Selasa, 22 Maret 2016

PA - PA Kategorial GBKP Tgl. 20 - 26 Maret 2016

PA MORIA TGL. 20 - 26 MARET 2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)

Ogen : Pengerana 10:7-10
Tujun : Gelah Moria :
1) Erlajar desken nggarut sekin seh entelap
2) Nggit erlajar arah program pembinaan siaturken runggun gereja bage pe Moria
Metode PA : Erbahan Program Kursus


Stephen R. Covey menceritakan kisah inspiratif kerna sekalak penebang batang kayu si melamar guna banci erdahin i sebuah pabrik pengolahen kayu. Akhirna ia ialoken erdahin i je ras senang nandangi gaji si bakal ialokenna. Ia erdahin alu tutus. Ibereken bosna gergaji man bana guna alatna erdahin ras ituduhkenna batang kayu siapai saja si enggo banci itabahna. Wari pemena banci itabahna 18 batang. “Selamat ya”, nina bosna, “pertahankan!”
Erkiteken termotivasi arah kata-kata bosna ndai reh tutusna lah ia erdahin. Tapi berikutna 15 batang kayu ngenca banci tebangna. Wari berikutna enggo ka reh menurunna 13 batang kayu ngenca. Wari lepas wari reh sitikna batang kayu si itabaha. Kedungenna dahina bosna ras minta maaf ia erkiteken kinerjana si semakin buruk. La ietehna kai sierbahanca ia bage. Jenari sungkuni bosna ia, “Ndigan si terakhirna garutndu gergajindu e?” Nina, “la lit waktuku guna nggarut gergajiku pak, me enggo tehna sibuk kel aku”.
Bagem me kira-kira  kegeluhenta i bas jaman gundari enda. Seh kel sibuka ngurusi dari  A-Z seh enggo lupa “nggarut gergajinta”. La lit salahna kita tutus erdahin bahkan memang arus tutus erdahin, tapi dahin-dahin si penting pe (prioritas) arus siutamaken.
Perikopta mbue ngerana kerna perbandingen kalak si pentar ras kalak si lenge. “Suruh-suruhen ngersak kuda, tapi tuan erdalan bali ras suruh-suruhen. Kalak si ngkuruk lubang, ia jine gedap seh ku bas”. Janah khususna ay. 10 ngatakenca, “Kune sekinndu la ntelap tapi la igarutndu, terpaksa ka erdahin ersusah-susah. Pergunakenlah ukurndu si jore, je nari bahan lebe rencana”. Arah perikop e jelas, maka pasti lit nge ulih arah kai si ilakoken kita. Ras penting kita ngukurken kerna rancangen kerna sada-sada hal si bakal silakoken kita. Ula asal menggo ras mekarus. Gelah dahinta pedas dung dingen hasilna pe maksimal maka penting erbahan perencanaan ras pemeteh si lit bas kita arus terus menerus i upgrade, ipelimbarui. Erlajar segedang geluh, ras ula cepat merasa puas.
Secara khusus i bas Moria, bahanlah pembinaan-pembinaan subuk si berkaiten ras membangun kiniteken ras keterampilen i bas bidang-bidang si deban si banci mperlengkapi Moria (memasak, membuat kue, sampah daur ulang, merias wajah, rsd.). Ras Tata Gereja si mbaru 2015-2025 menjelaskan maka fokus utama e me pemberdayaan warga gereja gelah banci jadi pelaku utama (subyek) i bas melaksanaken misi GBKP. Fokus utama gereja jemaat si arus terus-menerus iperlengkapi ras iberdayaken. E maka salah sada hal si banci nampati ope ngelakoken program e me erbahan perencanaan, salah sadana e me alu erbahan PME (Program, Monitoring, ras Evaluasi).

PA MAMRE TGL. 20 - 26 MARET 2016
Nrs. Bp. Rey Tarigan

Panggilan, Komitmen (Tugas Pengurus)

Ogen : 2 Raja-raja 23:24-25
Tema : Setia I Bas Keputusen
Tujun : Mamre :
1) Erlajar arah kesetian Raja Josia i bas ndalani kepengurusen Mamre
2) Tetap setia i bas ndalani program-program Mamre
Metode : Membuat Komitmen

Bahan ogenta (Ps. 23:1-30) nuriken kerna reformasi si ilakoken Raja Josia (Josia ertina : Tuhan menopang). Josia e me raja si pe-15-ken Kerajan Juda kenca Kerajaan Israel terbagi dua jadi Kerajaan Israel ras Kerajaan Juda. Kerna kai-kai saja perobahen si enggo ilakoken Raja Josia enda enggo cukup jelas penjelasen i bas Buku PA Mamrenta. Si jadi penekanen i bas bimbingen enda guna nambahi si enggo lit i bas Buku PA Mamrenta e me, reformasi entah pe perobahen si tuhu-tuhu si ilakoken Raja Josia i tengah-tengah Kerajan Juda ibenaken alu perobahen si tuhu-tuhu i bas dirina sendiri. I bas Ps. 22:2 memang je ituriken bahwasana Raja Josia e me raja si “Ngelakoken kai si ngena ate TUHAN; iikutkenna usihen si mehuli si ibahan ninina Raja Daud, dingen sitik pe ia la nimpang i bas kerina Undang-undang Dibata nari”. Lit perbedaan terjemahen adi sibandingken ras Alkitab bahasa Indonesia Terjemahan Baru (TB - LAI), je ikataken: “Ia melakukan apa yang benar di mata TUHAN dan hidup sama seperti Daud, bapa leluhurnya, dan tidak menyimpang ke kanan atau ke kiri”. I bas Alkitab TB - LAI la lit je ikataken “Undang-undang Dibata nari”. Mungkin e maksudna kai si ngena ate Dibata bagi si nilakoken Raja Daud, labo Undang-undang Tuhan i bas bentuk kitap. Ertina banci ikataken bahwasana kiniulin si ilakoken Raja Josia, sope ia megiken ras ngoge Kata Dibata secara langsung, e erkiteken ia ngusih kai si benar bagi si ilakoken Raja Daud arah turi-turin kalak kerna Raja Daud, labo erkiteken ia ngoge Kata Dibata secara langsung.
Titik krusial perobahen i bas Raja Josia enda lit i bas ps. 22:11, je ikataken “Kenca ibegi raja isi kitap e icaingkenna uisna perban biarna”. I bas bahasa Indonesia : “Segera sesudah raja mendengar perkataan kitab Taurat itu, dikoyakkannyalah pakaiannya”. Icaingkenna uisna e sebage simbolisasi pertobaten, si e terjadi kenca enggo ibegi isi kitap e, ertina perobahen si tuhu-tuhu terjadi kenca Kata Dibata seh man Raja Josia. Kenca enggo 57 tahun (Raja Manase 55 tahun & Raja Amon 2 tahun, duana raja si jahat i lebe-lebe Dibata - 2 Raj. 21) ndekahna bangsa Israel la pernah idahna ras la pernah iogena kitap Undang-undang (Taurat), i bas pemerentahen Raja Josia enda mulihi kitap Undang-undang e iogeken, ibegiken ras ijadiken palas. Banci ikataken perobahen si tuhu-tuhu (pertobatan) banci terjadi labo erpalasken kai nina kalak kerna Kata Dibata tapi alu tuhu-tuhu ngoge ras mempelajari Kata Dibata secara pribadi.
Bahan ogenta khususna ay. 25 je ikataken “La enggo pernah lit sekalak raja pe bagi Raja Josia tutusna, nembah TUHAN asa atena, asa ukurna ras asa gegehna ngikutken kerina Undang-undang Musa. Kenca ia pe lanai enggo pernah lit raja si bagi ia e patuhna”. I bas Alkitab TB - LAI lebih jelas ikataken : “Sebelum dia tidak ada raja seperti dia yang berbalik kepada TUHAN dengan segenap hatinya, dengan segenap jiwanya dan dengan segenap kekuatannya, sesuai dengan segala Taurat Musa; dan sesudah dia tidak ada bangkit lagi yang seperti dia”. I bas Alkitab TB - LAI jelas je ikataken kerna perobahen si tuhu-tuhu (jera - bertobat) Raja Josia, “berbalik kepada TUHAN dengan segenap hatinya, dengan segenap jiwanya dan dengan segenap kekuatannya”. Em kuncina makana kenca terjadi perobahen si tuhu-tuhu i bas diri Raja Josia erpalasken Kata Dibata, melala perobahen si banci ilakokenna i tengah-tengah Kerajan Juda.
Payo nge Mamre, khusuna Pengurusna, enggo tuhu-tuhu ngoge ras mpelajari Kata Dibata secara pribadi ras secara teratur? Ngoge ras erlajar secara pribadi tentuna berbeda ras megi-megi kai nina kalak kerna Kata Dibata, amin megi-megi e pe penting. Adi lit denga kita si la pernah ngoge ras mpelajari Kata Dibata secara pribadi maka e perlu siperobahi, sebab bahan ogenta sendah nuriken bahwa perobahen si tuhu-tuhu terjadi kenca enggo idatken mulihi kitap Undang-undang e. Ertina Kata Dibata erkuasa guna mperobahi Raja Josia si sedekah e iakapna enggo tutus ia nggeluh er-Dibata, tapi la erpalasken Kata Dibata. Tapi kenca enggo ibegina secara langsung Kata Dibata e makana ia tuhu-tuhu berobah. Reformasi Luther ras Calvin pe terjadi erkiteken Kata Dibata mulihi ijadiken palas si sedekah e Kata Dibata e ibuniken ras igantiken alu aturen-aturen si sifatna guna kepentingen pribadi penguasa gereja paksa si e. Kenca enggo igali Luther ras Calvin mulihi Kata Dibata, kitap-kitap e kerina iterjemahken ku bahasa lokal, menjadi milik pribadi kerina jemaat, makana terjadi Reformasi Gereja i bas abad 16.
Adi geluhta enggo tuhu-tuhu berobah erpalasken ketutusenta ngoge ras erlajar kerna Kata Dibata secara pribadi maka enggo pasti kai pe dahin pelayanen si ipercayaken Dibata man banta ertanggung jawab kita guna ndungisa ras setia kita seh ku ujungna kai pe tantangan si ihadapi kita. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar