Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. ReyRapha Tarigan)
Teks : Johanes 21:1-11
Tema : ULIH KEPATUHEN MAN TUHAN
Tujun : Gelah Mamre
- Ngidah penting (ergana) kepatuhen man Tuhan arah ajar-ajar Yesus
- Nggejapken belinna ulih kepatuhen man Tuhan arah makeken talenta si ibereken Dibata lako tetap nggeluh “Berkarya & berguna untuk orang lain”
Penaruh
Rikutken ringkasen AI nari, bagenda nina, “Patuh dan taat memiliki arti yang sama, yaitu tunduk atau menaati perintah, aturan, atau kewajiban. Sikap patuh dan taat merupakan prinsip yang penting dalam kehidupan. Sikap ini dapat diterapkan dalam berbagai konteks, seperti agama, hukum, etika, organisasi, atau lingkungan sosial.” Ertina, adi la lit kepatuhen entah pe ketaaten nandangi aturen-aturen si berlaku, banci terjadi kinilaraturen, kekacauan, bahkan kecelakaan si memakan korban jiwa.
I bas PA Mamre si pemena i bas tahun enda, radu ras kita erlajar kerna kepatuhen man Tuhan rikut ulihna, sikaitken ras pelaksanaan sasaran pelayanan GBKP tahun si lepas, “Berkarya dan berguna untuk orang lain.”
Mpebagesi Teks
Ogenta sendah masuk ku bas pendungi kitab Injil Johanes. I bas perikop-perikop sope si jadi perikopta sendah, ituriken maka kenca kekekenNa i bas si mate nari, Yesus encidahken dirina man Maria Magdalena, Tomas, ras ajar-ajarNa si deban. I bas ogenta sendah, ituriken maka petelukaliken Yesus encidahken diriNa man ajar-ajarNa i Dano Tiberias. Lit pitu ajar-ajarNa, e me: Simon Petrus, Tomas, Natanael, anak-anak Sebedeus (Yohanes & Yakobus), ras dua kalak nari si la tersinget gelarna.
Kenca peristiwa kematen Yesus i kayu persilang, tentu ajar-ajar Yesus lit i bas suasana ceda ate denga. Ertina, pulung-pulung i tepi Dano Tiberias pitu ajar-ajar Yesus, mungkin tujunna guna saling nehken pengapul, ras pergegeh. Simon Petrus si memang profesina sebage nelayan, njala nurung atena, mungkin untuk menghibur diri. Ajar-ajar si deban pe ikut ras ia nangkih ku sada perahu. Kenca enggo sada berngi kalak enda berlayar i Dano Tiberias, la sada pe nurung idatkenna. Kenca enggo terang wari, lit sekalak i tepi dano si nungkun, idatkenna nurung entah lang, ijabab Simon ras teman-temanna, lang sada pe la lit, nina. Lenga iteh kalak enda maka si nungkun e Yesus. Kenca bage ikataken Yesus, “Amburken jalandu kempak kemuhen perahu e, tentu rulih kam.” Situasi enda menam seri bagi turi-turin i bas Luk. 5:5. Simon ras ajar-ajar si debanna pe patuh nandangi perentah e. Kenca enggo idatkenna melala kal nurung, sedar kalak enda maka si nuruh e Yesus. Kenca bage pulung kalak enda ras Yesus i tepi dano, ras-ras man. Bagi biasana, ielai Yesus kalak enda, iberekenNa roti ras nurung.
Lit telu hal si akap kami banci jadi renungen man banta. Si pemena, ajar-ajar Yesus patuh denga nandangi perentah Yesus amin pe Yesus enggo lanai ras ajar-ajarNa. Kepatuhen e terus ipertahanken ajar-ajar Yesus seh ku kematenna. Si peduaken, tanda sengget si ilakoken Yesus banci siantusi sebage ulih kepatuhen ajar-ajarNa. Tapi si pentingna kel, Yesus erkuasa ncukupken kebutuhen nggeluh kalak si tek man baNa seh asa gundari. Si peteluken, ulih kepatuhen ajar-ajar Yesus e me pajekna Gereja Yesus Kristus, si seh asa genduari jadi alat Dibata nehken pasu-pasuNa nandangi doni enda.
Pengkenaina
Tahun enda bengket kita ku bas sasaren pelayanen si mbaru e me, “Dewasa menerima perbedaan.” Amin bage gia, sasaren pelayanen tahun si lepas ula sempat ilupaken, harus tetap silumbaken silakoken i bas kegeluhen si tep-tep wari, sebab “Berkarya dan berguna untuk orang lain” seri bagi dahin meritaken Berita Si Mehuli man sekelewetta. Kai pe si iukurken, si ibelasken, ras si ilakoken kita, harus tuhu-tuhu jadi pasu-pasu man kerina kalak si lit i sekelewetta. Gelah alu bage gelar Dibata imuliaken arah kehadirenta i japa pe kita ringan. I bas jabu, i bas keluarga besar, i bas gereja, i bas pendahin, bage pe i tengah-tengah masyarakat. Emaka i bas si e marilah tetap sipertahanken kerina si enggo ilakoken kita kidekah tahun si lepas.
I bas PA si pemena sendah, iajuk kam kerina Mamre gelah tetap patuh nandangi kerina perentah Tuhan si tersurat i bas Pustaka Si Badia, sebab, si pemena, e perentah Dibata. Melala ayat Pustaka Si Badia si ngatakenca bage. Buka saja aplikasi Alkitab i bas Hp-ta, janah darami kata “patuh.” Dibatanta e me Dibata kiniraturen. Kiniraturen ras keselamaten palasna e me kepatuhen nandangi perentah Dibata. Si peduaken, kepatuhenta nandangi Dibata labo terjeng gelah idatken kita ulihna, e me pasu-pasu i bas Dibata nari. Tapi si pentingna kel, erkiteken keleng ateta nandangi Dibata si enggo mereken keselamaten man banta. Alu bage, ersuruh ukurta guna engkelengi diri sendiri bage pe kalak si deban. Silakoken kerina si jadi peraten Dibata alu tulus i bas kegeluhenta si tep-tep wari, i japa pe kita ringan. Tentu enda labo hal si murah. Melala tantangen si man hadapen, tapi tek kita maka Dibata i bas Kesah Si Badia mpengasup kita ngalaken kerina tantangen i bas kita patuh man kerina perentah-perentahNa. Dibata si mpengasup kam kerina Mamre GBKP.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar