PA
MORIA GBKP TGL. 14 - 20 MEI 2017
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Terpenalem
: Tanda Ngergai Daging Kula
Si Man Ogen : Ende-enden Salomo 4:1-7 ras I
Petrus 3:4
Tema : KINIJELEN KULA RAS PUSUH
Tujun : Gelah Moria :
1) Meteh kinijelen kula ras pusuh
2) Nggit mpekena-kena ras njagai kinijelen ras
pusuh
Metode : Aksi & Demontrasi
Penjelasan Bahan Ogen & Renungen
Perikopta e me kap kerna pujian i bas
dilaki nari nandangi sekalak diberu (“Pujian man impalna”, i bas Alkitab TB-LAI,
“Mempelai laki-laki memuji mempelai Perempuan”). Janah pujian si isehken kerina
si berkaiten ras fisik si sangat sempurna. “Seh kel jilena o impalku, seh kel
jilena!” Si ipujikenna antara lain :
Mata : Matandu nalsalken keleng ate (matamu
bagaikan merpati).
Rambut : Bukndu miap-miap desken rarasen
asuh-asuhen (Rambutmu bagaikan kawanan kambing yang bergelombang turun dari
pegunungan Gilead).
Gigi : Ipenndu mbentar desken biri-biri i bas
permakanen si mbaru denga ipangkas ras iperidi. Beliganna kuh (la ropang),
ratur dingen sikap perturahna.
Bibir : Biberndu megara desken pita megara.
Pipi : Pipindu ersinalsal i balik tutup ayondu
(pelipismu bagaikan belahan buah delima).
Leher : Kerahungndu desken menara Daud, kibul
janah melinang (lehermu seperti menara Daud, dibangun untuk menyimpan senjata.
Seribu perisai tergantung padanya dan gada para pahlawan semuanya).
Buah dada : Tentendu bali ras dua anak belkih (seperti
dua anak rusa buah dadamu, seperti anak kembar kijang).
I bas ay. 7 penegasen mulihi
ibelasken si dilaki man si diberu, “Oh andiko seh kel kam jilena, o impalku,
andiko, mberu kal kam” (Engkau cantik sekali manisku, tak ada cacat cela
padamu).
Sedangken i bas 1 Petrus 3:4
ilumbaken Petrus gelah si lebih iperdiateken e me kap kinijelen si bas pusuhna
rehna (inner beauty, cantik bathin). Sabab rikutken teks, iarapken ndehara
banci jadi penyelamat jabuna, khususna perbulangenna si lenga tek, banci
kedungenna tek erkiteken karakter si mehuli si lit bas ndeharana. Sabab
kinijelen bas pusuh nari, e me kap kinijilen si la ermasap-masap (kekal); lemah
lembut dingen ukur tenang (Roh yang lemah lembut dan tentram).
Kelemahlembuten ras ukur si tenang e
ulu kinijilen si rehna i bas pusuh nari ras terpancar ku darat, dingen la banci
iban-ban. Sedangken kinijelen fisik, enggo pe idempul i salon lenga bo tentu
memancar ku darat (erbahanca malem ate si ngidahsa), adi la kin mejile pusuhna.
Janah Paulus i bas suratna man perpulungen Korinti (2 Kor 4:16), “Aminna pe
kula kami enda reh burukna reh dekahna, tapi ukur kami tep-tep wari i
pelimbarui”. Ertina, fisikna rikutken umur pasti reh dekahna reh burukna (gegeh
urak, ayo keriput, mata kurang pengidah, cuping kurang pemegi, bahkan si enggo
operasi plastik sekali pe, lit nge limitna seh makana la nari kencang mulihi
daging kula e bagi si gel-gel). Tapi kinijelen bas pusuh nari, banci tep-tep
wari ipelimbarui Tuhan arah KesahNa si Badia. Ertina, asum kita tek man Tuhan,
geluh si mbaru enggo sialoken (2 Kor. 5:17) maka i bas kerembakenta ras Tuhan
(saat teduh pribadi, Firman Tuhan, doa, persekutuan bersama teman-teman seiman,
rsd.) banci ngubahken perukurenta ambah warina reh sikapna.
Tema i bas PA-nta sekali enda “Kinijelen
kula ras pusuh”. Ertina, jelas si perlu sipekena kita labo hanya cantik fisik
(luar) tapi pe cantik bas pusuh nari (inner beauty). Cantik fisik e penting
selaku Moria tapi labo si terpenting kel, seh melala diberu (deba Moria), nggit
ngkeriken senna erjuta-juta guna permak ayo ras body, sulam alis, operasi
bibir, operasi hidung, operasi dagu, harus ku salon setiap minggu (adi labo bage
la ia pede), minum erbage-bage obat guna pelangsing body, rsd. Ertina, la ia
ngasup ngaloken kondisi fisik pemere Dibata. Labo berarti la banci kita
merawat. Penting untuk terus merawat, mpekena-kena kinijilen fisik, ku salon,
make makeup, tetap langsing, olah raga, menjaga pola makan sehat rsd., tapi ula
sempat erkiteken mpekena-kena kinijilen fisik, erbahanca lebih besar pasak
daripada tiang, kedungenna siabaiken guna mpekena-kena kinijilen pusuh ras
ukur. Cantik fisik labo arus meherga : olah raga, menjaga pola makan sehat
(bahan PA minggu si nderbih), membersihkan muka, pake deodorant, parfum, rsd.
Adi sikap sibahan banta, fisikta pe sehat, ukurta erlayas, sukacita, pasangenta
pe reh riahna ukurna natap kita.
Kinijilen pusuh ras ukur e me si
perlu ipekena-kena Moria sabab arah si e banci terpancar ku ayonta. Umpamana,
melala siidah kalak, potongen ayona biasa-biasa saja, tapi la bosan kita
natapsa erkiteken kinijelen pusuhna si terpancar i bas ayona. Bahkan i bas Liturgi
Pemasu-masun pe enggo isingetken, “Pemetikndu sebo arah darat ... bagi
ngelayamken buk, make barang emas, ruwisken uis mejile tapi manusia sini bas
ate alu pemetikna si la ermasap-masap, e me kap ate lemah dingen ukur saber, si
meherga i bas pengakap Dibata ras manusia”. E maka kinijelen pusuh : kesabaren,
kekelengen, lemah lembut, kepentaren, kinijingkaten, rsd., e me si perlu
sipekena i bas dirinta arah kerembakenta ras Tuhan gelah kehadirenta jadi pasu-pasu
(berkat) man keluarganta ras kalak si deban i sekelewetta.
PA
MAMRE GBKP TGL. 14 - 20 MEI 2017
Nrs.
Pdt. L. br. Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Mamre
Center e me sarana Pembinaan Spiritualitas ras Pemberdayaan Warga
Ogen : Matius 14:13
Tema : MAMRE CENTER GBKP
Tujun Gelah Mamre :
1) Nggejap uga perluna ngelakoken perenungen
(meditasi) secara pribadi entah pe kelompok guna peningkaten spiritualitas ras
memberdayaken Mamre
2) Erbahan komitmen janah ikut muat bagin mbangun
Mamre Center GBKP
Metode : Presentasi ras sharing
Penjelasen Bahan Ogen & Relevansi
Bahan ogenta sendah nuriken kerna Yesus
si lawes sisada-sisada tare perahu ku sada ingan si melenget. I bas ayat-ayat
Injil si deban : Mrk. 1:35; 6:46; 14:32; Luk. 5:16; 6:12; 9:18; 9:28; 11:1,
banci ioge kita maka i bas ingan si melenget e ertoto Yesus. Lit piga-piga hal
si banci sicermati i bas bahan ogenta sendah. Si pemena, lit waktu si khusus si
iaturkenNa secara teratur guna ngadi kentisik, rikutken ayat-ayat Injil si
deban ndai biasana sope IA melayani (erpagi-pagi si lampas) bage pe kenca enggo
IA melayani (berngi). I bas si e ertina enggo tuhu-tuhu isikapken Yesus pusuh
ukurNa guna erbahan waktu si khusus enda. Si peduaken, lit ingan si khusus, i
bas sada ingan entah pe i bas sada uruk si melenget. Ingan si khusus enda
penting sebab erpengaruh i bas erkonsentrasi, janah i bas ingan si khusus e
banci secara leluasa Yesus ertoto. Si peteluken, i bas waktu-waktu tertentu
labo terjeng IA ngenca sisada-sisada lawes ku ingan si melenget, tapi itenahkenNa
piga-piga ajar-ajarNa guna radu ras ertoto. Si peempatken, i bas ingan si
melenget e mungkin Yesus labo terjeng ertoto, lit je perenungen khusus si
ibahanNa guna persikapen pelayanenNa, entah pe evaluasi kerna dahin pelayanen
si enggo idahikenNa, tapi si paling penting lit je komunikasi si intensif ras
intim ras Dibata i bas waktu si khusus, si erbahanca Yesus datken gegeh si
mbaru.
Bahan ogenta bage pe piga-piga ayat i
bas Injil si deban nari biasana jadi palas i bas kita ngelaksanaken retreat entah
pe meditasi. Maun lit pengangkan si kurang pas antara retreat ras kebaktin
padang. Adi retreat biasana lawes kita ku sada ingan si khusus (bagi Retreat
Centre GBKP) janah erberngi kita i bas ingan e, sada berngi entah dua berngi
dekahna. Sedangken kebaktin padang, lawes kita ku sada ingan guna ngelakoken
kebaktin, kenca enggo dung kebaktin e maka mulih kita kerina, la kita erberngi
i bas sada ingan e. Retreat, i bas bahasa Inggris nari, pengertinna mundur
sejenak i bas rutinitas geluh si tep-tep wari entah pe i bas rutinitas
pelayanenta, guna datken penyegaran rohani, mpeteguhi kiniteken si lesu
erkiteken rutinitas entah pe perbeben geluh, mengevaluasi kegeluhen
kinitekenta, datken pemeteh ras energi (spirit) si mbaru i bas ngalaken
perbeben, ngulihken semangat melayani, rsd., si berkaiten ras pertumbuhen
spiritualitasta.
Erkiteken enggo lit ingan khusus si
enggo ibahan GBKP, bagi PPWG ras Retreat Centre GBKP, kegiaten retreat enda
enggo semal ilaksanaken i bas hampir kerina Runggun. Memang adi lenga siteh
fungsina bage pe lenga sigejapken manfaatna, bagi si mberat iakap piga-piga
kalak guna ngelaksanaken entah pe ikut muat bagin i bas kegiaten retreat enda,
padahal Yesus sendiri pe ibahanNa waktu si khusus ras ingan si khusus guna IA
retreat. E maka i bas PA-nta sekali enda iajuk kita guna mpebagesi pengangkanta
kerna retreat enda. Kerna dasar teologisna akap kami enggo jelas i bas
penjelasen i datas bage pe i bas buku PA Mamrenta.
Si pemena lebe mungkin perlu
ipebagesi tujun ilaksankenna kegiaten retreat rikutken dasar teologis bage pe
pengertin kerna retreat enda. E maka kegiaten enda perlu iaturken entah pe
irencanaken ndauh-ndauh wari sebelumna, labo dadakan. Janah materi retreat enda
perlu tuhu-tuhu iukurken rikutken kai si jadi kebutuhen Mamre berkaiten ras
peningkaten kualitas spiritualitasna. Si peduaken, perlu irencanaken waktu ras
ingan si khusus. Waktu ras ingan si khusus enda penting erkiteken sangat
mempengaruhi pencapaian tujun retreat enda. Adi kurang pas waktuna tentuna
banci mengganggu konsentrasi. Adi ndehersa ingan retreat ras ingan tading,
maun-maun melala ka Mamre si mulih. Adi enggo melala si mulih terganggu ka kari
peserta si deban si tutus ngikuti retreat enda janah terganggu ka susunen acara
si enggo iaturken kita. Iusahaken gelah retreat enda ibahan i bas ingan si
khusus guna retreat. Si pentingna i bas si e e me kesiapan pusuh perukuren
peserta i bas ngikuti retreat. E maka perlu sibahan sosialisasi si intensif
ndauh-ndauh wari sope retreat enda ilaksanaken gelah kerina ersikap. Si
peteluken, rikutken dasar teologis bage pe pengertin kerna retreat enda, maka
olah rohani arus melala porsina asangken kegiaten si deban. Umpamana, adi i bas
PA Mamre enggo rusur ibahan manggang-manggang maka i bas Retreat Mamre arus lit
bedana.
PA-nta sendah lit i bas judul “Mamre
Center e me sarana Pembinaan Spiritualitas ras Pemberdayaan Warga”, tema-nta
sendah “Mamre Center GBKP” alu tujun gelah Mamre : 1) nggejap uga perluna
ngelakoken perenungen (meditasi) secara pribadi entah pe kelompok guna
peningkaten spiritualitas ras memberdayaken Mamre; 2) erbahan komitmen janah
ikut muat bagin mbangun Mamre Center GBKP. Akap kami semakin melala ingan
khusus guna retreat enda semakin melala variasi i bas kita ngelaksanaken
retreat guna peningkaten spiritualitasta, e maka perlu radu ras sidukung Mamre
Center GBKP. Mungkin si perlu iukurken terdauhen e me metode retreat si
bervariasi ras kreatif si banci sitawarken Mamre Centre GBKP.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar