PA MAMRE GBKP TGL. 3 - 9
APRIL 2016
Naras Bp. Rey Tarigan
Mamre terkondisi hidup
memegang nilai-nilai yang lama sehingga tidak berkembang/kurang terbuka
Ogen
: Kolose 3:5-10
Tema
: Kam Manusia Si Mbaru
Tujun
: Gelah Mamre ngasup :
1)
Erjuang nadingken biak-biak geluh si ndekah
2)
Nggeluhken kegeluhen si mbaru selaku anak Dibata
Metode
: Studi Kasus
Penjelasen Bahan Ogen
Perpulungen Kolose ipanteki Epafras e me rekan sekerja rasul Paulus,
Epafras ras rasul Paulus pernah ipenjara ras-ras i bas sada ingan (Flm. 23:24).
Surat rasul Paulus man perpulungen Kolose pe erkiteken lit je peran Epafras
(Kol. 1:7-8). Situasi si terjadi i bas perpulungen Kolose e me, lit je terjadi
kinilatetapukuren (kebimbangan) i bas piga-piga perpulungen si terombang-ambing
ajaren-ajaren sesat. Ajaren-ajaren si la mehuli e mempengaruhi moralitas
piga-piga perpulungen si bimbang ndai si pada akhirna menimbulkan keresahan i
tengah-tengah perpulungen.
Perbahanen-perbahanen si la mehuli e tangkas ijelasken rasul Paulus i
bas ay. 5-10. E maka arah suratna enda, rasul Paulus mpetetap ukur perpulungen
Kolose gelah tetap paguh erkiniteken man Yesus Kristus amin pe melala
tantangen. Rasul Paulus ngingetkenca bahwasana kegeluhen i bas Kristus e me
kegeluhen si mbaru. Adi enggo ipekeke Kristus berarti kegeluhen si male enggo
la nai erkuasa, seharusna geluh si male e enggo mate radu ras kematen Kristus i
kayu persilang. E maka i bas ay. 8-10 itegasken rasul Paulus man perpulungen
Kolose gelah kerina perbahanen-perbahanen si la mehuli e simateken, siambekken,
ula nai sipakeken i bas kegeluhen si mbaru. I bas ay. 12-17 ijelasken rasul
Paulus kerna contoh-contoh perbahanen-perbahanen si ncidahkenca sebage manusia
si mbaru i bas Kristus.
Pengkenaina
Arah bahan ogenta sendah, teridah bahwa ternyata kegeluhen si mbaru i
bas Kristus e labo perkara si murah. Butuh ketutusen, keseriusan, ras
perjuangan i bas :
1) Memahami kai si merupaken inti i bas iman Kristen. Ternyata untuk
soal memahami saja melala denga kita si lenga banci ngaloken pokok-pokok iman
Kristen. Lit si ngatakenca bagenda, “Firman Tuhan itu benar, tapi …” adi enggo
lit kata “tapi” e ertina lenga teraloken denga Kata Dibata e, amin pe melala
argumentasi si ibahan kita guna membenarken pemahamenta si iakap kita benar. Padahal
kerina argumentasinta ndai secara tanpa sadar ncidahkenca bahwasana lenga
teraloken denga Kata Dibata e tapi la pang kita ngatakenca bahwa Kata Dibata e
“Tidak benar menurut saya”. Situhuna Kata Dibata e tangkas, lugas, sederhana,
kita nge si rusur memutar-mutarkenca jadi rumit ras pelik demi untuk memenuhi
hasrat kedagingenta si terselubung.
2) Kenca enggo sipahami Kata Dibata e, proses selanjutna e me
ngelakokenca i bas kegeluhenta. I bas proses si peduaken enda pe melala denga
kita si lenga banci terlakoken kita kai si iperentahken Dibata i bas geluhta.
Kai si terjadi i bas perpulungen Kolose e ncidahkenca bahwasana kita i
bas gegehta, pemetehta, kinibayakenta, rsd., la ngasup kita guna ngaloken ras
ngelakoken kerina si ngena ate Dibata. Usur kita lupa bahwa lit je Kesah si
Badia si selalu siap sedia nampati kita i bas kerina kinilangasupenta. E maka
pindolah rusur gegeh i bas Dibata nari gelah ipengasupNa kita nggeluh i bas
kegeluhen si mbaru.
PA MORIA GBKP TGL. 3 - 9 APRIL 2016
Pdt. L. br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Si Man
Ogen : Kejadin 41:33-38
Tema
: NGUKURI RAS NGERENCANAKEN SI MAN BAHANEN
Tujun
: Gelah Moria :
1) Ngukuri
uga Jusup nehken rencana guna keselamaten bangsa Mesir
2) Ngasup
erbahan perencanaan simehuli
Metode
PA : Mpepulung Ide/Konsep
Penjelasen Bahan Ogen
Perikopta Kej. 41:33-38 lit i bas bagin Kej. 41:1-57 kerna Jusuf
nerangken antusen nipi raja. I bas nipina iidah raja pitu lembu mbur ras pitu
lembe kertang (ay. 2-4); janah pitu ruhi page perngis ras pitu ruhi page
lambang (ay. 5-7). Antusen nipe raja e ituriken Jusuf ertina i bas ay. 25-32 e me
kerna pitu tahun masa riba-iba pangan i belang-belang Mesir ras pitu tahun masa
kelihen. Jusuf ngasup nuriken nipe raja e erkiteken gegeh Dibata nge siandalken
Jusuf guna nuriken erti nipi e (bdk. Ps. 40:8, “Dibata nge si mereken
kengasupen ngantusi nipi e”).
Ay. 33-36 isina e me strategi si arus ilakoken guna mengantisipasi
masa kelebihen pangan ras kelihen gelah keberlangsungen kegeluhen i Mesir ras
sekitarna banci tetap terjaga (survive). Cara si itawarken Jusuf e me :
- Raja arus milih sekalak si erpemeteh ras pentar guna ngaturken negeri (ay. 33, i bas Alkitab TB-LAI ipake istilah “berakal budi dan bijaksana”). Ertina, maka sekalak pemimpin arus lit ide (konsep) kerjana si jelas, si mampu menuangken ide i bas rencana kerja, tahapen kerja ras jelas tujunna si banci terukur arah pendahinna. Ertina, visi, misi, output-na, rsd., arus jelas.
- Angkat pe pegawai-pegawi si deban guna pepulung seperlima ulih peranin tupung paksa nakan riba-iba si pitu tahun. Tugas pegawe e jelas, e me mpepulung pangan, bereken kuasa guna nimpansa, i bas tep-tep kuta ras njagaisa. Langkah antisipasi ibuat, maka i bas masa kelebihen la boros entah pe isia-siaken pangan si lit.
- Pangan si ipepulung jadi persedian man negeri Mesir mengantisipasi masa kelihen.
I bas ay. 37-38 raja setuju kerna konsep si itawarken Jusuf, janah
pengidah raja pe Jusuf ngenca si banci jadi pemimpin guna ngaturken si e
kerina, si pentar dingen erpemeteh. Nina raja, “Labo lit dat kita jelma
tersikapen asang Jusup enda, sekalak si lit Kesah Dibata i bas dirina jine”.
Ertina, raja Mesir sendiri enggo mengakui maka Jusup layak jadi pemimpin labo
hanya erkiteken ia jago, erpemeteh, tapi Kesah Dibata lit i bas dirina jine.
Aplikasi
Selaku Moria, si rusur ikataken “si nampati perbulangen ngaturken
keluarga”, arus lit konsep (ide) guna kita banci mengatur kegeluhen jabunta :
perduiten, persekolahen anak-anak rsd., termasuk tanggung jawabta i
tengah-tengah gereja ras masyarakat. Si penting si arus silakoken kita e me
nggeluh ersada ras Dibata. Adi siperdiateken sejarah kegeluhen Jusup maka ia
tetap mengandalken Tuhan i bas ngalaken kerina tantangen ibas kegeluhenna
(seninana ndayaken ia, ifitnah ndehara Potifar seh masuk ku penjara, rsd.).
Tuhan alu kuasaNa nampati kita guna banci kita ngukuri ras ngerencanaken si man
bahanenta.
PA PERMATA GBKP TGL. 4 - 10
APRIL 2016
Naras Bp. Rey Tarigan
(Minggu
Kiniserah Kristus)
Lukas
18:31-34
Gelah
PERMATA GBKP:
1)
Ngasup nuriken kerna kiniseran si nialanken Yesus Kristus
2)
Ersikap janah megenggeng i bas kiniseran selaku pengikut Kristus
Penjelasen Bahan Ogen
Bahan ogen sendah ncidahkenca bahwa enggo ieteh Yesus diriNa bakal
ngalami kiniseran si luar biasa. Banci terbayangken kita, uga nge perasaan
Yesus si sanga paksa si e terkenal, bahkan digadang-gadang jadi raja bangsa
Yahudi guna naluken pemerentahen Romawi si paksa si e menjajah bangsa Yahudi.
Untuk ngukurkenca “from hero to zero” saja mungkin e enggo merupaken beban
mental si mberat, apai ka arus ngenanami penderitaan fisik si luar biasa, janah
mate ka kedungenna. Tapi e merupaken pilihan sadar Yesus Kristus, walaupe
situhuna banci saja isilahkenNa kiniseran e, erkiteken lit kuasa si luar biasa
i bas diri Yesus Kristus, si mate pe banci ipegeluhNa mulihi, apai ka soal-soal
si deban, kitik kel akap Tuhan Yesus. Kematen Yesus labo soal menebus dosa
manusia saja, amin pe e nge si pentingna ras si mbelinna. I bas berita kitab
Injil teridah je konspirasi para pemimpin Yahudi guna munuh Yesus erkiteken Yesus rusur
menyatakan apa yang benar dan membongkar kebobrokan para pemimpin Yahudi.. E situhuna
perkara murah nge, robah saja para pemimpin Yahudi si cian ate nandangi Yesus e
jadi manuk umpamana, selesai persoalan. Tapi e kerina la ipilihNa, Yesus lebih
memilih menderita demi menebus dosa manusia. E si pentingna ibandingken
kepentingan-kepentingan si debanna. Tapi pilihen Yesus e lenga banci ipahami
ajar-ajarNa, erkiteken mungkin ajar-ajarNa masih denga iliputi eforia Guruna si
erkuasa ras terkenal paksa si e.
Pengkenaina
Kiniseran e situhuna hal si alamiah terjadi i bas kegeluhenta. Adi
sekalak danak-danak i bas tubuhna nari seh dewasa lenga pernah inanamina sakit
pinakit, e situhuna arus jadi tanda tanya si mbelin, sebab sakit pinakit
danak-danak secara biologis merupakan proses pembentukan imunitas. Tapi si usur
terjadi e me kiniseran terjadi erkiteken dosanta entah pe kesalahanta sendiri.
Kiniseran si nialami Kristus merupaken sada simbolisasi bahwasana kerina
kiniseran i bas doni enda enggo italuken i bas teruh kuasa salib Kristus. Kai
kin si paling jadi kebiaren kita i bas doni enda? Lit dua, e me, penderitaan
ras kematen. Duana enggo italuken Kristus. Ertina kai? Ertina ipengasup Dibata
kita guna ngalaken kerina penderitaan erkiteken Kristus bahkan kematen
sekalipe.
Tidak ada kebenaran yang tidak pahit, ertina, kebenaran e mengandung
konsekuensi menyakitkan. Melala contoh kalak si benar i bas geluhna justru
dibenci lingkungan sekitarna. Adi la tahan ia pasti enggo terbawa arus. Geluh i
bas Kristus mengandung konsekuensi penderitaan, erkiteken kai si iajarkenNa e
soal kebenaran erpalasken Kata Dibata. E maka selaku PERMATA si enggo
iselamatken Kristus geluhta e merupaken geluh si mengandung konsekuensi
penderitaan erkiteken Kristus. Tapi i bas si e, ula kita mbiar, erkiteken kuasa
penderitaan ras kematen enggo italukenNa.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar