PA
MAMRE GBKP TGL. 5 - 11 NOVEMBER 2017
Nrs.
Pdt. L. br. Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Reformasi
Gereja
Ogen : 2 Korinti 5:15-19
Tema : GELUH SI MBARU
Tujun : Gelah Mamre : 1) Sedar maka Yesus Kristus
nggo mpelimbarui geluhna; 2) Nggeluh ncidahken biak kegeluhen si mbaru
Metode : Diskusi
Penjelasan Bahan Ogen & Aplikasi
Ogenta sendah lit i bas surat rasul
Paulus si peduaken man perpulungen kalak si tek i kota Korinti. I bas suratna
si peduaken enda ate rasul Paulus tetap ia menjalin relasi si mehuli ras
perpulungen kalak si tek i Korinti, sebab lit piga-piga kalak si mpermasalahken
statusna sebage sekalak rasul. I bas si e rasul Paulus tetap njemak ajaren si
payo kerna Yesus Kristus janah kinitekenna man Yesus Kristus tuhu-tuhu
icidahkenna i bas pelayanenna si luar biasa khususna man bangsa-bangsa si deban
si labo bangsa Yahudi. Secara khusus i bas ogenta sendah, mulihi isingetken
rasul Paulus kerna jati diri kalak si tek man Yesus Kristus. Yesus Kristus
enggo mate guna kerina manusia gelah kalak si tek man baNa tuhu-tuhu nggeluh
guna IA si enggo ipekeke Dibata i bas si mate nari. Arah Kristus kalak si tek
iperdameken ras ipersadaken ras Dibata. Kalak si enggo ersada ras Kristus e me
tinepa si mbaru. Tinepa si mbaru maksudna nggeluh i bas kegeluhen si mbaru,
cara rukur si mbaru, karakter si mbaru, cara ngerana si mbaru, ras perbahanen
si mbaru sue ras kerina si jadi peraten Dibata i bas Yesus Kristus.
Tema khusus i bas PA-nta sendah e me
“Geluh si mbaru” alu tujun gelah Mamre sedar maka Yesus Kristus enggo
mpelimbarui geluhna ras nggeluh ncidahken biak kegeluhen si mbaru. Akap kami
kerna tema ras tujun PA-nta sendah enggo rusur sioge entah pe sibegiken kita.
Amin bage gia, PA-nta sendah mulihi ngingetken kita kerna jati dirinta selaku
kalak Kristen entah pe kalak si tek man Yesus Kristus. Apakah kegeluhenta enggo
sue ras jati dirinta selaku kalak si tek man Yesus Kristus? Si banci njababsa e
me kita secara pribadi bage pe kalak si lit i sekelewetta : ndeharanta,
anak-anakta, senina ras turangta, rekan kerjanta, rekan pelayanenta, jiranta,
rsd. Mungkin mehuli adi sisungkun sada persada kalak si lit i sekelewetta,
apakah geluhku enggo tuhu-tuhu ncidahken kinitekenku man Yesus Kristus entah
lenga?
PA-nta sendah lit i teruh tema umum
“Reformasi Gereja” i bas rangka mpersingeti wari Reformasi Gereja i bas tgl. 31
Oktober si lepas. Adi sioge sejarah kerna Reformasi Gereja benaken si ilakoken
Martin Luther nari seh ku Yohanes Calvin teridah maka pembaharuan e ibenaken i
bas pribadi-pribadi reformator nari si berlanjut ku pembaharuan Gereja secara
komunal ras institusional. I bas si e tentuna Mamre iarapken jadi imam si banci
mabai jabuna ku bas pembaharuan sue ras peraten Dibata. Mamre iarapken jadi usihen
entah pe teladan i bas pendahinna, bage pe banci jadi usihen i tengah-tengah masyarakat
bage pe i bas pelayanen i Gereja. I bas si e kerina marilah sipindo gegeh i bas
Dibata nari i bas pertotonta gelah tuhu-tuhu ipengasupNa kita ncidahken biak
kegeluhen si mbaru i bas Yesus Kristus.
PA
MORIA GBKP TGL. 5 - 11 NOVEMBER 2017
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Bp. Rey Tarigan)
Terpenalem
: Meteh Okultisme
Ogen : Keluaren 20:1-5
Tema : DIBATA SAJA SISEMBAH
Tujun Gelah
Moria : 1) Ngeteh maka Dibatanta e ngenca Dibata si erkeleng ate man manusia.
2) Metenget kerna pratek-praktek okultisme si meneken manusia.
Metode PA : Sharing - Diskusi
Penjelasen Bahan Ogen & Aplikasi
Pengogenta e me kap kerna bagin i bas
10 Pedah Tuhan si ibereken Tuhan Dibata man bangsa Israel erkelangken Musa asum
bangsa enda ndarat i Mesir nari. Ay. 1-5 ngerana secara khusus kerna hubungen
Dibata ras manusia. Adi Tuhan Yesus i bas Injil Mat. 22:36 ngatakenca maka enda
me salah sada perentah Tuhan si pentingna, e me kap ngkelengi Tuhan Dibata asa
ukur, asa tendi dingen asa gegehta.
Pedah si pemena, ngerana kerna ula sisembah
dibata-dibata si deban, sembahlah Dibata saja.
Si peduaken, ula erjimpuh man
gana-gana entah pe ersembah ku je. Alasenna jelas, sabab Dibatanta Dibata si mecimberu.
Kalak si nundalken Tuhan iukum Tuhan seh ku kesusuren si peteluken ras si peempatken.
Ertina seh kempak ententa (cicit) adi la lit pertobaten i bas kita. Tapi man
kalak si engkelengi Tuhan, si tetap setia ndalanken perentah Tuhan, ikelengi
Tuhan seh kempak meribu-ribu kesusurenna. Ertina, tetap beliden kekelengen
Tuhan asangken ukumenNa, si penting i jenda e me kap soal ketaatenta man Tuhan.
Si peteluken, ula sipake gelar Tuhan
guna tujun si jahat, entah pe nalahgunaken gelar Tuhan.
Si peempatken, inget ras mpebadiaken
wari Sabat. Enam wari enggo ibereken Tuhan kesempaten guna erdahin, tapi wari
si pepituken e me wari pengadi-ngadin si man persembahenken man Tuhan saja.
Sabab i bas enam wari Tuhan enggo erdahin guna nepa doni enda ras kerina isina,
ras wari si pepituken IA jine pekesahken.
Pedah enda kerina ibereken Dibata man
bangsaNa sebab Dibata si tetap ngkelengi umatNa, Dibata si enggo maba bangsa
Israel ndarat i Mesir nari inganna ndube iperbudak.
Okultisme, alu kata dasar occult e me gaib, gelap, tersembunyi,
tidak tampak oleh mata, misterius. Ajaren si tek nandangi kekuaten gaib si tersembunyi
i bas benda-benda entah roh (arwah) tendi kalak si mate.
I bas Pustaka si Badia, jelas maka
kuasa kegelapen enggo italuken Yesus asum Yesus keke i bas si mate nari.
KekekenNa berarti enggo italukenNa kuasa jahat, dosa ras kegelapen. Asum Yesus
icubai setan pe, maka Yesus menang naluken kuasa setan e alu Firman Tuhan. Engkai
maka Gereja perlu meteh kerna pelayanen pelepasen okultisme enda?
1. Yesus ngelakoken pelayanen enda i
bas pelayanenNa (Mat. 4:1-10, Mat. 12:22, Mrk. 3:15).
2. Yesus sendiri mereken kuasa (otoritas)
man kalak si tek (Mrk. 16:17, Luk. 9:1, Perb. 16:16-23, Ep. 6:10-20, Jak. 4:7).
3. Pelayanen enda ilakoken i
sepanjang sejarah Gereja.
4. Konteks Indonesia, khususna i bas
suku Batak termasuk Karo kental denga ras kuasa kegelapen.
Rikutken tujun si peduaken perlu kita
metenget nandangi praktek-praktek kuasa kegelapen enda, sebage contoh : Perdukunen.
Astrologi. Erguru : make jimat, cincin si enggo lit isina, benda gaib si ipan entah
itanam i bas rumah. Penglaris, permanis, rsd.
Selaku anak-anak Dibata, anak-anak
terang tetaplah kita tek dingen si sembah Ia alu bulat ukurta. Ula duaken Tuhan
Dibatanta. Teklah kita maka tetap beliden kuasa Dibata asangken kuasa kai pe
bas doni enda, sabab IA Dibata si nepa doni enda ras kerina isina.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar