SUPLEMEN PEKAN KEBAKTIN KELUARGA GBKP
TAHUN 2016
Tema Umum : “JABU
SI ERKOMITMEN, JABU SI ERLAJAR” (Josua 24:15; Kuan-kuanen 24:3)
WARI SI PEMENA (MINGGU 20 NOVEMBER
2016)
Pdt. Jefri Alexander Peranginangin
Invocatio : “Samuel
terus erbelinna janah erngenana ate TUHAN ras manusia man bana” (1 Samuel 2:26)
Ogen : Kolose
2:10
Renungen :
Bilangen 9:15-23
Tema : KEGELUHEN
ENDA DESKEN PERDALANEN
Kata Perlebe
Adi
banci imeteri bekasta erdalan kahe kolu tiap wari subuk erdalan salu nahe entah
pe salu kendaraan si tumpangi kita entah enggo menda ndauh kel nge jarak si
nggo sitempuh. Adi minimal 5 Km lah gia lit pergerakennta tiap warina e
ikaliken 30 wari maka si sitikna lit nge 90 Km tapak tapak nahenta. Adi
perdalanen enda ihitungken ka ku bas argo taksi maka nggo banci sikaliken uga
hergana taksi si man galaren kita. Si menjadi penungkunen bage hergana dingen
dauhna perdalanen kegeluhenta arah si e kerina enggo me malem ateta? Entah
bicara erdalan ndai nggom lebih kapalna tapak-tapak nahenta tapi loba kai pe
sidat? Atau si latihna mungkin nina bagi lagu Karo ras kita erdalan, tapi
erdalan-dalan saja, la eteh ja ujungna.
Piga-piga Hal Menarik I Bas Teks Guna Ipebagesi
Teks
Bilangen 9 situhuna ngerana kerna uga Dibata ngarak-ngarak perdalen kalak
Israel i bas perdalanenna ku taneh Kanaan. I bas cerita enda kenca bangsa
Israel majakken Kemah Perjumpaan (bas bahasa Ibrani Shakan si banci iertiken tempat beribadah) maka reh me sada embun (anan). Embun enda me si menjadi
pelindung sekaligus kompas man bangsa Israel. Ayat 15 enda jelas nuriken bahwa kalak
Israel iarak-arak Dibata perdalanen geluhna kenca ia majekken sada Rumah Pertoton.
Rumah Pertoton menjadi syarat entah pe tiket gelah banci bangsa Israel ndatken
awan si jadi kompas dingen perlindungen perdalanenna. Emaka bas ayat 18, tiap
kali bangsa Israel lawes nadingken ingan si iinganina ras masuk ia bas ingan si
mbaru maka hal si pemena si ilakokenna e me kap majekken Shakan entah pe Rumah Pertoton.
Awan
e tuhu melala fungsina adi nangkih ia maka harus bangsa Israel lawes nadingken
kemah (ay. 17). Adi erdalan bangsa
Israel ia lit bas datas bangsa Israel si tentu banci ka erfungsi sebagai
payung, si erbahanca la panasen bangsa Israel adi erdalan tapi adi berngi robah
ia jadi bagi api gelah alu bage la ka bergehen bangsa Israel i waktu berngi.
Arah fungsi perlindungen enda tentu sanga erdalan ndauh banci idalani bangsa
Israel erkiteken la ia latihsa ban panas. Tapi bas bergi banci tuhu badeh
pertunduhna erkiteken la bergehen.
Bangsa
Israel tuhu-tuhu patuh man tiang awan enda. Emaka adi nen ayat 22 pergeraken
kalak Israel bergantung ras uga “nina” tiang awan. Selama kalak Israel patuh
man tiang awan maka malem me atena nggeluh. Kepatuhen e tentu menjadi kunci kel
bas perdalanen kalak Israel enda. Ras bas ayat 19 jelas me maka tiang awan e me
kap suruhen Dibata. Emaka tiang awan enda patuh man Dibata. Ertina secara tidak
langsung situhuna arah kalak Israel ngikutken perdalanen tiang awan secara
tidak langsung ia ncidahken kepatuhenna man Dibata.
Pengkenaina
La
siarap megati latih siakap ndalani wari kegeluehnta. La lah erkiteken la litna
tiang awan si ngarak-ngarak dalanta. Emaka nggo banci rusur pengakapta suari
tempa berngi, berngi tempa suari. Gelah banci perdalanen geluh enda menahang
kepeken la banci lang harus nge Dibata si ngarak-ngarak. Minimal lit dua
kesalahen bas perdalanen si erbahanca kita papak. Si pemena kita ngasamken
pemetehta padahal la sieteh ku ja tujunta. Ras si peduaken sipindo gegeh guna
banci jadi pandu perdalanenta, tapi pemandu e pe situhuna paksana ndarami dalan
ka nge emaka banci jadi radu papak kita. Dibata ngge ngenca si banci jadi pandu
kegeluhenta.
Gelah
banci Dibata tetap jadi pandu geluhta lit dua sarat. Si pemena e me kap nggitna
kita majekken “Rumah Pertoton” bas pusuhta. Kalak Israel tiap ia masuk ku bas
sada ingan si pertama ilakokenna e me kap majekken Rumah Pertoton, ersembah ia
man Dibata sebagai tanda ucapan syukurna. Emaka syarat utama gelah enda banci
terwujud haruslah tersehi. Syarat si peduaken e me kap taat. Keataan ngikutken
arahen Dibata bas kegeluhen. Bas geluhta jelaslah man banta bahwa ketaaten man
Dibata la pernah njadiken kutuk tapi pasti erbuah pasu-pasu. Emaka adi ateta
bas perdalanen kegeluhenta menahang siakap, la banci lang harus nge kita patuh.
WARI SI PEDUAKEN (SENIN 21 NOVEMBER
2016)
Pdt. Jefri Alexander Peranginangin
Invocatio : “Janah i babo si e kerina, arus kam
sikeleng-kelengen sabap keleng ate mpersadaken kerinana alu serta”
(Kolose 3:14)
Ogen : Perbahanen
Rasul 18:1-4
Renungen : Kuan-kuanen
24:3-7
Tema : PALAS
JABU
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Pengkenaina
Bas
kalak Israel menjadi manusia si dewasa menjadi sada hal si mutlak. Emaka
kitik-kitik nari bangsa Israel iajari alu erbage-bage pengajaren si tujunna e me
kap guna banci ndatken sada kedewasaan. Sekalak anak perana banci erjabu kenca
umur 30 tahun erkiteken pengakap bangsa Israel sekalak perbulangen harus dewasa
emaka umur 30 me sukat-sukat kedewasaan bas kalak Israel.
Bas
bahanta wari enda ituriken kerna 3 dimensi si la banci lang harus jadi palas i bas
mbenai perjabun. Si telu dimensi enda merupakan kecerdasen nggeluh si la banci
lang harus lit bas manusia i bas ia
ndalani wari-wari kegeluhen jabuna.
Si
pemena kepentaren (ay. 3). Kata kepentaren bas bahasa Ibani e me kap Hokma. Kata enda banci ertiken bijaksana
tapi banci ka iertiken erkiniteken. Emaka palas perjabun si pemena e me kap
cerdas secara spiritualitas ntah pe pentar. I bas kalak Israel kepentaren banci
muncul arah dua hal, si pemena ketaaten ngoge Taurat ras anugerah Dibata. Ertina
arah kata enda jelas maka adi ateta kita jadi kalak pentar, la banci lang si
harus lit bas kita e me kap kedekaten ras Dibata. Erdeherna kita ku Dibata
harusna erpentarna kita. Namun kinatana melala kang kalak nggo pe rusur ngoge Pustaka,
PA, PJJ lalap la pentar. Mungkin enda erkiteken kerehenna labo guna erlajar
tapi banci jadi ia ka atena man penggurun, la ia ngguru man Dibata. Kalak si la
nggit nambahi pemetehna guna jadi kalak pentar bali ras kalak longgor. Longgor
bas bahasa Ibrani itulisken alu ewil.
Kata enda nggo merujuk ku bas kata sifat. Adi sifat tentu banci iperobahi,
emaka tergantung uga kininggiten. Si nibutuhken e me kap kininggiten guna
erlajar kerna Tuhan.
Si
peduaken e me kap pengertin (ay. 3). Bas bahasa Ibrani kata enda e me kap bina si banci iertiken sebagai
kengasupen ngenen alu benar. I bas bahasa si deban enda me si rusur ikataken
sebagai kecerdasen emosional. Uga sekalak si jadi anggota jabu enggo ngasup ia
ngenen kerina isi jabuna alu cara si benar. Perbulangen ngenen ndeharana alu
benar, maka lanai anggapna ia si erdakanna tapi nggo idahna ia sebagai teman
arihna. Megati enda pe menjadi tantangen jabu. La litna kecerdasen emosional si
erbahanca maka megati melukah jumpa datas. Sebab kepeken lenga ngasup ngidah
alu cara si benar. Guna banci ngidah alu cara si benar situhuna Pustaka pe nggo
melala mereken pengajaren man banta. Kekelengen (cinta) e pe bentuk emosi. Jabu
harus lit kekelengen bas, tapi kekelengen e ibereken alu cara emosional justru
banci jadi mbuahken si la mehuli. Misalna ban kelengna ate perbulangen man
ndeharana melukah ia cemburu, ban rusur ia cemburu ras la terkendalikenna
emosina ikuringina lalap ndeharana rumah. Tentu jabu si mehuli haruslah ngasup
mengendaliken ras ngarahken emosina alu benar.
Si
peteluken e me kap pemeteh (ay. 4). Kata enda bas bahasa Ibrani e me kap dea si banci iertiken ilmu pengatahuan,
kemampuan memberikan opsi ntah pilihen. Kalak si erjabu harus beluh ka pemikirenna.
Emaka la salah engkai maka bas kalak Israel umur 30 tahun dilaki maka erjabu
sebab bas umur e nggo melala pemetehna nggeluh, nggo melala pilihen-pilihen bas
kerina tantangen nggeluh si banci iberekenna. Bahkan i bas ayat 5 jelas
ikatakenna maka kepeken pentingen pemeteh asa gegeh. Adi enda jelas bahwa pemimpin
dunia la pernah ngandalken gegehna tapi pemetehna, emaka kalak pentar pasti
menguasai kalak megegeh.
Adi
si telu hal enda lit bas jabu maka kerina barang meherga ras mehuli lit bas
jabu. Ayat enda nggambarken kerna hasil. Adi jabu erkiniteken, ngasup
mengendaliken emosi (ngenen alu benar) dingen banci memaksimalkan pemeteh si
lit bas dirina la banci lang maka jabu e nggo pasti idemi alu erbage-bage
kiniulun. Kerina kalak ertujun gelah banci min jabuna mabai kemalemen ate man
bana. Emaka syarat mutlak si la banci lang harus ipenuhi e me kap litna si telu
palas i datas. Adi ibalik ka maka adi lit denga jabunta lenga lit kemalemen
atena i je mungkin saja 3 palas si la banci lang lit i das la terpenuhi.
WARI SI PETELUKEN (SELASA 22 NOVEMBER
2016)
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey
Tarigan)
Invocatio : “Kenca
Yesus ngidah jelma si nterem, inangkihNa sada uruk. Kenca Ia kundul reh
ajar-ajarNa pulung deherken Ia. Jenari ibenakenNa ngajari ajar-ajarNa e” (Matius
5:1-2)
Ogen : Titus
2:1-6
Renungen :
Job 42:1-5
Tema : NGIDAH
TUHAN I BAS KEGELUHEN
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
Perikopta
merupaken pendungi i bas kitab Job, si merupaken kisah Job si berakhir bahagia
(happy ending) kenca mengalami
penderitaan si mesengat. Janah arah pengalamen kiniseran sialami Job kepeken
semakin lagi mpelimbarui kegeluhenna. Selain kinitekenna reh paguhna,
penandaina kerna Dibata pe reh bagesna. Adi sedekah enda, pemetehna, penandaina
kerna Dibata terjeng si ituriken kalak ngenca (nina pa nina), tapi genduari alu
matana jine, Dibata enggo idahna (ay. 5 ras bdk. Joh. 4:42 “Kami enggo tek
genduari, labo erkiteken kai si ikatatakenndu, tapi erkiteken kami jine enggo
megi pengajarenNa, janah ieteh kami maka tuhu-tuhu me Ia si ngkelini doni enda”).
Dibata si uga? Dibata si ngasup erbahan kai pe ay. 2, Dibata si sura-suraNa (rancangenNa)
la terjangkau alu pemikiren manusia si terbatas (ay. 2b).
Pemahaman
si ibangun i bas kalak Yahudi sedekah enda, maka kalak si setia erkemalangen
man Tuhan geluhna ipasu-pasu, sedangken kalak si jahat, geluhna ndatken
kiniseran. Tapi arah peristiwa si alami Job ras jabuna, memutarbalikken teologi
si sedekah enda enggo nggeluh bas bangsa Israel, maka kalak si setia man Tuhan
pe banci geluh mengalami penderitaan.
Bahan
ogen si pemena, merupaken surat pengelayasi bas Paulus nari man Titus si
melayani i Kreta maka perpulungen arus nggeluh sentudu bagi si ngena ate
Dibata. Selaras (sedalanen) antara perukuren, pengerana ras perbahanen. Sabab
turah hal si la mehuli i daerah Kreta (bdk. ay 10, “perguak, bali ras
rubia-rubia si merawa, rangap ras perkisat”). Si niarapken man perpulungen i
Kreta, gelah pengajaren kerna Firman Tuhan e isehken alu benar (la
tanggung-tanggung) gelah tuhu-tuhu kiniteken perpulungen e la terjeng teori.
Subuk man dilaki si enggo metua, diberu-diberu si enggo metua, diberu-diberu si
nguda denga bage pe man anak perana. Ertina, kerina golongan kategorial, dilaki
ras diberu geluhna arus jadi usihen si mehuli.
Aplikasi
Erkiniteken
man Dibata lit i bas sada proses perdalanen kegeluhen i ja iarapken reh dekahna
kita nggeluh reh bagesna penandaita kerna Dibata dingen reh paguhna
kinitekenta. Sabab erkiniteken e labo terjeng Pengakun Kiniteken si ibelasken i
bas Ruang Ibadah, entah pe ketutusen ngikuti ibadah alu megiken ras diskusiken Kata
Dibata, tapi penerapen Firman Tuhan (pengajaren Tuhan) si enggo sialoken i bas
kegeluhenta si tep-tep wari.
Tema
i bas wari pe-3 Pekan Kebaktin Keluarganta, “Ngidah Tuhan i bas kegeluhen”
mabai kita gelah dewasa i bas erkiniteken man Tuhan. Maka Tuhan sitandai labo
terjeng si iungkapken bas “buku”, kai nina kalak (hamba-hamba Tuhan), tapi
secara pribadi, kita sendiri ngidah ras mengalami Tuhan arah erbage-bage
pengalamen kegeluhenta. Seh maka turah pengakun, “alu matangku jine, Kam enggo
kuidah”.
WARI SI PEEMPATKEN (RABU 23 NOVEMBER
2016)
Nrs. Pdt. Larena br. Sinuhadji (Bp.
Rey Tarigan)
Invocatio : “Adi
kam nggit megiken kata dingen nggit erlajar, i bas sada paksa kam la banci lang
jadi pentar” (Kuan-kuanen 19:20)
Ogen : Heber
6:1-5
Renungen :
Masmur 119:12-18
Tema :
ERLAJAR E ME KERIAHENKU
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
Bahan
renungenta e me puji-pujin kerna kepentaren (kebijaksanaan) ras undang-undang (hukum)
Tuhan. Istilah-istilah si deban si ipake guna mperjelas kerna undang-undang
Tuhan si lit i bas ay. 13,16,18 e me : peraturen-peraturenNa (ay. 12),
perentah-perentahNa (ay. 14), keputusenNa (ay. 15), ras ajarNa (ay. 17). Ertina
undang-undang Tuhan enda labo terjeng si lit bas Hukum Taurat si ibereken
Dibata man Musa ngenca, tapi kerina si nisuraken Dibata gelah ilakoken si
tujunna guna kiniulin kalak si tek man baNa. Emaka kerina si nisuraken Dibata
enda adi tuhu-tuhu sipelajari, sipergermetken, siikutken, ras sidalanken mabai keriahen
si tuhu-tuhu (ay. 14 & 18). Keriahen (kebahagiaan, sukacita) i jenda seri
antusenna ras pasu-pasu (berkat) i bas Dibata nari. Janah i bas teologia
Pemasmur, pasu-pasu si maba keriahen si tuhu-tuhu e labo erpalasken kepemilikan
erta-erta doni tapi erpalasken keterbukan nandangi pengajaren-pengajaren Dibata
ras nggeluh rikutken sura-suraNa. Rikutken sura-sura Pemasmur si atena nggeluh
denga i bas keriahen si tuhu-tuhu ndai, maka ipindoken Pemasmur man Dibata
gelah iberekenNa denga kesempaten guna nggeluh ngikutken ajarNa bage pe ipindona
gelah reh ipetangkas Dibata kebenaren undang-undangNa si rejin (ay. 17-18).
Bahan
ogenta e me pengajuk man perpulungen kalak Kristen gelah ningkatken kualitas erlajarna
alu pelajaren-pelajaren si terbagesen kerna kegeluhen Kristen. Pelajaren-pelajaren
si terbagesen kerna kegeluhen Kristen si nimaksudken i jenda e me ndalanken
kerina si jadi peraten Dibata i bas kegeluhen si tep-tep wari. Em tandana
perpulungen kalak Kristen si dewasa i bas erkiniteken.
Invocationta
ngerana kerna kepentaren Dibata si idatken arah megi-megi ras nggit erlajar
kerna Kata Dibata. Kepentaren Dibata i jenda e me pengertin ras pemahamen si
mbages (meliputi kecerdasen intelektual, emosional, ras spiritual si seimbang)
si mpengasup sesekalak menilai, erbahan keputusen ras tindaken si benar sue ras
Kata Dibata.
Aplikasi
Sekalak
tokoh terkenal i bas negara Amerika Serikat nari si tergelar Benjamin Franklin
ngatakenca, “Tell me and I forget. Teach
me and I remember. Involve me and I learn”. Ertina kurang lebih i bas bhs.
Indonesia, “Ceritakan padaku maka aku akan lupa. Ajarilah aku maka aku akan
mengingatnya. Libatkan aku maka aku akan belajar”. Antusenna, sekalak pengajar
si mehuli ngasup ia mabai murid-muridna ngelakoken kerina teori si iajarkenna. Emaka
proses erlajar si mehuli arus mencakup olah pikir (kognitif), olah rasa (afektif),
ras olah tingkah laku (psikomotorik). Adi bas quiz edukatif sendah nina, “head, heart, ras hands”.
Teluna
bahan Pustaka si Badianta sendah ngajuk kita gelah mpelajari, mpegermetken, ngikutken,
ras ndalanken kerina si jadi peraten Dibata i bas geluhta. Ertina, Kata Dibata
e labo terjeng ngadi bas pusuh perukurenta ngenca, tapi maler ku bas caranta
rukur, caranta erdiate, caranta ndungi sada-sada persoalen (problem solving) entah pe erbahan keputusen,
pengerananta, ras perbahanenta si tep-tep wari. Adi si e kerina enggo erdalan,
e me gelarna pasu-pasu Dibata si maba keriahen si tuhu-tuhu.
Tema
si seh man banta “Erlajar e me keriahenku”, sada pengajuk man banta kerina
gelah la erngadi-ngadi erlajar kerna kai pe si mehuli, khususna kerna Kata
Dibata. Erlajar kerna pemeteh si deban guna ngelitken kerina kebutuhen geluhta
labo salah, saja ngenca pemeteh kerna Kata Dibata pe arus jadi prioritas i bas
geluhta, e me sura-sura Dibata guna kiniulin geluhta. Gelah kai pe si icapai
kita i bas geluhta, i bas situasi si kugana pe, tetap kita ngasup meteruk ukur
ras ngataken bujur man Dibata. E me pasu-pasu si maba keriahen si tuhu-tuhu i
bas Dibata nari. Sipindolah kepentaren i bas Dibata nari gelah ipengasupNa kita
ndalanken kerina si jadi peratenNa i bas geluhta. Gelar Dibata termulia arah
teladan geluhta i tengah-tengah sekelewetta. Dibasa si mpegegehi kita.
WARI SI PELIMAKEN (KAMIS 24 NOVEMBER
2016)
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey
Tarigan)
Invocatio : “Pepayolah
ntah mawen lepak dalan si kudalani, jenari babailah aku arah dalan si tetap
rasa lalap” (Masmur 139:24)
Ogen :
Kejadin 6:1-12
Renungen : 2
Timotius 4:1-5
Tema : JABU E
ME GEREJA SI PAGUH
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
Perikop
enda ibenai alu kata-kata si berfungsi sebage sumpah (bahasa Karo kurang
teridah, i bas Alkitab TB-LAI nina, “Di hadapan Allah dan Kristus Yesus yang
akan menghakimi orang yang hidup dan yang mati, aku berpesan dengan
sungguh-sungguh kepadamu demi penyataanNya dan demi kerajaanNya”). Kai si ibelasken
Paulus enda e me kap guna mpertegas uga pentingna kata-kata ajar si bakal
ipeseh Paulus. Si arus terus ilakoken Timotius e me :
- Pembarken Kata Dibata tenteng entah la tengteng paksana.
- Mpersingeti perpulungen : cidahken salahna, mpersingeti dingen menegur.
- Ajarken perpulungen alu dem kesabaren.
Kai
alasenna maka arus makeken waktu guna mpembarken Kata Dibata? Sabab reh pagi
paksana nterem kalak la nari megiken pengajaren si tuhu-tuhu. Malah
kebalikenna, ipepulungna guru-guru palsu guna ngajari ia kerna kai siakapna
entabeh megikenca. Tapi man Timotius sendiri, kai pe si terjadi ola bene
ukurna, megenggeng i bas ngenanami kiniseran. Dahikenlah dahin meritaken Berita
si Meriah, janah dalanken tanggung jawabna jadi suruh-suruhen Dibata.
I
bas bahan ogen si pemena icidahken man banta kerna keluarga Nuah si la terbawa
arus jaman paksa si e erkiteken ia ras jabuna bergaul akrab ras Dibata. Nuah
ras keluargana (ndeharana, telu anakna ras telu permenna) tetap erdalan i bas
dalan Dibata. Seh makana, lit pe ukumen nandangi manusia si semakin jahat arah
banjir si mbelin, Dibata menyelamatken Nuah ras jabuna arah ketaatenna erbahan
kapal (bahtera).
Aplikasi
Lit
sada buku terbiten tahun 1971 si berjudul “Keluarga retak masyarakat rusak”, “Crisis
of the family as crisis of the society”. Akap kami sue denga ras situasi
masyarakatta paksa gundari. Ertina, adi ateta masyarakatta maju, berkembang,
dame, e kerina ibenai i bas setiap jabu. Adi jabu e dame, teratur,
berintegritas, jujur, masyarakat pe sikap, dame, la rusur erbahan demo si anarkis,
rsd. Termasuk Gereja pe paguh, persadanna nteguh, semangat untuk melayani ras
ersaksi. Sabab jabu e me lembaga si terkecil bekas Dibata mantekisa. Adi
keluarga e harmonis sada ras si debanna, la banci lang menjadi benteng (pertahanen)
si nteguh i bas tantangen ras godaan jaman si nderpa.
I
bas jaman i ja Timotius melayani i Epesus, tuhu melala tantangen, i ja ajaren
sesat bengket si banci ka mpengaruhi perpulungen sabab kencendrungen jemaat
paksa si e senang si serba praktis ras berpikir pragmatis (rukur guna keuntungenna
saja). Tapi Timotius la banci bene ukurna, tetap ia ndalanken tanggung jawabna
alu mehuli. Termasuk pe keluarga Nuah si bergaul akrab ras Tuhan, e me tandana
jabu si erkemalangen man Dibata, entah pe Dibata tuhu-tuhu jadi sukuten bas
jabuna.
Tema
si seh man banta i bas berngi sendah e me “Jabu e me Gereja si paguh”.
Jabu-jabu kalak Kristen paksa rasul-rasul e me cikal bakal Perpulungen Kalak
Kristen. Kebaktin-kebaktin rusur ilakoken i bas jabu-jabu. Arah jabu-jabu si
lit i bas sada kuta, i je me ipanteki Gereja Tuhan. Tuhe mbelin kel peran jabu
i bas paksa rasul-rasul. Arah jabu-jabu si ersada arih, paguh erkiniteken,
turah me Gereja Tuhan si paguh i bas ngalaken kerina tantangen si lit paksa si
e. Arah jabu-jabu si jadi teladan man sekelewettna, melala kalak si nandai
Kristus ras reh belinna pengikut Kristus seh asa gundari.
Jabu-jabu
kalak Kristen ras Gereja bage pe ras masyarakat sekelewetna la banci
terpisahken. Emaka i bas wari sendah iajuk kita guna menyadari peran penting
jabunta i tengah-tengah masyarakat bage pe i tengah-tengah Gerejanta. Ibenaken
i bas jabunta masing-masing, adi jabunta termasuk i bas jabu si berkualitas
prima i bas erkiniteken man Dibata enggo banci sipastiken pelayanen i bas
Gereja pe berkualitas prima. Adi jabunta termasuk jabu kalak Kristen si layak
jadi teladan, enggo banci sipastiken lingkungan sekitarta pe nandai Kristus
arah litna jabunta i tengah-tengahna. Pindolah kepentaren i bas Dibata nari.
Dibata si mpegegehi kita.
WARI SI PEENEMKEN (JUMAT 25 NOVEMBER
2016)
Vic. Floreanado Kilanta Sembiring
(Nando K. Sembiring)
Invocatio : “Nina
TUHAN, “O Betlehem i Eprata, aminna i Juda kam kuta si kitikna, tapi i bas kam
nari Kupekeke sekalak si ngerajai Israel, si asalna i bas adi-adi nari, i bas
paksa si nuria nari” (Miha 5:2)
Ogen : Jesaya
11:1-9
Renungen :
Matius 1:18-25
Tema : JABU
SI ER-ADVEN
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Pengkenaina
“Sabab Ia me pagi si nebusi bangsaNa i bas dosa-dosa nari” (ay. 21b)
Natang
tuah em kap sada pasu-pasu si mbelin si rehna arah Dibata nari, tapi adi enggo
leben natang tuah ope lenga erjabu e banci lanai sigejabken sebage pasu-pasu
tapi kemelaan i tengah jabu. Cibiran, hinaan ras si debanna enggo pasti
inanami, terkhususna bagi si diberu lebih berat bebanna banci ia icap sebage
diberu si la mehuli janah banci la lit dilaki si nggit nungkun ia jadi
ndeharana, adi nggit pe dilaki e enggo lain pandangan kalak si deban.
Mungkin
keadaan si bage rupana si inanami Maria ras Jusup paksa Maria enggo leben
mehuli kulana. Tapi kerina pandangen e labo jadi masalah perbahan ieteh Maria
ras Jusup, Anak si lit i bas bertin Maria em kap Mesias si enggo inubuatken
nabi-nabi, si jadi Raja Penampat, Penebus dosa-dosa bangsaNa, Bapa si engkelengi
anak-anakNa arah penebusan dosa. Enda jadi sada penghiburan ras pengharapen
bagi Jusup, kepeken Maria em kap diberu si enggo isikapken Dibata guna Ia,
Imannuel si enggo itimai kidekah enda. I bas ayat-ayat berikutna ituriken maka
tuhu-tuhu ersikap Maria ras Jusup guna tubuhna Anak si enggo ijanjiken Dibata e
sue ras perentah Dibata, maka kerehenNa ku doni enda tuhu-tuhu nyata.
I bas
Gerejata Minggu-minggu nimai kerehen Anak e igelari Minggu Advent entah pe Minggu-minggu
Ertima KerehenNa, bagi Maria ras Jusup ertima ketubuhenNa. I bas Minggu-minggu
e Gereja nikapken dirina arah merenungken ulihi gua belinna lias ras keleng ate
Dibata ku manusia arah kerehen AnakNa si igelari Jesus guna mulahi manusia arah
dosa nari.
Labo
ngenca Gereja si ersikap tapi jabu kalak Kristen pe arus ersikap guna
ngalo-ngalo kerehen Tuhanta Jesus Kristus Sang Penebus ku doni enda. Kai kin
arus si isikapken jabu kalak Kristen i bas nimai kerehenNa si irayakan bulan
Desember si reh? Selain secara lahiriah, bagi mendokarsi rumah alu tema Advent
entah pe Natal, jabu kalak kristen arus nge nikapken perukurenna sebage sada
jabu ras pribadi-pribadi si lit i bas jabu. Ula sicedai Minggu Advent enda ras
perayaan Natalta alu pinakit formalitas saja, maka enggo irayaken saja. Tapi
ukurta pe arus nge sikap guna sikap ngalo-ngalo kerehenNa.
Aruslah
sipesikap ukurta maka tuhu-tuhu tubuh Tuhan Jesus e i bas geluhta janah arah
ketubuhen Tuhan Jesus i bas geluhta banci sipelimbarui dirinta ras jabuta.
Jadilah kita jabu si er-Advent, jabu si enggo sikap guna ngalo-ngalo ketubuhen
Tuhan Jesus i bas geluhta ras jabuta, IMMANUEL.
WARI SI PEPITUKEN (SABTU 26 NOVEMBER
2016)
Vic. Floreanado Kilanta Sembiring
(Nando K. Sembiring)
Invocatio : “Sabab
bage pengkelengi Dibata doni enda, e maka iberekenNa AnakNa Si Tonggal, gelah
ola bene ise pe si tek man Bana, tapi gelah dat kegeluhen si tuhu-tuhu si la
erkeri-kerin” (Johanes 3:16)
Ogen :
Sakaria 9:9-10
Renungen :
Lukas 1:67-71
Tema : NATAL
SI TUHU-TUHU
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Pengkenaina
“IbereknNa man banta Penebus si erkuasa” (ay. 69a)
I bas
Gerejata Natal em kap sada perayaan gerejawi si penting. Natal jadi sada moment
si mempringati ketubuhen Kristus Jesus, Raja Penampat si nampati kita pulah
arah maut nari. Sikonsep perayaan Natalta seh kel merihana : lit tari-tarian,
koor, vocal grup, drama Natal ras la ketadingen jamuan makan si ntabeh. Banci
seh bulan Januari pe sirayaken denga Natal : Natal Umum, Natal Kategorial, Natal
Persadaan, Natal Kantor, Natal Oikomene si la kalah meriahna. Tapi ekin Natal
si tuhu-tuhu e? Lang lah si sangana sirayaken e egota, lang lah enggo si
pelawes Kristus i bas Natal e?
I bas
Lukas 1:67-71 ituriken kerihanen ukur Sakaria perbahan kai si enggo ipadanken
Dibata arah nubuat nabi-nabi terjadi, kerehen Mesias. Meriah kel ukurna,
ipujina Dibata perbahan kerehen Mesias e, tapi si menarikna em kap riahen
akapna berita kerehen Mesias asangken ketubuhen anakna si sada. Labo kurang
dekah itimai Sakaria kerehen anakna malah enggo hampir putus asa ia, la ia tek
berita si ibaba Malaikat Gabriel ku ia.
Bagi
Sakaria si arus irayakenna arah puji-pujianna labo kerna dat ia anak paksa
enggo metua ia ras labo perbahan anakna e jadi kalak si penting i bas karya
keselamatan Tuhan Jesus. Iteh Sakaria, dosa ras maut lanai erkuasa man ia ras
manusia perbahan Sang Penebus enggo reh, e si erbahan meriah kel ukur Sakaria.
Arah
Sakaria sitandai kai kin Natal si tuhu-tuhu. Kepeken Natal labo memuaskan egota
tapi mengosongkan diri, ras mengisina alu kerihen ukur perbahan enggo tubuh
Tuhan Jesus i bas geluhta. Labo salah merayaken Natal alu meriah, e pe salah
sada bentuk keriahen ukur menyambut ketubuhen Kristus tapi si pentingna i bas
Natal ula bene, em kap keriahen ukur menyambut ketubuhen Kristus ku doni enda
ras ku geluhta.
Arah
puji-pujin arus sicidahken kemerihen ukurta. Puji-pujinta labo terjeng perayaan
ras rende-rende saja, tapi puji-pujinta arusna bagi puji-pujin Sakaria,
perubahan hidup. Jadiken perayaan Natal jadi perayaan Dibata enggo mentransformasi
geluhta, maka tuhu-tuhu sigejabken Natal si tuhu-tuhu. Adi sirayakan Natal si
tuhu-tuhu e, banci sigejabken lias ate ras perkuah ate Dibata si mbelin i bas
geluhta, bagi Sakaria.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar