Sabtu, 22 September 2018

PA Kategorial GBKP Tgl. 23 - 29 September 2018

PA MAMRE TGL. 23 - 29 SEPT. 2018 (Okultisme)
Nrs. Pdt. Larena Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)

Ogen : Keluaren 20:3-6
Tema : PENEMBAHEN BERHALA
Tujun : Gelah Mamre : 1) Ngangkai kai-kai saja bentuk berhala e (berhala si ndekah ras modern). 2) Ngasup njagai diri guna ersembah man Tuhan saja.
Metode : Diskusi

Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Aplikasi

Bahan ogenta e me kap bagin i bas 10 Pedah Tuhan si ibereken Tuhan Dibata man bangsa Israel asum bangsa enda ndarat i Mesir nari. Ay. 3-6 akap kami enggo jelas kerna Dibata si arus isembah bangsa Israel. Sembahlah Dibata saja, ula erjimpuh man gana-gana entah pe ersembah ku je. Alasenna jelas, sabab Dibatanta Dibata si mecimberu. Kalak si nundalken Tuhan iukum Tuhan adi la lit pertobaten. Tapi man kalak si engkelengi Tuhan, si tetap setia ndalanken perentah Tuhan, ikelengi Tuhan seh kempak meribu-ribu kesusurenna. Ertina, tetap beliden kekelengen Tuhan asangken ukumenNa, si penting i jenda e me kap soal ketutusen i bas nembah Dibata, tuhu-tuhu fokus perhatinta man Tuhan, janah tuhu-tuhu taat kita man Tuhan.
Tema si seh man banta i bas PA sendah e me “Penembahen berhala” alu tujun gelah Mamre ngangkai kai-kai saja bentuk berhala e (berhala si ndekah ras modern), janah ngasup njagai diri guna ersembah man Tuhan saja. Lit denga kin Mamre si nembah berhala? Adi sikaitken ras kiniteken si ndekah mungkin lit denga tapi enggo lanai melala. Adi sikaitken ras berhala modern mungkin melala denga kita si terikat denga man kuasa doni enda. Lit kita si sadar tapi mungkin melala ka kita si la sadar enggo ikuasai berhala modern. Prinsipna seri ras berhala si ndekah, kuasa gelap entah pe Iblis tujunna sada ngenca, mabai manusia ku bas kehancuren. Man banta si erkiniteken man Yesus Kristus, tujun Iblis e me nirangken kita i bas persadanta ras Kristus janah ibabaina kita ku bas kematen.
Okultisme, alu kata dasar occult, ertina gaib, gelap, tersembunyi, tidak tampak oleh mata, misterius. Okultisme e me ajaren si tek nandangi kekuaten gaib si tersembunyi i bas benda-benda entah roh (arwah) tendi kalak si mate. Kekuaten gaib si tersembunyi i jenda tek kita e me kuasa Iblis entah pe kuasa doni enda si erbahanca manusia ndabuh ku bas dosa, kehancuren ras kematen. I bas jaman si enggo modern enda kuasa gaib ndai lit i bas erta kebayaken, teknologi si canggih, ilmu pengetahuan, rsd. Si e kerina erbahanca manusia terikat, meganjang ukur, la nai perlu erkiniteken entah pe er-Dibata, rsd.
Selaku anak-anak Dibata, anak-anak terang, tetaplah Mamre tek dingen sisembahlah Dibata alu bulat ukurta. Ula duaken Tuhan Dibatanta. Teklah kita maka tetap beliden kuasa Dibata asangken kuasa kai pe bas doni enda, sabab IA Dibata si nepa doni enda ras kerina isina. Si peduaken, Mamre arus metenget nandangi kuasa-kuasa kegelapen si lit i sekelewetna. Pindolah gegeh i bas Dibata nari gelah ngasup njagai diri guna ersembah man Tuhan saja.
I bas teruh enda penjelasen kerna okultisme si enggo pernah itulisken kami i bas PJJ Tgl. 26 Juli - 1 Agustus 2015, mungkin banci nambahi pengangkanta kerna okultisme :
Praktek Okultisme si banci siidah kita i bas kegeluhenta : 1) Minta kesembuhan man dukun. 2) Minta kekebalan tubuh man dukun. 3) Minta jimat man dukun dan biasanya dipakaikan pada tubuh : misal dililitkan pada ikat pinggang, pada gigi yang dilobangi sangat kecil, pada batu cincin, pada pergelangan tangan, pada leher seperti kalung (anak kecil), ditanam pada bagian tubuh manusia (susuk). 4) Meminta penjaga rumah agar menjaga rumah dari penjahat, pencuri, perampok dan anggota rumah dari ancaman penyakit menular dan roh-roh jahat. Biasanya diletakkan di pintu masuk rumah, pekarangan rumah, di sumur, di pekarangan, dan fondasi rumah. 5) Minta penglaris, pemanis. 6) Penggunaan pijat kiriman :  apabila ada orang sakit, tidak perlu dibawa ke dukun, cukup memberi informasi tentang yang sakit itu, selanjutnya dukun akan melakukan terapi jarak jauh. Orang karo biasanya ketika ada orang yang patah tulang, dukunnya akan memijat pohon pisang, tetapi yang sakit akan mengalami kesakitan di rumahnya.
Tingkat keterikatan pada kuasa kegelapan : 1) Kelas sangat berat : Dukun. 2) Kelas berat : Memiliki ilmu (penjaga) dan aktif berkonsultasi pada dukun, atau setiap ada persoalan berkonsultasi ke dukun. 3) Kelas menengah : Memiliki penjaga dan sesekali konsultasi ke dukun. 4) Kelas menengah ringan : Sering konsultasi ke dukun tapi tidak memiliki penjaga. 5) Kelas ringan : ketika sakit pernah  berobat ke dukun.
Gejala-gejala adanya hubungan dengan kuasa gelap : malas ke Gereja, tertidur saat dengar khotbah, malas baca Alkitab, keras kepala, ragu-ragu, gampang emosi, gelisah, tidak tenang, takut, selalu berpikir negatif, perilaku seks menyimpang (selingkuh), dsb.
Jalan keluar si arus sidalanken dalam rangka nampati kalak si make kuasa kegelapan : 1) Pembongkaran dosa okult (Ul. 18:9-13; 28:15). 2) Pengakuan dosa (Maz. 32:1-4; Yes. 43:25, 1 Yoh. 1:9). 3) Pemutusan hubungan dengan kuasa kegelapan dan garis kutuk (Kel. 20:2-4; Mat. 12:43-; Luk. 10:19 (benda okult harus dimusnahkan). 4) Memberikan pengampunan (Mat. 6:12; Mar. 11:25). 5) Mengundang Yesus secara pribadi (Mat. 12:43-45; Ef. 2:2; Why. 3:30; 1 Yoh. 4;4; Mar. 16:17).6) Hidup dalam ketaatan dalam persekutuan, berdoa, mendengar dan melakukan Firman Tuhan  (Kis. 2:42-47).
Kita sebage kalak si enggo ibebasken Tuhan i bas kuasa dosa nari, i bas kuasa Iblis nari, arus tetap membangun kerembakenta ras Tuhan. Sebab megegeh kita erkiteken persadanta ras Tuhan. Persadan ras Tuhan dingen Kata Dibata si nerangi kegeluhenta merupaken penjaga perukuren ras pusuhta gelah tetap si ngena ate Dibata silakoken.

PA MORIA TGL. 23 - 29 SEPT. 2018
Ella Novita br. Tarigan (Mahasiswa Praktek UKSW)

Tema : MEGENGGENG GELAH SERTA
Bahan : Jakub 1:2-8
Tujun : Gelah Moria : 1) Meteh ulih kalak simegenggeng i bas kiniteken ras ngasup ngalaken erbage percuban. 2) Ngasup nggeluh megenggeng i bas diri, jabu ras masyarakat

Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Renungen

Secara umum isimpulken maka kitab Jakub enda itulis Jakub murid Yesus sue ras gelar kitab enda, itulis kira-kira tahun 45-49M. Surat enda itulisken man anak-anak Dibata si merap marpar i tengah perlajangen, ku erbage-bage ingan khususna wilayah kekaisaren Roma. Isina e me kap pedah-pedah kuga arus anak Dibata i doni enda dingen uga ia ncidahken buah kinitekenna bagi kalak pentar, e me kap keleng ate, kebiasaan (sikap atau gaya hidup) si berbeda ras kalak si deban. Adina kita enggo jadi kalak Kristen aruslah pentar dingen megenggeng, aruslah tahan uji i bas kinitekenta gelah sialoken rudang-rudang kemenangen e. Salah sadana e me kap cara rukur si berbeda ras kalak si deban. Adi kalak si enggo dewasa kinitekenna, reh pe persoalen, percuban sangap kapna bana, la iakapna liah sabab arah kiniseran e kite-kite ku si jore, ras salah sada proses si erbahanca ia semakin pentar ras dewasa.
Guna seh ku pengangkan “sangap min akapndu” perlu kepentaren bas Dibata nari. Hikmat si nimaksud i jenda e me kap kengasupen rohani ngenehen ras menilai kegeluhen ras kerina si terjadi arah sudut pandang Dibata labo arah sudut pandangta. Carana ndatken hikmat e me kap arah tutus kita ertoto. Janah i bas kita ertoto, tek kita, ula erdua ukur. Emaka adi lit bas kita si kurang pentar arus tutus ertoto janah imani kai sitotoken kita, sabab Tuhan kap si mereken kepentaren man kerina jelma alu melumbar janah la erpilihen.
Kerina manusia pasti pernah mengalami perbeben entah pe percuban, saja maun-maun si berat-beraten ia. Dingen la banci kita mereken kesimpulen si enda menahang si ah mberat, sabab banci saja perbeben si bage siakap menahang tapi man kalak si deban mberat. Je nari perbeben e turah banci arah salahta sendiri (pengleginta) tapi banci jadi erkiteken sada ujin nandangi kinitekenta.
Emaka i bas bahan PA Moria enda ipersingeti gelah Moria tetap paguh janah tahan uji i bas kerina permasalahenna. Gelah banci ku je, maka arus siinget piga-piga hal :
- Tuhan makeken masalah guna ngearahken kita. Maun-mau arus pegara api i teruh gelah la kita kem (arus bergerak). Mekatep masalah si nihadapi kita erbahanca kita tetap fokus atau terarah ras termotivasi guna ngerobah kegeluhen ku arah si mehuli.
- Arah masalah ate Tuhan menguji kita. Banci ianalogiken manusia desken teh celup. Adi ateta meteh kai si lit bas kita, celupken ku bas lau melas. Bagem Dibata kadang nguji kesetianta arah erbage-bage hal si nihadapi kita.
- Tuhan makeken masalah guna ngoreksi kita. Lit pelajaren si banci sidat kita arah kiniseran entah pe kegagalan sialami kita.
- Tuhan makeken masalah guna melindungi kita. Sada masalah si terjadi i bas geluhta banci jadi pasu-pasu adi arah masalah e kita pulah i bas bahaya nari. Umpamana, lit sekalak Kristen i-PHK i bas dahinna nari erkiteken la ia nggit ngelakoken kai si isuruh bosna erkiteken la akapna payo. Emaka ia jadi pengangguren. Erkiteken si e terhindar ia ku bas masalah penangkapen ras la masuk penjara sabab kenca ia i-PHK terbongkar tindaken bosna.
- Tuhan makeken masalah guna menyempurnaken kita bagi si nikataken Jakub i bas Kata Dibata si man oratenta, adi sitanggapi masalah entah percobaan e alu pengidah si payo erpalasken kiniteken, masalah e banci membentuk kita reh dewasa i bas erkiniteken. Kita bali ras bejana tanah liat, sibentuk, ihancurken ka, ibentuk ka, ras kedungenna dat hasil si mejile.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar