PA MORIA GBKP
TGL. 12 - 18 FEBRUARI 2017
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Ogen : Jeremia 17:7-8
Tema : PAGUH I BAS KERINA PAKSA
Tujun : Gelah Moria :
1) Ngasup nuriken kinipaguhen kalak si ernalem man Tuhan
2) Ngasup nuriken pendalanen geluh i bas ngalaken kerina situasi
Metode : Diskusi
Penjelasen Bahan Ogen & Aplikasi
1. Bahan PA-nta sekali enda ngerana kerna sebab - akibat.
Situhuna sangat berkaiten ras ayat sebelumnya (5-6). I ja kalak si nundalken
Tuhan, si erpengarapen man jelma, si ernalem man gegehna jine iukum Tuhan. Desken
kayu si kitik-kitik i gurun pasir, turah i taneh mesawang si kerah ise pe la
lit tading i je ras kai pe la turah. La lit kai pe si mehuli jadi man bana.
2. Tapi kebalikenna, kalak si ernalem man Tuhan, “Ku
pasu-pasu kap ia”. Maksudna ernalem i je, mengandalkan Tuhan, la ernalem man
gegehna jine entah pe jelma si mbisa. Tapi Tuhan ngenca pengarapenna. Banci
sibandingken i bas ps. 6:16 Israel la nggit ngikutken Tuhan, ps. 17 bangsa
Israel nembah man gana-gana Dewi Asera si ipajeken deherken tep-tep batang kayu
si merabun i datas uruk-uruk.
3. Kalak si tetap ernalem man Tuhan, ertina mengakui
kemahakuasaan Tuhan sabab manusia tinepa ngenca, rikut ngakui maka Dibata nge
si ngaturken kegeluhen manusia emaka la aru atena. Kalak si bage geluhna tetap ipasu-pasu Tuhan. Desken batang
kayu si turah deher lau maler, uratna njoler seh kempak lau. Uratna e enteguh
paguh terhubung tetap ku bas lau. Emaka sekali pe musim perlego la pernah melus
bulungna tapi tetap meratah ras i bas waktuna erbuah, meramis ka buahna.
4. Bage me kalak si tetap mengandalkan Tuhan i bas
geluhna tep-tep wari. Amin kai pe si terjadi, termasuk kegagalen, kiniseran,
tetap megenggeng bahkan banci iatasina perbeben e lebih asa si e banci ka ia
jadi pasu-pasu (berkat) man sekelewetna. La kote, stress, bene kinitekenna
erkiteken Dibata si iandalkenna tetap nampati ia.
5. Jadi adi ateta tetap geluhta ipasu-pasu si arus
silakoken kita e me kap tetap mengandalkan Tuhan. Sabab mekatep si terjadi
geluhta ngenca ateta ipasu-pasu Tuhan tapi la kita nggit ernalem man Tuhan, entah
pe song-song. Mengandalkan Tuhan i bas kegeluhenta silakoken alu tetap kita
ertoto i bas kai pe si bakal silakoken kita, membangun kerembakenta ras Tuhan
arah saat teduhta, ikut muat bagin i bas kerina kegiaten Gereja. Janah labo
berarti adi enggo kita ernalem mulus-mulus saja perdalinen geluhta, tetap nge
lit pasang-surutna i bas kegeluhen enda. Tapi bedana kalak si ernalem man
Tuhan, asum reh pe perbeben ngasup ia ngalakenca, la ia kote. Lit pe godaan si reh,
la kita ndabuh ku bas godaan e. Ula kita mengandalken gegehta, entah pe kalak
si deban apai ka kuasa-kuasa si deban. Teklah kita beliden gegeh Tuhan nampati
kita asangken kuasa-kuasa kai pe bas doni enda. Sebab mekatep asum kita lit i
bas perbeben usur lit godaan si erbahanca la nari kita mengandalken gegeh
Tuhan. Emaka rikut tema “Paguh i bas kerina keadaan”, tetaplah paguh
kinitekenta ras tetaplah erbuah, sabab geluh enda erpaksa-paksa, labo hanya si
bagi ukurta si terjadi, tapi si la pagi ukurta pe rusur terjadi i bas geluhta.
PA MAMRE GBKP
TGL. 12 - 18 FEBRUARI 2017
Nrs. Pdt. L. br. Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Mamre Itandai Arah Cara Geluhna
Ogen : Filipi 3:15-17
Tema : AKU MAMRE SI MAN USIHEN
Tujun : Mamre nggeluh jadi usihen
Metode : Aksi nyata Mamre
Penjelasen Bahan Ogen
Surat man perpulungen Filipi itulisken rasul Paulus i
bas penjara nari. Isina secara garis besar e me : 1) Pengataken bujur rasul Paulus
man perpulungen Filipi i bas penampat-penampat si enggo iberekenna man bana
(1:5; 4:10-19). 2) Kesaksin rasul Paulus kerna pengalamenna i bas penjara
(1:12-25). 3) Nehken motivasi ras pergegeh man perpulungen Filipi gelah tetap
paguh erkiniteken man Yesus Kristus amin pe lit i bas kiniseran (4:13, rsd.).
Bahan PA-nta sendah termasuk i bas kata-kata pergegeh,
motivasi, ras pedah-pedah man perpulungen Filipi. Adi sioge sada perikop
benaken ay. 1-17, leben enggo ituriken rasul Paulus kerna kesaksin geluhna
kidekah enggo itandaina Yesus Kristus. I bas ay. 7-8 ikatakenna maka ndauh
ergan penandaina kerna Yesus Kristus asangken kerina si enggo idatkenna sope
itandaina Yesus Kristus. I bas ay. 9-14, isaksiken rasul Paulus maka kenca
enggo itandaina Kristus sada ngenca tujun geluhna e me ersada ras Kristus.
Ersada i bas kiniseranNa, ersada i bas kematenNa ras kekekenNa. I bas
kiniersadanna ras Kristus enda melala denga proses si arus idalanina, janah
proses e labo proses si murah erkiteken melala kiniseran si arus man hadapen.
Tapi amin bage gia, enggo itehna tujun geluhna, janah tek ia maka Dibata si
negu-negu ras mereken pergegeh. Emaka tekad rasul Paulus nina, “ngelupaken kai
si arah pudingku janah erpala-pala ndatken si arah lebe ... pinter aku kiam ku
tujun guna ndatken pendilo Dibata guna kegeluhen i Surga, si ipesehNa man bangku
arah Kristus Yesus”.
I bas ay. 15 rasul Paulus ngajuk gelah perpulungen
Filipi ngelakoken kai si enggo ilakokenna alu kata-kata “bage min perukurenta”.
Si iukurken e me : nandai Kristus alu mbages, nggeluh ersada ras Kristus, ras
erpala-pala nggeluh erkiniteken alu sada tujun e me pendilo Dibata i bas Yesus
Kristus. Ay. 16 e me pengajuk man perpulungen Filipi gelah ngusih kerina si
enggo iajarken rasul-rasul kerna kiniteken man Yesus Kristus. Ay. 17 e me
pengajuk gelah ngusih pengalamen geluh erkiniteken si payo si enggo ilakoken
rasul Paulus ras rasul-rasul si deban.
Aplikasi
PA-nta sendah lit i teruh judul “Mamre itandai arah
cara geluhna”. Cara geluh i jenda maksudna labo terjeng gelah teridah arah lebe
saja tapi arah pudina berbeda 180°, entah pe mejile arah darat tapi arah bas
nari labo mejile. Cara geluh i jenda tentuna cara geluh si payo sue ras Kata
Dibata si ilakoken alu tutus ras tulus, tidak dibuat-buat dan memancar apa
adanya, arah caranta rukur, pengerananta, ras perbahanenta. Emaka sidalanen ras
judul datas, tema-nta sendah e me “Aku Mamre si man usihen”, alu tujun Mamre
nggeluh jadi usihen, ras metode berupa aksi nyata Mamre. Penungkunenna, kai kin
si man usihenken i bas Mamre nari, entah pe kai palasna maka Mamre layak jadi
usihen?
Indikatorna enggo tangkas arah kesaksin nggeluh
erkiniteken bagi si enggo isaksiken rasul Paulus man perpulungen Filipi e me :
1) Penandai Mamre kerna Yesus Kristus enggo ilakoken alu mbages, baik arah
erlajar secara mandiri bage pe i bas ketutusen ndahiken dahin-dahin pelayanen i
Gereja. Rasul Paulus nambahkenca alu ngusih pengalamen geluh erkiniteken si
payo si enggo ilakoken rasul Paulus ras rasul-rasul si deban. 2) Mamre enggo nggeluh
ersada ras Kristus. Ersada i bas kiniseranNa, ersada i bas kematenNa ras
kekekenNa. Ertina Mamre enggo tuhu-tuhu ngangkai ras nggejapken kai-kai saja si
jadi peraten Dibata i bas Yesus Kristus. 3) Mamre lit i bas proses erpala-pala
nggeluh erkiniteken alu sada tujun e me pendilo Dibata i bas Yesus Kristus. Ertina,
Mamre enggo berusaha semaksimal mungkin ngelakoken kerina si jadi peraten
Dibata i bas Yesus Kristus arah kerina pengkebet geluhna.
Penungkunen evaluatif man banta, enggo kin Mamre
tuhu-tuhu jadi usihen? Tentu enda menjadi perenungen pribadi man banta senina
Mamre. Nina rasul Paulus, “Tapi adi lit i bas kam si la bage perukurenna,
Dibata me pagi mpetangkassa man bandu” (ay. 15). Ertina, kita iajuk gelah la
erngadi-ngadi erlajar nggeluh erkiniteken si payo i bas Yesus Kristus. Pengakun
rasul Paulus maka ia pe lenga serta i bas geluh kinitekenna, tapi enggo itehna
tujun geluhna ras erpala-pala ia nggeluh sue ras peraten Dibata. Emaka telu hal
i datas banci jadi aksi nyata Mamre. Si pemena lebe tentu saja mperobahi
hal-hal si perlu siperobahi. Enda sifatna ke dalam. Kenca bage maka secara
otomatis kalak si deban si lit i sekelewetta pe banci ngidah perobahen e ras
ngusih kita sebage Mamre si ernalem ras erkiniteken man Yesus Kristus. Dibata
si mpengasup kita.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar