ialamia lansia secara umum i bas sada penelitian nina, “Penuaan penduduk membawa berbagai implikasi baik aspek sosial, ekonomi, hukum, politik dan kesehatan. Permasalahan kesehatan terkait dengan kemunduruan fisik manusia yang terjadi secara alamiah, permasalahan sosial menyangkut bagaimana mereka mamapu memanfaatkan waktu luangnya secara baik di lingkungan sosialnya dan permasalahan ekonomi yang terkait dengan pemenuhan kebutuhan hidup merupakan permasalahan utama penduduk lansia. Dengan demikian upaya utnk mengatasi permasalahan lansia harus dilakukan secara komprehensif” (A. Wisnu-2015).
I bas konteks e ndai, kai saja hal konkrit si banci silakoken? Si pemena, bujur ninta man Tuhan banci denga ibere Tuhan kesempaten ndekah er-orang tua. Emaka i bas si e, tetap siperdiateken ras sikelengi orang tuanta, alu mperdiateken keperlunna, berkomunikasi (umur saitun senang nuri-nuri), sebage anak la sidalih-dalihen i bas merawat orang tuanta. Si peduaken, mari radu ras siperdiatken Lembaga Kategorial Saitun i bas Runggunta masing-masing. Sicukupken kai si jadi kebutuhan pelayanen man orang tuanta i bas lembaga kategorial enda. Secara pastoral banci silakoken pelayanen pastoral si empati bagi listening entah pe reflective litstening. Megiken kai jadi keluhen ras karun atena. Tetap sibereken kesempaten orang tuanta mereken nasehat arah ia nuriken penggejapen ras mereken motivasi. Tetap bereken wadah man orang tuanta guna ia banci nuriken penggejapen. Ula ka la nari lit kesempaten orang tuanta mereken penggejapen, alu alasen meper kari entah enggo kari gedangsa, rsd. Sada paksa waktu kita pe jadi orang tua, emaka mulailah i bas dirinta nari ngergai ras ngkelengi orang tuanta Saitun, gelah i bas masa tuanta pe pagi, tetap kita ikelengi ras iperdiateken anak-anakta entah Mamre muda si deban.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar