PA MAMRE GBKP TGL. 6 - 12
NOVEMBER 2016
Vic. Floreanado Kilanta
Sembiring (Nando K. Sembiring)
Ogen
: Johanes 5:1-9
Tema
: NGGELUH SEHAT ARAH MAKEKEN PERUKUREN KRISTUS
Tujun
: Gelah Mamre :
1)
Meteh maka Dibata ersura-sura gelah kita nggeluh sehat
2)
Membudayaken cara nggeluh si sehat
Metode
: Nuriken pengalamen & Diskusi
Emaka nina Yesus man bana “Atendu kin gelah malem
pinakitndu?” (ay. 6b)
I bas jaman genduari, akses kesehatan enggo seh kel canggihna hampir
kerina pinakit kula lit tambarna guna pepaplem entah pe memperlambat penakit si
ncedai dirita. Tapi akses kesehatan si canggih enda berbanding terbalik ras reh
teremna kalak “sakit”. Maksud sakit i jenda labo sakit secara kula tapi sakit
secara perukuren.
Tambah warina reh teremna kalak si mengalami stres berat, depersi bahkan
se ku gangguan secara mental. Penyebabna emkap reh rusurna kalak ngkeriken
waktu ras gegehna guna ngukuri hal-hal si negatif; si la bagi ukurna, pebelin-belin
masalah si sebenarna la perlu, nukah kel nembeh atena kalak si deban, pesimis
ngenehen kegeluhenna, mpepulung-pulung ate mesui ras si debanna. Kepeken
perukuren si bage rupana si jadi penyebab utama kalak ngenanami sakit
(piga-piga penelitian nuriken mayoritas penakit si membunuh rehna arah
perukuren si la sehat).
Kepeken hal si bage rupana jadi salah sada perhatin Tuhanta Yesus
Kristus. Inti Johanes 5:1-9 emkap sekalak Yahudi si enggo telu puluh waluh tahun
ngenanami sakit tapi la malem-malem (ay. 5). Arah percakapenna ras Yesus
teridah ia nyalahken komunitasna si la nampati ia alu namaken ia ku kolam asum
mburak kolam e (ay. 7). Perukuren kalak Yahudi e enggo sakit, dem alu
penyesalen, rate nembeh ku kalak si deban ras mpepulung-pulung ate mesui
perbahan lenga ia bengket-bengket ku bas kolam si mburak e.
Akibat perukuren si la sehat e, la ipergermetkena penungkunen Tuhan Yesus,
“Atendu kin gelah malem pinakitndu?”
Situhuna jawabenna sederhana, nggit entah lang tapi lain ka jawaben kalak Yahudi
enda. Lebih ipilihna mutar mulihi kerina penderitaanna janah e jadikenna
jawaban guna penungkunen Tuhan Yesus. La lah kidekah geluhta bage kang? Enggo
rusur Tuhan Yesus nungkun “Atendu kin
gelah malem pinakitndu?” Tapi la terbeginta perbahan gangen sorata numpahi
padan geluhta si siakap dem penderitaan ras la lit kesempatan guna damai
sejahtera.
Tuhan Yesus nawarken tambar guna kerina pinakitta e, maka kita banci
sehat seutuh-utuhna, “Angkat amakndu,
jenari ndalanken” (ay. 9). Angkatndu kerina pola pikir si negatif, pake
perukuren Kristus guna memandang kai pe si sangana nerpa kam, petetaplah
ukurndu, kam e enggo itebus, kam sekerajangen Tuhan, anak-anak Dibata si asa
kam lawes ku rumah Bapata si ni surga tetap iperdiateken Dibata. Dalani
kegeluhen enda alu erkemalangen man Tuhan Yesus saja, kai pe si reh ingetndu
saja penungkunen Tuhan Yesus Kristus, “Atendu kin gelah malem pinakitndu?” Jawabena
emkap “nggit Tuhan”.
PA MAMRE GBKP TGL. 6 - 12
NOVEMBER 2016
Nrs. Pdt. Larena br.
Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Ogen
: Johanes 5:1-9
Tema
: NGGELUH SEHAT ARAH MAKEKEN PERUKUREN KRISTUS
Tujun
: Gelah Mamre :
1)
Meteh maka Dibata ersura-sura gelah kita nggeluh sehat
2)
Membudayaken cara nggeluh si sehat
Metode
: Nuriken pengalamen & Diskusi
Penjelasen Bahan Ogen
Judul i bas ogenta sendah e me “Ipepalem Yesus kalak si pinakiten i
kolam Betesda”. I bas Alkitab TB-LAI nina, “Penyembuhan pada hari Sabat di
kolam Betesda”. Betesda ertina “rumah belas kasihan”, kerna fungsi kolam enda
paksa si e enggo jelas bas ogenta. Idapeti Yesus je sekalak si enggo 38 tahun
pinakiten. Erkiteken la lit ise pe si nampati ia guna bengket ku bas kolam e,
maka la malem-malem pinakitna. Kondisi e ieteh Yesus maka isungkunina sekalak
ndai “Atendu kin gelah malem pinakitndu?” Ay. 7 i bas bahasa Indonesia nina “Tuhan”,
nuduhkenca kiniteken sekalak ndai erkiteken igelarina Yesus “Tuhan”. Amin pe
wari Sabat, tetap ipepalem Yesus sekalak si enggo 38 tahun sakita ndai. Kai si
ilakoken Yesus e jadi persoalen man kalak Yahudi si erkuasa sebab wari e wari
Sabat. Menurut aturen la banci erkai pe i bas wari Sabat. Ipelimbarui Yesus
aturen e erkiteken la lit kai pe si banci ngambati kalak guna erbahan si mehuli
sue ras peraten Dibata (ay. 17).
Si menarik adi sioge seh ay. 18, i bas ay. 14 ikataken Yesus man kalak
si enggo 38 tahun sakit e niNa, “Genduari kam enggo malem; olanai bahan si la
ngena ate Dibata, gelah ola jadi man bandu keleken asa si nggona”. I bas bahasa
Indonesia niNa, “Engkau telah sembuh; jangan berbuat dosa lagi, supaya padamu
jangan terjadi yang lebih buruk”. Secara tersirat mereken keterangen kerna
pinakit si nialami sekalak ndai si jadi erkiteken perbahanenna si la ngena ate
Dibata. Memang lit tafsiren si ngatakenca la lit hubungenna antara dosa ras
pinakit sekalak si enggo 38 tahun sakit ndai i bas perkatan Yesus, tapi banci
ka terjadi pinakit erkiteken perbahanen-perbahanen si la ngena ate Dibata.
Aplikasi
Tema si seh man banta “Nggeluh Sehat Arah Makeken Perukuren Kristus” alu
tujun gelah Mamre meteh maka Dibata ersura-sura gelah kita nggeluh sehat ras membudayaken
cara nggeluh si sehat. I bas ogenta sendah, kiniteken selakak si 38 tahun sakit
erbahanca ia malem i bas pinakitna nari. Ogenta pe nuduhkenca Dibata si tuhu-tuhu
erdiate nandangi kalak si lit i bas kiniseran erkiteken sakit-pinakit, si
secara konkrit iwujudken Yesus alu mpepalem kalak si sakit ndai. Dibata si
erdiate ndai nuduhkenca maka sura-sura Dibata nandangi manusia perdosa e me
keselamaten secara holistik, ertina labo hanya secara rohani tapi pe jasmani,
labo hanya terjadi i bas Maranatha tapi pe terjadi i bas paksa gundari. Maka i
bas ay. 17 ikataken Yesus, “BapangKu erdahin kap lalap; e maka Aku pe arus
erdahin”. Erdahin guna keselamaten manusia perdosa seh asa gundari.
Pendahin guna keselamaten e pe dahinta. Secara kiniteken, enggo lit
jaminen keselamatenta si isempurnaken i bas Maranatha. Tapi gundari pe banci iwujudken
keselamaten e alu hal-hal si praktis bagi njagai kesehatenta secara fisik,
psikis, ras spiritual. Melala pinakit si terjadi erkiteken la beluh kita njagai
kesehatenta, melalasa rukur kerna sen, umpamana, banci erbahanca kita sakit, lit
pinakit si reh erkiteken pergaulen si salah, tapi melala ka terjadi pinakit si
reh amin pe enggo sijaga alu payo kesehatenta. Tapi paling tidak pinakit e
banci siminimalisir penyebabna alu njagai kesehatenta. Emaka mari sibudayaken
cara nggeluh sehat i bas pola perukurenta, i bas pola makanta si seimbang, i
bas erkiniteken man Dibata, i bas perbahanen-perbahanenta si sue ras peraten
Dibata, rsd. Dibata si mpegegehi kita.
PA MORIA GBKP TGL. 6 - 12
NOVEMBER 2016
Vic. Rinaldy Girsang
Si
Man Ogen : 2 Korinti 9:6-11
Tema
: PERSEMBAHEN SI ERBUAH
Tujun
: Gelah Moria :
1)
Nuriken erti ras palas nehken persembahen
2)
Ningkatken kualitas ras kuantitas persembahen
Metode
: Erbahan Tekad
Persembahan i bas Kamus Bahasa Indonesia ikatakaten pemberian kepada
orang yang terhormat nce ikataken ka pe ertina yang dihidangkan atau
dipertunjukkan. Persembahen e banci ikataken buah kiniteken kalak si tek.
Persembahen e me respons erkiteken si lit i bas kita kerina, juma, keluarga, kebayaken
bage pe kegeluhen si lit i bas ia isadarina labo erkiteken gegeh kengasupen
dirina jine, tapi perban perkuah ate Dibata si enggo nampati dingen pengasup i bas
kegeluhenta. Saja enggo ngenda kita mereken persembahen alu payo?
Persembahen i bas kitab 2 Kor. 9:6-11 enda nuriken kerna mpepulung
persembahen man kalak musil si tading i Yerusalem. Paulus i bas ayat bage pe
perikop enda cukup detail kerna uga arusna i bas kita nehken persembahen man
Tuhan. Paulus labo hanya ngajuk guna mereken persembahen tapi mereken
pengelayasi kerna nehken persembahen alu payo. Lit piga-piga hal i bas kita
nehken persembahen i bas konteks ayat enda si perlu iperdiateken e me : mere
alu “Sukarela, Sukacita bage pe dem pengataken
bujur”. I bas konteks enda pe Paulus labo lit nulisken kerna jumlah ntah pe
nominalna i bas nehken persembahen. Paulus mereken penjemba bage pe pemahamen
gelah ula mbiar kekurangen i bas nehken persembahen sebab Dibata masu-masu
kalak si mere alu riah ukur janah pe ibere Tuhan pasu-pasu si simpar (2 Kor. 9:8).
Bagi kalak musil si tading i Yerusalem si membutuhken penampat adi lit i bas
kita ula sitahan guna mere man kalak si membutuhken penampatta sebab adi enggo
sibereken e me tanda kita enggo ipakeken Tuhan guna nehken keleng ate man kalak
si membutuhken (Saluren Berkat).
I bas tema ikataken e me persembahen si erbuah, persembahen si enggo
isehken kita alu dem pengataken bujur bage pe keriahen ukur e me buah
kinitekenta man Tuhan Dibata. I bas kita nehken persembahen e tentu kita enggo
nuan si mehuli janah labo lit si sia-sia i bas kita nehken keleng ate e. Sebab
kai isuan e ka nge si turah. Bagi nina Pustaka, Berelah kalak si deban, maka kam pe pagi ibere Dibata; ialokenndu me
pagi sada persukaten si dem, sada bagin si sampur si itungtungken ku bas tanndu
asa ngasup kam ngalokenca. Sukat-sukat si ipakendu e kange isukatken man bandu
(Luk. 6:38).
Selaku kalak Kristen tentu melala kita ikut muat bagin i bas nehken
persembahen subuk i bas nehken perpuluhen, kerja rani, kolekte, Diakonia,
pembangunan gereja, mpepulung dana guna PI ras si debanna. Arah kerina si enggo
sibahan kita e perlu kita masuk ku bas sada perenungen e me enggo ngenda kita
nehken alu payo? Adi alu payo tentu siikutken bagi sikataken Paulus, e me alu Sukacita labo alu pusuh jungut-jungut.
Emaka alu sukarela ertina alu pusuh
ersuruh labo erkiteken paksaan ntah pe terpaksa. Bage pe mere alu dem pengataken bujur sebab tek kita maka
kerina si lit i bas kita erta-erta, duit, kebayaken, bage pe kegeluhen enda Tuhan
si Mada, emaka tanda riah ukurta siendesken ka man baNa sebage tanda pengataken
bujurta.
Emaka sada penjemba man banta kerna uga kerna sikapta i bas nehken
pengataken bujur bage pe persembahen. Adi payo pengangkanta, payo ka nge sikap
ntah pe perbahanenta sebab pemahamen si payo erbahan sikap si payo i bas nehken
persembahen. Emaka adi payo pemahamen ras perbahanen la banci lang kualitas ras
kuantitas persembahen enda meningkat. Emaka banci isimpulken si enda kerina i bas
kalimat enda sangap me kalak si mere alu
labo nginget-nginget, janah ngaloken alu la ngelupakenca, sebab sangapen kap
mere asang mindo.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar