PJJ GBKP TGL. 21 - 27 MEI 2017
Nrs.
Pdt. L. br. Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Tema
: TEOLOGIA PERSEMBAHAN (2 Raja-raja 12:4-5)
Penjelasen Bahan Ogen & Renungen
Bahan ogenta sendah termasuk i bas
sada perikop 2 Raj. 12:1-20 si nuriken kerna kai saja si ilakoken Yoas paksa ia
jadi raja i kerajan Yehuda. Turi-turin kerna raja Yoas enda banci ioge
paralelna i bas 2 Kron. 24:1-27. Lit piga-piga keterangen si berbeda tapi akap
kami keterangen si berbeda e banci saling melengkapi sada ras si debanna. Arah
turi-turin kerna kecibal raja Yoas enda idatken kita piga-piga informasi kerna
persembahen. Lit dua jenis persembahen rikutken informasi i bas ay. 4, e me
persembahen wajib ras persembahen sukarela. Persembahen wajib e me persembahen
guna penyelenggaraan kurban (terj. BIMK - BIS). Sura-sura raja Yoas gelah persembahen
sukarela ipake alu tujun guna pehuli Rumah Pertoton. E maka isehken raja Yoas
tanggung jawab man imam-imam (kalak Lewi) gelah mengelola persembahen sukarela e
sue ras tujunna e me guna pehuli Rumah Pertoton. Si menarik i bas turi-turin
enda adi sioge terdauhen, kepeken seh 23 tahun raja Yoas minpin kerajan Yehuda,
dahin guna pehuli Rumah Pertoton e la idahiken imam-imam ras kalak Lewi. E maka
dahin mengelola persembahen sukarela guna pehuli Rumah Pertoton iambil alih
raja Yoas. Ibahan sada ingan khusus e me sada peti guna namaken duit
persembahen. Adi enggo melala duit i bas peti e, reh pegawai raja ras Imam si
Mbelin, ibeligaina duit e, jenari ipunjutna i bas gajut-gajut. Kenca
isuratkenna buena duit e, e maka iendesken man mandur si ngurus dahin i bas
Rumah Pertoton e. E maka dahin guna pehuliken Rumah Pertoton banci idahiken alu
mehuli (ay. 6-16).
Arah informasi kerna persembahen enda
rikutken bahan ogenta sendah lit dua hal si banci idatken kita e me : 1) Kalak Israel enggo semal nehken
persembahen i bas Rumah Pertoton rikutken perentah Dibata si isehkenNa man Musa
(Kel. 30:11-16; rsd.). Perentah Dibata enda labo guna keperlun Dibata tapi guna
keperlun Kemah Perjumpan entah pe Rumah Pertoton. Ertina persembahen si isehken
kalak Israel erat kaitenna ras ibadah, tanda ketutusenna i bas ersembah man
Dibata. Adi sibaba ku bas kinitekenta paksa sendah, persembahen si isehken kita
e me wujud nyata pengataken bujurta man Dibata erkiteken pengorbanen Yesus i
kayu persilang guna keselamatenta. I bas si e asa kai pe si isehken kita i bas
persembahenta la sebanding ras keselamaten si enggo ialoken kita. 2) Persembahen-persembahen si isehken
man Dibata arus sikelola alu mehuli sue ras tujunna e me guna keperlun Rumah
Pertoton. I bas ay. 10-12 teridah lit je sistem pengelolaan persembahen si
ibahan raja Yoas paksa si e si tujunna gelah persembahen e banci sikelola alu
mehuli guna keperlun Rumah Pertoton. I bas Gerejanta pe enggo lit sistem guna
mengelola persembahen enda. Ertina persembahen si ipepulung kita jelas alirenna
entah pe peruntukenna (labo ngadi i bas sada ingan) e me guna peningkaten
kualitas ras kuantitas pelayanen i bas Gerejanta gelah gelar Dibata semakin
imuliaken arah dahin-dahin pelayanenta. I bas hal enda jelas maka Gereja beda
ras perusahaan. Adi perusahaan memang kin tujunna guna mpebue keuntungen. Tapi
adi Gereja e me saluren Tan Tuhan guna kemuliaan GelarNa i tengah-tengah doni
enda. E maka si penting i bas kita mengelola persembahen enda e me kinitekenta
sebab kerina si idahiken kita i bas Gereja e me dahin Dibata. E maka situhuna
la lit istilah “defisit” entah pe kekurangen. Si lit e me dahin-dahin pelayanen
enggo tuhu-tuhu maksimal silaksanaken, entah pe, dahin-dahin pelayanen arus
lebih sitingkatken kualitas ras kuantitasna.
Tema i bas PJJ-nta sendah e me
“Teologia Persembahan”. Adi ngerana kita kerna Teologia Persembahen, bahan
ogenta sendah perlu denga silengkapi. Yohanes Calvin ngatakenca, persembahen si
ibereken kita man Tuhan e me wujud nyata pengataken bujurta man Tuhan erkiteken
keselamaten, penemani, ras pasu-pasu Tuhan si la terbeligai si enggo sialoken
kita. Labo i bas rangka gelah mbue ka sialoken kita i bas IA nari (ajaren
Teologia Sukses), entah pe sogok man Tuhan. Bage pe labo i bas rangka mereken
sumbangen man Tuhan, sebab Tuhan nge si empuna doni enda ras kerina isina (bdk.
Mas. 24:1).
Tuhan Yesus nehken persembahen i bas Rumah
Pertoton (Mat. 17:27), janah si pentingna kel Yesus Kristus enggo mpersembahken
diriNa guna nyelamatken manusia perdosa (Joh. 3:16). Piga-piga hal si deban si
banci nambahi kinitekenta i bas kita er-Teologia Persembahen rikutken Pustaka
si Badia e me :
1) Berekenlah sue pasu-pasu si enggo
ibereken Tuhan man banta. Ula mbiar kita mere (melumbar) asum pasu-pasu
(berkat) Tuhan pe melimpah i bas geluhta (bdk. Ul. 16:10).
2) Berekenlah si lit i bas kita.
Ertina, ola pelit-lit adina memang paksana la lit, akhirna si terjadi terpaksa
entah pe ikut-ikuten (bdk. 2 Kor. 8:12).
3) Mere alu ukur meriah labo
erkiteken terpaksa entah pe jungut-jungut (bdk. 2 Kor. 9:7).
4) Erlajar arah sekalak diberu si
enggo mbalu ras musil, si ipujiken Tuhan Yesus i bas Luk. 21:2-3, aminna pe
mata uang si iberekenna kitik (2 peser e me mata uang terkecil), tapi ia mere i
bas kekurangenna, iberekenna kerina si lit bas ia. Banci jadi turah penungkunen
i bas kita, apakah kerina ertangku e kupersembahken man Tuhan? Tentu labo bage
maksudna. Erkiteken kekelengen ras kinitekenta man Tuhan la kita mbiar
mpersembahken si terbaik man Tuhan. Mereken si terbaik pe berkaiten ras caranta
nehkenca man Tuhan.
5) Kerna persembahen persepuluhen.
Rikutken Bil. 28:14 lit je ukuren : setengah, sepertiga, ras seperempat si arus
ipersembahken. I bas Im. 27:30-31 lit je ukuren : sepersepuluh ras seperlima si
arus ipersembahken. Ertina persepuluhen i bas konteksta sendah e me ukuren si
kitikna (bdk. Mal. 3:10). Janah i bas Gerejanta enggo lit aturen ras tujun si jelas
kerna persepuluhen enda (si megegeh rutang nampati si lenga megegeh). Memang
lit denga perdebaten soal persepuluhen enda i bas Gerejanta. Umumna bersifat
teknis, umpamana, apakah sepersepuluh e enggo termasuk je
persembahen-persembahen si deban entah murni sepersepuluh? Sementara i bas
Gereja si deban, bagi GKI-lah umpamana, enggo la nai lit istilah “persepuluhan”
tapi “Persembahan Bulanan” erkiteken istilah “persepuluhan” e enggo membatasi
jemaatna nehken tergalangen asangken sepersepuluh. Bicara la sepersepuluh pe si
isehken kita ma la ise pe si meteh? Hanya kita secara pribadi ras Dibata si
metehsa. Ertina, marilah kita nehken persembahen erpalasken kinitekenta si
tuhu-tuhu nandangi Dibata si enggo mereken kegeluhen si tuhu-tuhu (keselamaten gratis
si holistik) man banta, labo erpalasken asa kai si ibereken kalak si deban (bagi
les bas jambur) entah pe erpalasken logikanta.
6) Labo saja secara materi sibere man
Tuhan, tapi kulanta, perukuren si positif, pengerana si membangun, perbahanen
si terpuji, waktunta, tenaga, bage pe talenta sipersembahken guna kemulian Tuhan (bdk. Rom. 12:1; Ibr. 13:15; Mas.
28:7; Ef. 5:19-20; Mat. 25:31-46, Yak. 1:27b; rsd.).
Enggo lit sada brosur kerna Persembahen
Persepuluhan si ibahan Moderamenta. Akap kami brosur e perlu denga siedarken janah
ibahan brosur si deban secara periodik gelah semakin mpebagesi kinitekenta
kerna persembahen enda. Persembahen e me soal kinitekenta secara pribadi man
Dibata. Tading kinipangenta mbuktikenca, apakah kerina si ikataken Dibata i bas
Pustaka si Badia kerna persembahen e payo entah lang? Soli Deo Gloria.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar