PEKAN KEBAKTIN KELUARGA (PKK) GBKP
Tema Umum :
JABU SI ERSEMBAH MAN
DIBATA (Bdk. 1 Kro. 28:9)
WARI I 18 NOVEMBER 2018
Pdt. Larena br. Sinuhadji
(Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio : Kerina kalak si nembah man baNdu, e me
temanku, kerina si ngikutken undang-undangNdu.
(Masmur 119:63)
Ogen : Kej. 49:9-15
Khotbah : Efesus 2:19-22
Tema : IRANGGUT JADI SADA KELUARGA
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Aplikasi
Kenca Paulus mengalami pertobaten
sejati cara perukuren ras perbahanen pe berubah. Adi nai lebih ia ngukurken
sura-surana, kehebaten bangsaNa, genduari uga makana sura-sura Tuhan
ipelebekenNa. Adi nai sura-sura menyiksa kalak Kristen genduari nehken
kekelengen siutamana i bas geluhna. Cara
rukurna gelgel maka kalak Jahudi me si mehergana i bas Dibata, sedangken bangsa
sideban desken warga kelas dua. Genduari kenca enggo tandaita Jesus, maka
ietehna kerina bangsa meherga i lebe-lebe Dibata. Kerina kalak meherga, janah
kerina enggo iperdameken ras Jesus Kristus i bas Ia mate i kayu persilang (Ef
2:16). Janah enda salah sada pengajaren kerna erti gereja (eklesiologi)
rikutken teologi Paulus, maka kerina siberbeda-beda banci iranggut jadi sada i
bas Kristus.
Emaka i bas bahan kotbahta, nina Paulus
si labo kalak Jahudi lanai nari kalak tandang ntah pe asing. Genduari enggo
jadi sada warga ras anak-anak Dibata dingen enggo jadi anggota keluarga Dibata.
Tangkas ituriken Paulus maka si la kalak Jahudia enggo jadi sada warga ras
anak-anak Dibata (istilah politik). La nari lit istilah warga kelas dua
sierbahanca terjadi perlakuan sipelain-lain. Labo hanya sada warga ras
anak-anak Dibata, tapi pe enggo jadi anggota keluarga Dibata. Bapanta sada eme Dibata i bas Jesus Kristus.
Ay. 18 Erkiteken Kristus me maka kita dua mbelahna ndat hak ngadap man Bapa
arah si badia e.
Jenari iterusken Paulus nehken
pengajaren, alu gambaren sada bangunen. Kristus palasna, pengajaren rasul-rasul
e majekenca. Ertina, maka kerehen rasul e penting kerna Jesus palas kegeluhen
simbaru. Ija kinierbagen perpulungen siersada ras Kristus iranggut jadi sada
rumah, i ja Dibata ringan alu kesahNa. Ertina persadan kalak Sitek, sigejapken
merupaken inganta jumpa ras Dibata ras temanta sada kiniteken amin pelain-lain
suku, bangsa, tingkat pendidiken, sosial ras sideban.
Tema i bahan PKK wari pemena iranggut
jadi sada keluarga. Lembaga sikitikna sienggo ipersadaken Dibata eme keluarga.
Persadan sikitikna dingen sindeherna. Dingen simpersadaken keluarga emekap
Dibata bapanta i bas Jesus Kristus palas jabu e. alu bage uga maka keluarga
tetap paguh, utuh ras mpermuliaken Dibata i bas kegeluhen jabu e, eme siterus
menerus arus iupayaken.
Janah gereja eme ingan persadan kalak
sitek, beda suku, bahasa, bangsa, rsd Dibata sijadi palas bangunen persadanta.
Emaka siarus siupayaken kita, tetap nggeluh ersada aminna mbue perbedaanna. Ula
erkitken perbedaan silit maka murah terjadi perjenggilen bahkan perpecahen ntah
pe gap-gap/kelompok. Adi labo anggota sektorna melala perpulungen la ia terkena
reh ngapuli-ngapuli ntah pe mengunjungi kalak si sakit.
Jusuf aminna ia pernah iambeken
senina-seninana tapi kedungenna ia banci mpersadaken senina-senina rikut ras
kerina anak-anakna i Mesir. Jusuf la hanya ngukurken dirina sendiri tapi
nandangi keluarga arah bapana Jakub. Nggeluh i bas persadan sierbahanca kita
megegeh dingen mbue simehuli sibanci si lakoken. Tapi kebalikenna, asum
sitadingken persadan e ntah pe labo kita
nggeluh i bas persadan e maka mate me pertendinta. Desken api unggun, adi
sekali kayu mpeserap dirina i bas persadan api unggun e, lambat laun pasti
nimpet me kayu siawalna gara ndai. Bage me kegeluhenta ula kita sirang ras
Kristus ras ula si sirangi kalak sitek i bas persadanta.
WARI II 19 NOVEMBER 2018
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio : O Tuhan sangap kel bangsa si nembah
man banNdu alu rende, kiniulinNdu nalsali geluhna (Masmur 89:16)
Ogen : Jakub 1:25-27
Khotbah : Keluaren 20:1-11
Tema : LEBEKENLAH TUHAN I BAS KEGELUHEN JABU!
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Aplikasi
Bahan kotbahta ngerana kerna sepuluh
pedah Dibata, pedah siibereken Dibata man bangsa Israel kenca enggo ndarat i
bas perbudaken bangsa Mesir nari. Erkiteken enggo icidahken Dibata keleng ateNa
i bas maba ndarat bangsa e i Mesir nari, maka la banci lang bangsa e arus tetap
setia erkemalangen man Dibata. Biasana pedah enda ibagi dua, pedah 1-4 ken
ngerana kerna kesetian bangsa e ersembah man Tuhan. Sembah Dibata saja, ula
sembah sideban. Ula ibahan gana-gana ntah gambar-gambaren simenyerupai Dibata.
Ula melasken gelar Dibata alu sembarangen, alu tujun si jahat ras inget bagepe
pebadiaken wari sabat. Sedangken Pedah 5-10 siberkaiten ras sesama manusia.
Mehamat man orang tua, ola munuh, ula erlua-lua, ula nangko, ula ibahan-bahani
salah kalak bage pe ola mengga atendu barang kali. Janah kehadiren Jesus enggo
menyempurnaken pedah Tuhan enda alu tindaken siaktif ras positif ras merupaken
perentah sipentingna guna banci silakoken i bas kerina uu agama, sipemena
ngkelengi Tuhan Dibata asa ukur, asa tendi ras asa gegehta lit. Sedangken
sipeduaken, ngkelengi teman manusia bagi kita ngkelengi dirinta jine.
Bahan ogenta ngerana kerna aplikasi
konkrit arah pengkebet geluhta tandana kita kalak sinandai Dibata. Labo hanya
menguasai rumusan-rumusan teologis kitab Suci tapi lebih asa sie ndalanken kata
Dibata i bas kegeluhenna. Eme makeken dilah alu mehuli, ija kata-kata
sibelasken kita, kata-kata si membangun. Dingen jadi kita berkat man kalak
sideban, secara khusus kalak simembutuhken penampat bas kita nari, eme anak
melumang, kalak simbalu silit i bas kiniseran dingen njagai dirinta gelah ula
icedaken doni enda (band. Roma 12:2b Ola pelepas dirindu jadi seri ras doni
enda, tapi berelah maka perukurenndu ipelimbarui Dibata).
Bahan Invocationta mereken tole
semangat man banta gelah tetap kita nembah man Dibata alu dem ketutusen ras kiniteken
sabab sinalsal Tuhan ngkawali kegeluhenta dingen iberekenNa pe kiniulin man
banta. Jadi ula nari kita setengah-setengah ntah pe song-song ersembah man
Tuhan, sabab kesangapen jadi sikerajangenta. Enggo jelas, di luar Tuhan la
banci sidatken kemalemen ate situhu-tuhu.
Tema i bas wari peduaken pekan kebaktin
keluarganta eme Lebekenlah Tuhan i bas kegeluhen jabu! Ertina, Dibata i bas
Jesus Kristus tetap siutama ras pertama i bas kerina dampar geluhta. Mat. 6:333
Tapi si pentingna kal, daramilah lebe KinirajanNa, janah dalankenlah si ngena
ateNa, maka icukupiNa kai si perlu man bandu. Adi la nai Dibata sebage siutama
ras pertama ibas geluhta bage pe jabunta enggo pasti arus kita jera dingen
berubah. Labo kinibayaken, jabaten, pangkat, pacar, kesehaten, kade-kade
siutama tetaplah Dibata i bas bagin sipuncana kel. Ula erkiteken lit
kerja-kerja, la nari kita erkebaktin i bas wari minggu. Maka kebiasaan si e
enggo ibeneken i ja la nari i bahan kalak erkerja i bas wari minggu. Janah adi
ilakokenna pe kenca karaben maka ibenaken acara. Ula erkiteken materi, jabaten,
kiniteken la nari kita inget ersmbah man Tuhan. Ula erkiteken kinibayaken
sibakal sitadingkenken nggit ngelakoken
perbahanen si la mehuli. Mpelebeken sura-sura Dibata berarti sura-suranta
iteruh sura-sura Dibata. Adi sungkun ukurta, nembeh ateta temanta sienggo
nakiti ukurta bahkan silakoken si la mehuli pe man banta. Tapi erkiteken
sipelebe sura-sura Dibata maka nggit kita ngalami salahna dingen erbahan
simehuli bana. Keleng ateta anakta, tapi ula erkiteken anakta la pernah nari
kita ku gereja ras kegeiaten gereja sideban. Alasen siusur siban, anakku kitik
denga. Tuhan enggo nelematken kita i bas dosa-dosa nari, maka tetaplah Ia
sipelebeken i bas kegeluhenta.
WARI III 20 NOVEMBER 2018
Ella Novita br. Tarigan (Mhs. Praktek F.Th. UKSW)
Invocatio :
Ajarkenlah man anak uga kearusen nggeluh maka ikutkena asa umurna nggeluh
(Kuan-kuanen22:6)
Ogen :
Ulangen 6:1-3
Khotbah :
Matius 5:17-20
Tema :
PENGAJAREN TUHAN NGKUHI ORAT NGGELUH
Invocatio (kuanen 22:6), isina emekap
tentang pengajaren man kalak si lenga
erpengalamen ntah pe kalak si nguda denga, si pada umumna langa bo cerdik ras
pentar. Enda sebagai Persinget man
banta, khususna man orangtua gelah meteh kuga cara mendidik / ngajari anak singuda denga. Iajari
anak asum ia kitik denga kerna kearusen nggeluh ( cara hidup), biak simehuli
ras si la mehuli, segelah asa segedang
geluhna la ia ngikutken kearusen nggeluh bagi si ngena ate Dibata.
Bahan ogenta Ulangen 6:1-3, isina emekap
pengajaren Musa kempak bangsa Israel
asum ia nggeluh denga, ope denga bangsa Israel ku Kanaan, Musa
mengulangi ras meneguhken karna
perpadan bangsa Israel dingen mereken
prentah guna ndalanken kerina UU (taurat) si patuhi bangsa Israel. Bangsa
Israel ibebasken Tuhan i bas taneh Mesir nari, taneh perbudaken, sebab ate
Tuhan naruhken bangsa Israel ku taneh siipadanken Tuhan eme taneh Kanaan. Taneh
sidem alu dadih ras tengguli. Tapi bangsa
Israel sinandangi bengket ku taneh Kanaan eme kesusuren simbaru.
Angkaten si pemena singaloken undang-undang Tuhan i deleng Sinai, nggo mate.
Emaka paksa angkaten simbaru bangsa Israel ngadi-ngadi i dataran Moab, erpidato
me Musa.
Pidato Musa man bangsa Israel isina eme
gelahna bangsa Israel ngikutken kerina undang-undang Tuhan. Sebab adi bangsa
Israel ngikutken undang-undang Tuhan, maka sialoken bangsa Israel eme umur si
gedang ras nggeluh alu mejuah-juah ras jadi bangsa simbelin. Tuhan mereken
jaminen kegeluhen man bangsa Israel, subuk umur bagepe kemalemen ate. Kemalemen
ate la saja kerna kegeluhen pertendin, tapi pe kegeluhen jasmani. Sebab i taneh
Kanaan siilambangkan dadih ras tengguli, situhuna sada simbol pasu-pasu Tuhan
man bangsa Israel arah taneh Kanaan. Ibereken Tuhan taneh Kanaan tanah
kesuburan.
Bangsa Israel arus ngikutken undang-undang
siiajarken Musa. Undang-undang e me sepuluh pedah Dibata. Bangsa Israel arus
ngkelengi ras ersembah man Tuhan saja. Ula lit dibata-dibata sideban man bangsa
Israel. Bagepe kegeluhen bangsa Israel arus nggeluh badia ras ndalanken keleng
ate. Enda memang jadi penekanan man bangsa Israel, sebab taneh Kanaan
sinandangi iianina, taneh silit jelmana (penduduk) ras lit agamana. Saja agama
ras dibatana la seri ras agama ras Dibata bangsa Israel. Emaka nggeluh alu
ersembah man Dibata saja (monoteisme) merupakan hal simutlak man bangsa Israel.
Matuhi UUD e harus jadi komitmen man bangsa Israel.
Bahan khotbah Matius 5:17-20, bahan oratenta ibas bahan Khotbah, emekap
salah sada bagin khotbah Jesus i
datas uruk ( Bukit). Janah sekali
enda Jesus mereken sada penjelasen kerna
hubungenna ras Undang-undang Musa ras si ajarken nabi-nabi. Nina Jesus, IA reh
labo guna encedai undang-undang si enggo ipeseh Musa Ntah pe Nabi-nabi . Tapi
IA reh guna menggenapi Hukum Musa, labo
ngapuskensa tapi Yesus Kristus memulihkan ras mengoreksi ajaren si enggo
keliru. Hal enda ilumbaken Tuhan Jesus erkiteken litna kecugiaan i bas kalak
Jahudi (pemimpin-pemimpin agama Jahudi), maka pengajaren Tuhan Jesus
bertentangen ras undang-undang si ibereken Musa ras para nabi.
Jesus menggenapi Undang-undang Musa
arah jatidiriNa sendiri bage pe arah kai si iajarkenNa ras idalankenNa. Berbeda
ras pemimpin-pemimin agama Jahudi si hanya mereken undang-undang tapi la
idalankenna undang-undang e (piga-piga kali Tuhan Jesus ngatakennca maka
guru-guru agama ras kalak Parisi pekulah-kulah, bdk. Mat. 23, Mrk. 12:40, Luk.
11:39-42). E maka nina Tuhan Jesus, labo banci kita bengket ku bas Kinirajan
Surga adi la kin tutusen erbahan si ngena ate Dibata asa guru-guru agama ras
kalak Parisi. Maka i bas bagin si deban pe Tuhan Jesus ngerana, “Labo kerina
kalak si erlebuh man bangKu, O Tuhan, Tuhan bengket ku bas Kinirajan Surga,
tapi kalak si ngelakoken si ngena ate Dibata. Jelas si iarapken Tuhan Jesus e
me kap arah kai pe si nilakoken kita tuhu-tuhu si ngena ate Dibata. Sedangken
kalak Parisi ras guru-guru agama, memberlakukan undang-undang enda hanya sebage
tampilen luar ngenca (kelihatannya saleh, kudus), tapi kai si ngena ate Dibata
la idalankenna i bas kegeluhenna, e me kap ngkelengi Tuhan Dibata ras ngkelengi
sesama manusia. Jelas, maka arah kerehen Tuhan Jesus labo ncedai entah pe
meneken undang-undang ras tradisi kalak Jahudi si enggo lit, melainkan
mpepintersa gelah sue bagi si ngena ate Dibata. Memperbaharui pemahaman.
Tema kebaktin pekan keluarga wari pe-3 enda” pengajaren tuhan Ngkuhi
orat Nggeluh”, jadi guna banci ngkuhi orat nggeluh harus nge si eteh kerna
ajaren Dibata, Mesera nge ngkuhi orat nggeluh arah kata Dibata, adi la kita pernah ngoge Pustaka Si Badia,
bagepe megiken Kata Dibata arah khotbah ras sidebanna. Sebab undang-undang
Dibata lit ibas Pustaka Si Badia, bagepe pengajaren kata Dibata lit ibas
khotbah (kebaktin minggu, PJJ ras PA). Emakana guna ngkuhi orat nggeluh harus
menda sibaca ras si antusi Pustaka Sibadia.
Tep-tep manusia si nggeluh i babo
Pertibi enda lit bas orat nggeluh si man paken ntah man dalanken segelah
kegeluhen lit ibas kiniraturen. Selaku kalak karo tentuna lit orat nggeluh siniajarken ras sinisusurken nini-nininta nai seh pasa genduari. Kata “orat” ertina aturen, tata
krama, adat. Kalak simeteh orat emekap kalak si meteh adat, nggeluh bagi aturen
si lit, janah aturen si ajarken ninita nai ikuhi alu Undang-Undang Dibata, ija
adina kalak karo biasana ikelengina ras itatang-tatangna
kel sangkep nggeluhna. saja, emakaan
adina palaseken undang-undang Dibata labo hanya sangkep nggeluhta saja ngenca
si kelengi, tapi kerina tinepana si kelengi, kekelengen e kekelengen si la
ersibar. Alu bage maka orat nggeluh
kalak karo ndai nggo ikuhi alu kata Dibata
Ibas
invocation pe mpesingetken kita, khususna oangtua segelah ngajarken orat
nggeluh nandangi anak-anak itengah jabu,segelah anak-anak itengah jabu banci
nggeluh rikutken orat nggeluh khususna
orat nggeluh/ adat kalak karo.
Umpamana, mulai kitik-kitik nari ajari
ia guna ngerana alu sopan, la mekarus, la meros, ajari biakna ertutur, uga ia
biak impal, uga biak Turang ras sidebanna, segelah ula kari akapna impalna
padahal turangna. Jadi mulai kitik-kitik
nari memang arus i ajari, segelah ola papak dalan anak si nguda.
Kalak si la meteh orat emekap kalak si
la ngikuti peraturen, nggelu bagi
ate-atena, emakana perbahanena pe labo ernanam man sekelewetna. Ula kita bali
bagi kalak farisi si etehna Undang-undang tapi la idalankena. Ula sieteh karna
sikeleng kelengen tapi hanya bas teori saja tapi perlu ibas praktek.
HARI IV 21 NOVEMBER 2018
Nrs. Pdt. Larena (Bp. Rey
Tarigan)
Invocatio : Ula kam papak! Pergaulen si la mehuli,
encedaken biak simehuli (I Kor 15:33)
Ogen : I Sam 2:12-17 (Iogeken simada Jabu)
Khotbah : Roma 6:12-14
Tema : PAKEKENLAH RINGRINGNDU NEHKEN SI NGENA
ATE-NA
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia & Aplikasi
Salah sada pengajaren Rasul Paulus i
bas suratna man perpulungen kalak si tek i kota Roma, e me kerna lias ate
Dibata (kasih karunia, anugerah keselamatan). Pengajaren enda paksa si e rusur
denga isalahertiken. Enda teridah i bas penungkunen Rasul Paulus i bas bindu
6:1-2, nina, “Kuga dage ninta genduari? Siusur-usur dage erbahan dosa gelah
erbelinna lias ate Dibata? Tentu lang! Kita enggo mate nandangi dosa; kuga
banci kita terus nggeluh i bas dosa?” Jadi melala denga perpulungen si secara
sadar ras sengaja ngelakoken erbage-bage dosa sebab bas ukurna gelah erbelinna
lias ate Dibata. I bas si e itegasken Rasul Paulus i bas bahan khotbahta, si
pemena, olanai pelepas dosa ngerajai kulandu, janah ola iikutken
kinirincuhenna. Si peduaken, ola pelepas ringringndu ipake dosa guna ndalanken
si jahat, tapi endeskenlah dirindu man Dibata guna ipake Dibata ngelakoken si
ngena ateNa. Si peteluken, sedarilah maka geluh si mbaru e me nggeluh i teruh
lias ate Dibata.
Nggeluh i bas keselamaten e me nggeluh
i bas kegeluhen si mbaru si orientasina enggo robah total i bas dosa nari ku
bas lias ate Dibata. Ertina geluhta enggo tuhu-tuhu ikuasai Dibata lanai i teruh
kuasa dosa. I bas si e tentuna arus lit i bas kita kesadaren si mbages maka
geluhta enda e me geluh si mbaru i bas Kristus. Si peduaken, berekenlah Kesah
Si Badia ngerajai perukurenta, gelah i bas si e, si lit i bas pusuh ukurta
lanai dosa tapi kerina hal si mehuli sue ras peraten Dibata. Emaka tutuslah
kita ertoto ras ngoge Pustaka Si Badia gelah sora Kesah Si Badia rusur ersora i
bas pusuh ukurta. Si peteluken, ula siandalken gegeh beluhta i bas ngelawan
kuasa dosa tapi endeskenlah dirinta man Dibata, gelah ipegegehiNa kita ngelawan
kuasa dosa janah ngelakoken kerina si jadi peratenNa.
Ogenta si pemena mereken pembelajaren
man banta, ola kita bagi anak-anak imam Eli si enggo itehna kerina hal si
mehuli tapi si idalankenna kerina si la mehuli i lebe-lebe Dibata. Kita enggo
iselamatken Dibata alu pengorbanen Yesus Kristus i kayu persilang. Ratana kita
enggo meteh kerna keselamaten bage pe nggeluh i bas keselamaten. Tapi melala
denga kita si bagi anak-anak imam Eli, enggo siteh salah tapi tetap denga silakoken.
Emaka mari radu ras kita menyadari statusta sebage anak-anak Dibata si enggo
iselamatken, si peduaken berekenlah Kesah Si Badia erkuasa i bas dirinta, si
peteluken endeskenlah dirinta man Dibata.
Tambahen sada nari i bas invocatio,
penting i bas kita membatasi pergaulenta gelah banci siciptaken kondisi
pergaulen si lebih sehat ras ermanfaat guna pertumbuhen kinitekenta. Emaka
sibenakenlah i bas jabuta sekalak-sekalak, ciptakenlah kondisi jabu si
erkemalangen man Dibata. I bas si e tentuna pasti lit dampakna i bas lingkup
masyarakat si lebih luas. Dibata si mpegegehi kita.
WARI V 22 NOVEMBER 2018
Ella Novita br. Tarigan (Mhs. Praktek F.Th. UKSW)
Invocation :
Erdahinlah kam maka kam nggeluh, adi ngeranai janah kundul-kundul saja
ngenca, musil kam( Kuan-kuanen 14:23)
Ogen :
Kejadian 30:25-30
Kotbah :
Perbahanen Rasul 18 : 1 – 4
Tema : RASKEN BAS DAHIN (ENTREPRENEURSHIP)
Tema umum KPK ta (Kebaktin Pekan
Keluarga) 2018 enda nina, “Jadi Jabu Si Ersembah man Dibata”. Ersembah man
Dibata luas cakupenna. Ersembah labo terbatas ibas kebaktin Minggu i gereja
saja, i PJJ, PA kategorial saja. Ersembah man Dibata labo terjeng wari Minggu
saja. Ersembah man Dibata pe wari Senen seh wari Sabtu. Ersembah man Dibata e
tep-tep wari kap. Janah erdahin termasuk ersembah kap. Erdahin (kerja) e
ibadah. Emaka ibas berngi si pelimaken KPK ta tema si seh man banta eme “Rasken
Bas Dahin” (Enterpreneurship).
Invocation
Kuan-kuanen 14:23, mpersingeti guna tetap erdahin, sebabna dibata pe erdahin mulai nai-nai nari
asa genduari, mulai ia nepa kita, bagepe tetap njagai, nampati, ras ngkelengi
kita, jadi kita pe sebagai anakna Patut ngelakoken bagi sinilakoken Dibata.
Arah erdahin nge makanaa banci si penuhi kebutuhenta, adina la erdahin makaana
labo baci kita nggeluh. Adina
kundul-kundul ras ngerana saja ngenca kita, makana musil nge. Janah kata enda
labo hanya sebagai teori saja tapi enggo
i lakoken Salomo subuk ia mimpin bangsa israel, perbahan tutus atena erdahin
makana bangsa Israel banci jadi kerajaan si megah, janah ia pe jadi raja si seh
kel bayakna.
Bahan Ogenta kejadian 30:24-30, Jakup erdahin alu tutus ras
erbintuas man mamana Laban, Jakub nggeluh 14 tahun i rumah Laban, sedekah Jakub nggeluh ras Laban,
teridah kel Tuhan masu-masu Laban. Ibas kurun waktu e, laban lalap nahan Jakup
gelah la lawes ibas ia nari. Erkiteken jakub sebagai kalak si rajin
erdahin janah erkemalange man dibata, makana ia jadi pasu-pasu nandangi mamana
Laban, asuhen-asuhen si ndube nggo merih kerinana. Emaka ipindo Jakup man Laban
gelah ipediat Laban, ia ras keluargana (ndehara ras anakna), lawes arah rumah
Laban nari guna erdahin man dirina jine ras angota jabuna.
Bahan Khotbah, Perbahanen Rasul 18 : 1
– 4, bas Tahun 52 SM Kaisar Roma Claudius medarat perintah gunda empedarat
kerina kalak Jahudi ibas kota Roma nari. Teridah maka, tupung e terjadi
penyiksaan man kalak kristen si erbanca turah perubaten ibas kota e. tapi La
diate Claudius kal kerna si e. ibas ukurna hanya untuk empedarat kalak Yahudi
ibas Roma nari. Emaka ibas paksa e lit sekalak kalak Yahudi si ergelar Aquilla,
tangtangna kel ia pindah ku Roma arah Pontus nari. Ibas sada sisi kalak enda
erdahin alu ras-ras “jadi tukang kemah” (kis 18). Emaka setiap kalak Yahudi
ibas perjanjian Baru iajarken segeleh memiliki potensi ibas erdahin mulai
kitik-kitik nari. Perban ibas paksa e tenda emekap bagin sipenting ibas
kegeluhen kalak Ibarni, emaka orangtua Akuilla milih guna ngajarken anakna uga
cara erban tenda. Tenda si ibanna e terbuat ibas kulit ambing si ipotong
sekalak si memang ahli janah kulit babi e ijait alu mejile. Kenca idat Aquila
keahlianna ibas erban tenda emaka I ajarina ka diberuna, segelah diberuna e
banci nampati ia erdahin.
Emaka ibas paksa ia I Korintus denga,
idaramina pasar segelah ia banci mbuka took tenda, emaka kenca langa ia ndekah
mbuka toko tenda kalak Yahudi sideban pe ikut erban tenda. Janah rasul Pulus
per eh ku Korinti guna ndahiken dahinna ibas mberitaken berita si meriah. Lako
mendukung dahinna erberita si meriah, rasul Paulus pe erdahin. Erdahin ia erbahan
tenda/ kemah. Si enda ilakoken Paulus gelah ia la jadi beban man perpulungen.
si enda idahikenna gelah ia jadi usihen man kalak si tek. Akwila ras ndeharana
pe erdahin. Kebetuleh seri pendahin ras kinibelunenna ras rasul Paulus eme
beluh erbahan tenda. Paulus erdahin, Akwila ras ndeharana pe erdahin. Erdahin e
wajib man manusia. Erdahin e hakekat manusia kin (bnd Kejadin 1:28; 2:15).
Erdahin labo sada kutuken. Erdahin pe labo sada hukumen erkiteken manusia
sipemena eme Adam enggo ndabuh ku bas dosa. Si eteh Dibata pe erdahin kap. Tapi
nina Jesus man kalak Jahudi e, “BapangKu erdahin kap lalap; emaka Aku pe arus
erdahin” (Joh. 5:17). Tuhanta Jesus Kristus jine pe erdahin. emaka kita selaku
anak-anakNa pe arus dage erdahin. Tole banci si idah ibas invocatiota
Kuan-Kuanen 14:23 nina, “Erdahinlah maka kam nggeluh, adi ngeranai janah
kundul-kundul saja ngenca, musil me kam”. Erkiteken seri pendahin Paulus ras
Akwila emeka Paulus kesilang i rumah Akwila ras Priskila. Banci jadi kerjasama
ras si sampat-sampaten ia bas ndahiken dahinna. Saling melengkapi ras
menyempurnaken ia bas erbahan tenda. Bas ogenta pe enggo tangkas uga Jakup
erdahin alu tutus ras erbintuas man mamana Laban (Kejadin 30:25-30).
La banci lang kita erdahin. Erdahin e kearusen
nggeluh kin. Erdahin e sura-sura ras si ngena ate Dibata kin ibas geluhta. Arah
erdahin kita nggeluh. Arah erdahin ibereken Dibata rejeki ras keperlun geluhta.
“Rulih adi mejingkat, liah adi mekisat”, nina nininta si nuria. Ula la erdahin
tapi erdahinlah. Ula ngerana apai ka ngeranai saja dingen kundul-kundul saja.
Si enda mpereh kemusilen ngenca man banta. Dahikenlah dahinta alu tutus. Kai si
banci si dahiken, dahikenlah. Ula tertima-tima, ula tertaren-taren. Si erdahin
nggeluh me.
Adi Bagi nina temata, marilah si rasken
bas dahin. Erdahinlah kita bagi perkis. Erdahin alu tutus erdahin alu ras-ras,
aminna perkis binatang si kitik tapi melala kel kelebihen-kelebihen si ibas ia
guna jadi usihen, perkis e mejingkat(
ngasup ngurus dirina sendiri) tanpa
komando,tertip, ratur la ia rubat-rubat aminna pe sada lintasen/baris,
ngukurken masa depan, janah sihamaten ia adina jumpa. Siraskenlah dahinta, Ula
kita pertewas. Jadilah mejingkat. Kerjasama ras sama-sama kerja. “Gotong
royong”. Uga pe belinna dahin e adi iras-rasken tembe nge. Adi si raskelah bas
dahin maka kai pe labo lit metahat. Jabu si ersembah man Dibata eme jabu si
erdahin dingen nge Rasken Bas Dahin. Ras-ras erdahin dingen erdahin ras jadi
kesemalem bas jabu. La lit si la erdahin, tapi kerina erdahin ras erdahin ras-ras
sue ras gegeh ras pemeteh si lit ibas jabu. Jabu si nge Rasken Bas Dahin uga pe
dat pujin dingen nggeluh bas kiniulin.
Adina ibas erdahin e ula min ndatken
keuntungen sepihak saja, bagi laban si tahanna Jakub lawes rumahn nari labo
perbahan keleng atena tapi morah atena adina lawes Jakub, karna lanai kari lit
si erdahin nandangi ia bagi Jakub si
nggit ia la iupahi pe. Lit je keuntungen bisnis mbiar ia rezekina pe
lawes adina Jakub lawes. Emakana bagi Aquila ras Priskila lah si mampu ia
kerjasama ras Paulus, janah sikeleng kelengen ia labo guna ndarami keuntungen
saja. Adina ibas tengah jabu perlu kang
kerja sama ibas ndahiken kai pe, labo hanya nande saja ngenca erdahin guna
mbersihken rumah, erdakan, nuci ras sidebanna.
Tapi perlu kang i ras-rasken bapa itengah jabu pe banci nampati,
rikutken anak pe segeah dahin e la mengel-ngel kel ngedungisa.
Entrepreneurship ertina emekap sekalak
jelma si memilki jiwa kerjasama, semangat janah pang muat keputusen. Bagi
aquilia ras Persila si memilki kerja keras ras usaha guna erbahan Tenda, janah
banci ka ia kerjasama ras Paulus.
WARI VI 23 NOVEMBER 2018
Pdt. Larena br. Sinuhadji
(Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio : “Jenari, nina Jesus, “Dage
ersikap-sikaplah sabab la ietehndu warina ntah pe jamna Tuhan reh” (Matius
25:13)
Ogen : 2 Raja-raja 4:8-10
Khotbah : Ketangkasen 3:7-13
Tema : ERSIKAPLAH!
DIBATA REH ME
Penjelasen Bahan Pustaka
Si Badia & Aplikasi
Bahanta wari pe-enamken ngerana kerna
persikapenta ope denga reh Tuhan subuk
arah kematenta ntah peduakaliken. Kai saja persikapenta, tentu kinitekenta man
Jesus ras buah kininitekenta si arus sicidahken kita i bas kerina dampar
geluhta. Ras enda banci teridah arah telu na perikopta.
Invocatio, turin-turin kerna 5 kalak
bodoh ras 5 kalak pentar i bas nimai pengantin sidilako. 5 kalak diberu
sipentar tuhu-tuhu enggo ersikap, i ja minak lampu tambahen pe enggo ibabana
sabab la ietehna jam piga si empo seh. Emaka asum reh pengantin dilaki ikut ia
bengket ku bas guna erpesta meriah ukur. Sedangken 5 diberu silenge la nari
banci masuk, erkiteken pintun enggo ieruk asum kalak enda nukur minak tambahen.
Bahan ogenta ngerana kerna sikap
simelayani ras dem kekelengen i bas keluarga diberu sibayak i Sunem nari.
Aminna pe keluarga enda bayak, tapi labo meganjang ukur ras pelit, malah
tuhu-tuhu jadi berkat. Ibenai alu itenahken diberu enda ndai Elia man asum reh
Elia ku Sunem. Ertina, lit ije sikap proaktif, la lebe sungkuni ntah pe iayaken
maka bergerak nampati tapi enggo lit ukur ersuruh guna nampati. Terdauhen asa
si e, ersada arihna ras perbulangenna guna nikapken si lebih maksimal man Elia,
sabab yakin kel ia, maka Elia eme kap kalak sibadia. Emaka isikapkenna ingan
medemna, sada meja,sada kursi ras sada lampu, gelah banci reh kenca Elia
langsung lit inganna khusus. Ertina, diberu kalak bayak i Sunem ras
perbulangenna enggo banci makeken silit bas ia guna jadi berkat man kalak
sideban khususna hamba Tuhan.
Bahan Kotbahta teridah kerna persikapen
tuhu-tuhu siilakoken perpulungen Philadelpia amin sekali mbue tantangen ras
perbeben selaku pengikut Kristus. Ijenda Dibata ipetandaken sebagai Dibata
sibadia, bujur dingen medolat. Sabab adi enggo ieruk Tuhan la ise pe banci
nalangisa bage pe adi enggo italangi Tuhan la ise pe banci ngeruksa (ay 7, ay.
8c lit dua kali). Ras mbue hal sipositif sibanci siidah i bas perpulungen
Philadelpia asum lit na kiniseran e : Perpulungen enda labo asa kai kel
gegehna, sedar kel ia maka gegehna kurang emaka tetap ia ernalem man Tuhan. Ija
enggo ikutkenna kata Tuhan dingen la ipersokenna gelar Tuhan. Bahkan kuasa
iblis pe banci italuken perpulungen enda labo erkiteken gegehna tapi erkiteken
Tuhan. Tuhan sendiri si erbahanca kuasa setan iblis nembah erjimpuh man
perpulungen Tuhan. Dingen si enda pe encidahken maka keleng ate Tuhan nandangi
perpulungen si tetap ernalem baNa. Hal sideban, sibanci siidah arah perpulungen
enda, emekap perpulungen tetap bertekun amin kai pe jadi (megenggeng, Hupomone
(Yun: sabar, tekun). Ijagana tetap dirina ngikutken perentah Tuhan alu saber,
emaka Tuhan sendiri hadir nampati perpulungen gelah tetap terkelin i bas paksa
kesusahen si nandangi reh. Perpulungen arus tetap metenget, maka melala rusur
godaan ras rintangen sikatawari paksa atena meneken kiniteken perpulungen. Jaga
si lit ibas perpulungen gelah ola ise pe si reh guna merebut pemere kemenagen
e. Kalak si tetap setia, enggo pasti ipasu-pasu Tuhan, ija ibahan Tuhan jadi
binangun i bas rumah Tuhan, isuratken perpulungen e i bas gelar Dibata bage pe
gelar kuta Dibata eme Jerusalem simbaru. Jelas arah bahan kotbah, uga
perpulungen tetap setia ernalem man Tuhan amin mbue kel kiniseran la iadalkenna
gegehna jine tapi tetap ernalem man Tuhan. Bahkan i bas kiniseran sialamina
labo ka ngadi perpulungen enda erbahan simehuli, tetap geluhna jadi berkat man
kalak sideban ija kiniteken, kesabaren, kinigenggengen perpulungen jadi usihen
man perpulungen sideban.
Tema i bas berngi peenamken :
Ersikaplah, Dibata reh Me. Ndigan reh Dibata? La ise pe metehsa sabab kerehenNa
bagi pinangko. Sipenting tugasta ersikap. Buah kinitekentat arus sicidahken
kita, siimplimentasiken i bas geluhta teptep wari subuh senang ras susah. Asum
senang, bayak, erpangkat tetap meteruk ukurta, sisehken kekelengen man kalak
sideban simembutuhkan. Dingen asum kita menderita, labo ka kita jungut-jungut
ntah pe sipindo gegeh sideban tapi tetap mengandalken Tuhan sierbahanca kita
mampu bersyukur, memuji Tuhan dingen geluhta tetap jadi kesaksin man kalak
sideban. Hidup ini adalah kesempaten, hidup ini untuk melayani Tuhan, jangan
sia-siapken hidup yang telah Tuhan bri, Hidup ini arus jadi berkat. Ula kari
reh Tuhan la lit persiapenta, kinitekenta la sijaga, maka tading me kita. Labo
hanya rajin gereja ras beribadah sebab e pei adi la sicidahken singena ateNa i
bas geluhta labo kita itandai Tuhan (band. Mat. 7:21-23). Tuhan Jesus
memberkati.
WARI VII 24 NOVEMBER 2018
Pdt. Larena br. Sinuhadji
(Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio : Anak e reh belinna dingen reh gegehna;
pentar Ia dingen tetap ipasu-pasu Dibata (Lukas 2:40)
Ogen : Masmur 24:1-10
Khotbah : Matius 1:18-25
Tema : JABU SI NGALOKEN KETUBUHEN TUHAN YESUS
Penjelasen Bahan Pustaka
Si Badia & Aplikasi
Bahan Kotbah ngelumbaken kerna berita
ketubuhen Tuhan Jesus, ija lebe ijumpai Malekat Dibata guna mpetetap ukur Jusuf
(Band. Lukas 1:26-; Malekat Gabriel
njumpai Maria tunangen Jusuf). Ituriken maka Maria tunangen Jusuf enggo mehuli
kulana arah kuasa kesah siBadia. Tentu saja Jusuf sengget, erkiteken ia kalak
bujur, la pernah sekali pe ilakokenna si la mehuli man Maria. Janah pe, la lit
sura-surana ngaduken Maria gelah ola Mela iakap Maria, saja ngenca ersura-sura
ia nirangken Maria alu sinik-sinik. Asum
Jusuf rukur-rukur guna nirangken Maria, reh Malekat Tuhan arah nipina guna
mpetetap ukurna gelah ula mbiar muat Maria jadi ndeharana. Sabab anak si lit
ibas bertinna jadi erkiteken kuasa Kesah Dibata. Anak siipupus Maria pagi anak
dilaki, janah arus ibahan Jusuf gelarna Jesus-Sabab Ia me pagi sinebusi
bangsaNa i bas dosa-dosa nari. Kai si enggo ikataken Malekat Tuhan e merupaken
penggenapen i bas nubuaten Nabi, “singuda-nguda e pagi mehuli kulana, jenari
ipupusna sekalak anak dilaki. Anak e pagi igelari Immanuel (Dibata pagi ras
kita). Aminna mberat sinikataken Malekat Tuhan baNa, Jusuf tetap ngikutken kata
malekatTuhan e, ija ialokenna Maria jadi ndeharana.
I bas ogen sipemena, ilumbaken kerna
Dibata raja simulia, simada doni enda ras kerina isina. Janah sibanci bengket
njumpai Dibata eme kalak sibersih perukuren ras perbahanenna, si la ersumpah
guak ntah nembah gana-gana.
Tema i bas wari terakhir Pekan Kebaktin
Keluarganta eme Jabu singaloken Ketubuhen Jesus Kristus. Bagi Jusuf ras Maria
siap ipake Dibata jadi alatNa guna nehken keselamaten man doni enda, maka
jabunta pe iarapken bagi jabu Jusuf.
Jabu si patuh ndalanken sura-sura Tuhan
amin sekali mberat siman alanken. Banci jadi Jusuf icap dilaki si la mehuli,
Maria icemooh ntah pe isingkirken anak kuta. Tapi Pustaka sibadia la pernah
ncidahken man banta kerna kejadin si e man banta. Ertina, kuasa Dibata, kuasa
kesah Sibadia sindungi sada persada persoalan simberat ialami Jusuf ras Maria.
Ertina, sipaling penting lebe banta, patuh kita ndalanken sura-sura Dibata,
subuk sibagi ukurta ntah pe si la bagi ukurta. Sabab mekatep siterjadi, asum
sibagi ukurta (keberhasilan, sehat, keberuntungan, sukses) ije ngenca kita
nggit ngalokenca. Tapi si la bagi ukurta (kegagalan, kiniseran, kemalangen)
mberat kita ngalokenca bahkan berontak ras erpenulak kita.
Jabu si saling melengkapi sada ras
sidebanna, bagi Jusuf ras Maria, aminna pe tantangna la ngasup Jusuf ngaloken
kekurangen i bas diri Maria sabab enggo leben mehuli kula. Tapi kedungenna
erkiteken pengertin ibereken Malekat Tuhan, Jusuf nggit ngaloken Maria. Ingat
padan perjabun, nggit ngaloken pasangenta i bas susah senang, ceda ate ras
meriah ukur, sehat sakit rsd. I bas perdalanen perjabun aminna lit kekurangen
pasangenta tapi la perlu ipebelin sierbahanca turah perjengilen. Emaka pebuai
sikap saling mengasihi, nggit berkorban, sabar menghadapi pasangen gelah alu
bage tetap banci terjadi keharmonisen i bas jabu.
Nggit ngukuri simehuli kerna
pasangenta. Jusuf la lit sura-surana si la mehuli man Maria aminna pe enggo
ietehna mehuli kula Maria. I bas jabu, asa bancina pikirenta tetap positif
kerna pasangenta ras nggit kita rukur kerna kiniulin pasangenta.
Apresiasi-apresiasi simehuli sibiasaken sibereken man pasangenta rikutken kai
siibahanna.
Janah invocationta pe ngerana kerna
pertumbuhan subuk secara fisik ras pertendin Jesus Kristus sebagai manusia.
Ertina, keluarga Kristen pe ula mengalami kemunduran rohani, tapi ambah warina
reh dewasana kinitekenta ras enda teridah arah pengkebet geluhta, subuk secara
pribadi, keluarga ras i bas masyarakat.
Adi nai la pernah gereja, la lit ibadah keluarga, menggo i bas nehken
persembahen, kurang mediate man isi jabu, kurang peduli man sekelewet ras genduari terjadi
perubahen ku arah simehuli.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar